• lairam

    Vi med BIM Januari 2021

    Hej!

    Jag hoppar också in här!

    Jag är 32 år och har bim runt 2-3 januari och det är vårt första försök till ett tredje barn. De andra är 4,5 och 2 år.

    Hade helt glömt bort att man ska äta folsyra men fick en bra påminnelse här så det får jag köpa även om det är lite sent egentligen!

  • lairam

    Vet inte riktigt hur man gör, men antar att det bara är att klippa och klistra?

    Bim 1/1 Baconlover 22 år, första barnet

    Annaboo 36 år, andra barnet

    Bim 2/1 Bacon89, 31, 3e barnet

    Bim 2/1 shethegirl, 25 år, andra barnet

    Bim 2/1 lairam, 32 år, tredje barnet

    Bim 3/1 Viraessi, 28 år, första barnet

    Bim 3/1 Emmisen87, 33 år, första barnet

    Bim 4/1 Lillainna, 29, tredje barnet

    Bim 4/1 Ängamat 32 år, andra barnet

    Bim 5/1 My19 35 år, tredje barnet

    Bim 5-6/1 Bessan91 29 år andra barnet

    Bim 7/1 Skaviblifyra 39 år, tredje barnet

    Bim 10/1 Soffsen 26 år, första barnet

    Bim 10/1 myownworstenemy 34 år, andra barnet

    Bim 10/1 SML89, 31 år, andra barnet

    Bim 11/1 Emlan93, första barnet

    Bim 12/1 NAJAO, 26 år, första barnet

    Bim 12/1 Tjoffsan, 34 år, andra barnet

    Bim 13/1 Snäckan92 29 år, första barnet

    Bim 13/1 VirrePirre06 29 år, första barnet

    Bim 13/1 Millannn 24 år, andra barnet

    Bim 15/1 Tokan123, 29 år, första barnet

    Bim 18/1 Summerstriker, andra barnet

    Bim 21/1 Snöflingaan, 29 år, tredje barnet

  • lairam

    Enligt mina beräkningar borde ägget ha fäst i livmoderns i förrgår ungefär. Och idag är jag så dålig i magen, vet inte om jag sprungit på toa 4 eller 5 gånger hittills? Någon annan som haft så väldigt tidigt i graviditet eller är det julresterna som gör sig påminnda? Haha!

  • lairam

    Jag föll visst bort i sista uppdateringen så jag lägger in mig igen:)

    Bim 1/1 Baconlover 22 år, första barnet

    Annaboo 36 år, andra barnet

    Bim 2/1 Bacon89, 31, 3e barnet

    Bim 2/1 shethegirl, 25 år, andra barnet

    Bim 2/1 lairam, 32 år, tredje barnet

    Bim 3/1 Viraessi, 28 år, första barnet

    Bim 3/1 Emmisen87, 33 år, första barnet

    Bim 4/1 Lillainna, 29, tredje barnet

    Bim 4/1 Ängamat 32 år, andra barnet

    Bim 5/1 My19 35 år, tredje barnet

    Bim 5-6/1 Bessan91 29 år andra barnet

    Bim 7/1 Skaviblifyra 39 år, tredje barnet

    Bim 10/1 Soffsen 26 år, första barnet

    Bim 10/1 myownworstenemy 34 år, andra barnet

    Bim 10/1 SML89, 31 år, andra barnet

    Bim 11/1 Emlan93, första barnet

    Bim 12/1 NAJAO, 26 år, första barnet

    Bim 12/1 Tjoffsan, 34 år, andra barnet

    Bim 13/1 Snäckan92 29 år, första barnet

    Bim 13/1 VirrePirre06 29 år, första barnet

    Bim 13/1 Millannn 24 år, andra barnet

    Bim 15/1 Tokan123, 29 år, första barnet

    Bim 18/1 Summerstriker, andra barnet

    Bim 21/1 Snöflingaan, 29 år, tredje barnet

    Bim 23/1 Saora, 31 år, andra barnet

  • lairam

    Jag föll visst bort i sista uppdateringen så jag lägger in mig igen:)

    Bim 1/1 Baconlover 22 år, första barnet

    Annaboo 36 år, andra barnet

    Bim 2/1 Bacon89, 31, 3e barnet

    Bim 2/1 shethegirl, 25 år, andra barnet

    Bim 2/1 lairam, 32 år, tredje barnet

    Bim 3/1 Viraessi, 28 år, första barnet

    Bim 3/1 Emmisen87, 33 år, första barnet

    Bim 4/1 Lillainna, 29, tredje barnet

    Bim 4/1 Ängamat 32 år, andra barnet

    Bim 5/1 My19 35 år, tredje barnet

    Bim 5-6/1 Bessan91 29 år andra barnet

    Bim 7/1 Skaviblifyra 39 år, tredje barnet

    Bim 10/1 Soffsen 26 år, första barnet

    Bim 10/1 myownworstenemy 34 år, andra barnet

    Bim 10/1 SML89, 31 år, andra barnet

    Bim 11/1 Emlan93, första barnet

    Bim 12/1 NAJAO, 26 år, första barnet

    Bim 12/1 Tjoffsan, 34 år, andra barnet

    Bim 13/1 Snäckan92 29 år, första barnet

    Bim 13/1 VirrePirre06 29 år, första barnet

    Bim 13/1 Millannn 24 år, andra barnet

    Bim 15/1 Tokan123, 29 år, första barnet

    Bim 18/1 Summerstriker, andra barnet

    Bim 21/1 Snöflingaan, 29 år, tredje barnet

    Bim 23/1 Saora, 31 år, andra barnet

  • lairam
    Anonym (Lo) skrev 2020-12-28 17:12:14 följande:

    Smart : ) Hoppas det tar sig innan. Jag och sambon kommer inte ha sex under april då vi inte vill ha ett december barn. Usch det låter hemsk. Men han och alla hans brorsor fyller år då .

    Vi är inne på vårt första försök nu. Jag slutade med cerazette i oktober så nu har jag haft min första mens och äl.


    Vi ska ha uppehåll två månader så bebisen inte kommer i november och december har vi tänkt. Men det sa vi sist också men då fick jag sådana tvångstankar om att ?tänk ifall detta är den månad som mitt enda bra kvarvarande ägg släpper?!? Haha, så hon föddes i november....
  • lairam
    AnnaB90 skrev 2020-12-29 20:32:48 följande:

    Är inte med i bim listan men har bim ca 1 januari. Vill någon uttala sig om mina tester från igår? Tagna på äl+9 eller 10 med predictor early.

    En redigerad och två oredigerade. Tror ni det finns hopp?


    På sista bilden kan jag absolut ana något! Jag skulle inte ge upp hoppet än:)
  • lairam
    AnnaB90 skrev 2020-12-29 21:21:03 följande:

    Tack för ditt svar!

    Jag tycker ju att det inte borde gå att redigera fram ett så pass tydligt streck, men man vet ju aldrig!

    Har fått för mig att predictor early inte brukar ge spökstreck, hoppas!


    Haha, ja det är lustigt det där. För kan inte de något alls på de oredigerade. Men jag har gjort likadant när jag spanat på mina test och fått fram streck som knappt synts. Men det är ju som du säger, att man får hoppas att det inte är spökstreck, för det är svårt att avgöra färg!

    Tror jag ska ta ett test imorgon! Bim 2-3 men kan inte vänta mer!
  • lairam
    AnnaB90 skrev 2020-12-29 21:33:43 följande:

    Haha ja konstigt, i min mobil kan jag se mitt svaga svaga streck men jag förväntar mig knappt att någon annan ska göra det!

    Jag har bara en vanliga sticka hemma, så sparar den till nyårsafton för säkerhets skull :)

    Spännande, lägg gärna upp bild om du anar något! Har du några symtom? :)


    Jag har tre test kvar innan mina nya dimper ner så blir väl tre dagar i rad nu:) inga direkta symptom, helknasig i magen vilket jag googlat mig till att fler upplevt, och ikväll kände jag att livmodern typ vibrerade, viker den gjorde sist jag var gravid också och vilket jag läst att andra också känt. Men det känns som lite flummiga symptom, hehe!
  • lairam
    AnnaB90 skrev 2020-12-29 21:33:43 följande:

    Haha ja konstigt, i min mobil kan jag se mitt svaga svaga streck men jag förväntar mig knappt att någon annan ska göra det!

    Jag har bara en vanliga sticka hemma, så sparar den till nyårsafton för säkerhets skull :)

    Spännande, lägg gärna upp bild om du anar något! Har du några symtom? :)


    Bim -3 och tog ett test imorse, och är nu så förvirrad!

    Ser ju något men ser ju inte färg, så frustrerande. Test från Walmed, vet inte ens var jag fått dem ifrån eller hur ofta de visar spökstreck?! Spänningen är olidlig! Ett redigerat foto och ett oredigerat. Någon som ser?

  • lairam
    SML89 skrev 2020-12-30 20:13:15 följande:

    Vilka mer säkra graviditetstest rekommenderar ni? gärna några som inte ger spökstreck så ofta. Är Predictor early bäst eller? 

    Har CB med veckoindikator, men den vill ja använda när ja är mer säker. 


    Jag googlade runt och många rekommenderade testlagrets test. De ska sällan ge spökstreck också! Så de köpte jag nu:)
  • lairam

    Tog ett nytt test i morse som visade ett svagt streck. Vågade mig på ett från cb för att få det svart på vitt och det står 1-2! Yay! Nu hoppas jag det vill stanna kvar!

  • lairam
    AnnaB90 skrev 2020-12-31 08:38:15 följande:

    Wow, stort grattis!! :D


    Tack! Helt chockad över hur fertila vi verkar vara , Haha. Med första barnet hade vi precis fått tid för första steget i en utredning för att se varför jag inte hade ägglossning (ingen mens på 9 månader) när jag insåg att jag var gravid:)

    Har du tagit något mer test?
  • lairam
    Trean2021 skrev 2021-01-01 09:13:09 följande:

    Dagens test, ser ni något? Blir inte klok på detta!


    Jag är inte så hemma på clear blue, men vilket håll ska strecket vara på? Tycker jag ser dem på olika håll på dina bilder. På det senaste ser jag ett svagt streck på samma håll som kontrollstrecket!
  • lairam
    SML89 skrev 2021-01-02 20:25:29 följande:

    Ni som plussat tidigt nu (oavsett starka eller svaga streck) när plussade ni? Äl + hur många dagar? Tror ja tidigast kan testa nästa helg, så måste få tiden att gå här.. Haha väntan är alltid lika jobbig


    Jag fick ett jättesvagt streck på äl+10, vilket är bim-5 för mig:)
  • lairam

    Har tagit test de senaste 6 dagarna (ja, lite lätt manisk, men beställde nya innan jag fick första strecket så de ska väl gå åt, hehe, och vill se att strecken blir starkare :D) men jag tycker det går långsamt?! När blir egentligen teststrecket lika starkt som kontrollstrecket? Är på bim+1 idag!

  • lairam
    mammamalin skrev 2021-01-03 17:13:28 följande:

    Ja ser ut att bli starkare : ) jag har dock aldrig fått ett streck som är lika mörkt som komtrollstrexket och har ändå tre lyckade graviditeter bakom mig. Inget du ska oroa sig för tycker jag : )


    Låter ju lovande ändå! Kan inte komma ihåg hur det varit för mig de andra två gångerna, men jag får hoppas på det bästa!
  • lairam
    Snöflingaan skrev 2021-01-03 18:27:19 följande:

    Är det testlagrets stickor? Har sett att ganska många tycker att deras test visar svaga streck väldigt länge. Du kan ju testa ett annat märke så kanske det ger tydligare utslag :)

    Jag har bara använt mig av RFSUs tester och senaste gången jag var gravid såg det ut såhär. Hade bara haft en mens efter min första graviditet så hade inte riktigt koll på cykeln, men tror att det var bim +1 och bim +6 :)


    Ja precis, det är testlagrets! Det var ny info för mig, har ett annat test kvar så kanske provar det någon dag! Tack!

    Känns också skönt att ditt test från +1 faktiskt också är ganska svagt, så det kanske tar sig oavsett!
  • lairam
    Anonym (Bella) skrev 2021-01-04 12:54:30 följande:

    Någon som varit med om liknande? Skulle precis laga lunch till mig o sambon (vi jobbet båda hemifrån) och när jag skulle steka köttfärsen luktade det död. Så äckligt. Jag ber sambon att lukta men han säger att de luktar helt normalt. Gömmer mig just nu på ovanvåningen för att inte spy av lukten medan han steker färdigt.

    Någon som haft detta som tidigt gravid symtom? Inte klara av stekos? :S jag va verkligen inte beredd på detta.


    Jag har kräkts mycket båda mina tidigare graviditeter, och lukten av kylskåp, lukten av diskmaskin och stekt kött var de värsta lukterna som fanns! Kom tidigt för mig, kanske inte innan plus, men iaf vecka 5-6!
  • lairam
    Norrlänning86 skrev 2021-01-06 17:34:13 följande:

    Jag och min sambo har försökt bli gravida sen juli och idag är bim.. så tog ett billigt test och tyckte mig se en skugga men tänkte äh säkert spökstreck så tog ett testa tidigt och anade ett streck så skyndade mig i med ett digitalt också.. och får Gravid 1-2 <3 har två barn sen innan, en som fyllde 4 i oktober och en som blir 3 i januari. :)

    Finns det någon hemlig fb för oss som fått ett plus?


    Jag är med i en grupp på facebook. Hittade den genom en tråd här på familjeliv. Bf september 2021, en av tjejerna där kan bjuda in!
Svar på tråden Vi med BIM Januari 2021