• Bebis2021

Vi med BIM Januari 2021

Millannn skrev 2021-01-07 20:00:46 följande:

Sååå BIM-5 idag och jag tog ett till test nu på kvällen. Har så jävla dåligt ljus där jag tog testet men tyckte mig kunna se ett svagt streck om jag höll testet en bit ifrån men för skojs skull så tog jag en bild och drog ner kontrasten på bilden lite och då ser man rätt tydligt ett streck, jag vet vad ni tänker! Herregud, man ska inte behöva redigera ett test. MEN jag har läst mycket om spökstreck och dom är ju nästan alltid gråa. Men mitt streck är rosa, så vad tror ni? Lägger in bild på testet om ni lovar att inte mobba en hysterisk kvinna ;)

Tycker man anar ett sträck????
  • Bebis2021
    Bebis2021 skrev 2021-01-07 20:09:58 följande:

Tycker man anar ett sträck????

Skulle vara en smileygubbe såklsrt :)
  • Bebis2021

Vad tror ni om mitt ältest, tog detta idag vid 17, haft klassiska älsymtom i ca tre dagar nu med lite molvärk. Vi sexade igår och hinner inte få till fler gånger tyvärr, med de där ältestet borde väl äl ske imorgon om jag tänker rätt eller vad tror ni? Håller tummarna för att det ska räcka. Vi gör inga aktiva bebisförsök nu men har haft ett sent missfall i augusti och låtit kroppen vila sen dess och börjar vara väldigt sugen och redo för ett plus nu
  • Bebis2021
    Bebis2021 skrev 2021-01-07 20:14:42 följande:

Vad tror ni om mitt ältest, tog detta idag vid 17, haft klassiska älsymtom i ca tre dagar nu med lite molvärk. Vi sexade igår och hinner inte få till fler gånger tyvärr, med de där ältestet borde väl äl ske imorgon om jag tänker rätt eller vad tror ni? Håller tummarna för att det ska räcka. Vi gör inga aktiva bebisförsök nu men har haft ett sent missfall i augusti och låtit kroppen vila sen dess och börjar vara väldigt sugen och redo för ett plus nu

Strecken på ältestet hade bleknat lite på sista bilden, på översta bilden var precis när jag tagit testet
  • Bebis2021
    krumbukt skrev 2021-01-07 22:15:41 följande:

Alltså hur ser era ägglossningsstickor ut när det är dags? När jag började så var stickan helt vit och sen kom ett suuuupersvagt streck som blev tydligare för varje dag men så helt plötsligt igår var det helt blankt igen? Idag var strecket supersvagt.

Jag väntade på ett mer tydligt streck men det känns som att jag missade ägglossningen nu? :/

Så här såg mitt ältest ut idag, tror de är positivt?
  • Bebis2021
    Bebis2021 skrev 2021-01-07 22:31:28 följande:

Så här såg mitt ältest ut idag, tror de är positivt?

• Bebis2021

Jag har bim 24/1, någon annan som har bim ungefär samtidigt? :) har själv inga direkta känningar men är ju på ca äl+5 bara så förstår att man inte kanske så ofta känner något sä här tidigt. Men när jag var gravid förra gången (fick MA) så hade jag småkänningar med lite lätt molvärk/slit och drag kring livmodern från äl fram till jag plussade, visste direkt att jag blev gravid, jag tänker att man kanske inte kan få gravidsymtom så tidigt men man borde väl kunna känna av det som "sker" i kroppen med ägg som fäster osv tänker jag. Nåja, nu har jag som sagt inte mkt till känningar kanske liiite molvärk som kommer då och då men väldigt svagt och jag upplever att jag alltid genom cykeln kan ha lite lätt molvärk som kommer vissa dagar så de säger inte så mkt, känner mig helt säker på att de inte tagit sig då vi bara hann med mys ca 2-3 dagar före äl men hoppas ju såklart det ska ha räckt..

• Bebis2021

Jag har bim 24/1, ej aktivt försök men ca 3 dagar innan äl fick vi till det, är inställd på att de inte tagit sig men hoppas såklart det. Hade MA I augusti där dom uppmanade att vi skulle vänta minst två menstruationer och därefter har jag inte känt mig redo men nu får de gärna bli ett plus iallafall. Hur som helst vill man ju inte bli besviken så därav inställd på att de ej blir plus nu, men har nu ändå känt lite slitningar/drag i livmodern i några dagar samt att jag reagerade på att jag senaste dagarna drömt ovanligt mkt och lite märkliga saker, vilket ju kan vara ren tillfällighet men kan inte låta bli att fundera ooom de kan va gravsymtom men känner.mig i övrigt inte alls gravid dock. Någon annan med ca 5 dagar kvar till bim?

• Bebis2021
    Anonym (Emma) skrev 2021-01-20 21:14:25 följande:

Hej!

Grattis till er som plussat ????

Hoppar också in här. Har BIM 24/1. Försök 3 med tredje barnet. Brukar alltid ha ömma bröst från några dagar efter äl till mens men nu har ömheten försvunnit 5 dagar innan BIM o ingen mens. Nån som varit med om de? Känns ju som det är kört när brösten slutat ömma redan.

Hur går det för er andra?

Hej, jag har oxå bim 24/1 med tredje barnet jag har varit helt säker på att de ej tagit sig men han nu börjat ha lite smått molvärk, idag har jag haft ilningar å som att de sliter i livmodern (svårt att förklara :-P) reagerade även på att jag drömt massor senaste nätterna, brukar inte alls drömma så mkt annars samt att de varit märkliga drömmar, såå detta har ju fått mig att börja undra om de ändå kanske tagit sig, men vill inte få för stora förhoppningar så man slipper bli besviken, hade iaf tänkt vänta minst till bim för att testa men börjar vara gode sugen testa nu

Har du några symtom förutom ömma bröst? Ska du testa något innan bim?
  • Bebis2021
    Anonym (Emma) skrev 2021-01-21 19:32:48 följande:

Kul att vi har BIM samma dag :)

Inga direkta symtom, lite mensvärk men det har jag alltid innan mens. Har drömt mycket sista nätterna också, det hade jag inte tänkt på innan du skrev det.

Jag kommer inte testa innan bim, har gjort det så många gånger o blir så besviken varje gång. Har bestämt mig för att inte göra de mer. Har ni försökt länge? Håller tummarna för dig :)

Okej, ja de är samma här kan som ha lite mensvörk till och från ett tag innan mens, men tycker iaf nu att de mer varit ilningar osv men man analyserar ju mer när man vet att man KAN va gravid :-P

Okej jag känner samma att man nog blir besviken på ett negativt test, nej vi har inte gjort något aktivt försök alls, jag hade ett sent MA i augusti och då blev jag rekommenderad att vänta minst två menstruationer innan ev ny graviditet, sen har jag inte känt mig redo, men nu vill jag inget annat än att få ett plus man är ju rädd å bli besviken när man börjar inbilla sig massa symtom om de skulle visa sig att mensen kommer.. hur länge har ni försökt och har ni barn sen tidigare?
  • Bebis2021
    Goldenwings1 skrev 2021-01-21 22:09:24 följande:

Drömt massor å kostigt har jag oxå gjort denna vecka!! Skrattar nästan när jag vaknar på morgonen :D

Är ganska säker på att jag är gravid men så kommer det stunder när jag tror att jag bara inbillar mig å då får jag ganska snart ett tydlig tecken :)

Ja alltså jag tänkte inte först på de men efter flera nätter me konstiga drömmar slog de mig att så har de varit vid tidigare graviditeter att jag drömt mkt å konstigt, direkt kan man se de som ett eventuellt gravtecken haha ???? fick även en spontan näsblödning igår, brukar aldrig blöda näsblod, men nästa stund som sagt tror man att man kanske känner efter och tolkar så mkt, kan ju finnas andra förklaring än graviditet såklqrt haha men man hoppas väl
  • Bebis2021

Bim-2 här idag, tror stundvis att jag bara känner för mycket och ser allt som tecken på graviditet fast de kanske finns andra orsaker, sååå lite tror jag nog att de kan bli plus men samtidigt känner jag mig inte så säker och är ganska inställd på mens. MEN hoppas såklart på plus men alltså igår fick jag en spontan näsblödning, vilket ja inte brukar ha, samt lite svag molvärk/ilningar som kommer och går.. återstår att se, hoppas ja kan hålla från test till bim eller efter bim

• Bebis2021
    annajaeske1 skrev 2021-01-22 12:51:50 följande:

Heja dig om du kan vänta, har aldrig kunnat vänta!???? dock plussade jag redan 4 dagar innan bim vilket jag aldrig gjort förut , innan bim skulle jag rekommendera Cb early :)

Ja planen var att vänta men fick sånt sug att testa nu här på dagen iallafall, hade tänkt vänta för är så deppigt å få neg test, men jag tog ett test iaf för två timmar sen och de var helt negativt blev verkligen besviken även fast jag försökt ställa in mig på mensen, men jag vet dock inte säkert exakt när bim är, tror iaf ja är på bim-2 eller bim-3..

Menar du att du inte plussat så tidigt tidigare? När har du plussat? ) nu tog jag bara ett vanligt test inget speciellt "testa tidigt" men om man är gravid borde de väl ge utslag nu?
  • Bebis2021

Här tänkte jag så stort att nog ska jag vänta minst till bim med att testa, men mitt i allt blev suget för stort så tog ett test vid 12, som var negativt kändes så trist fast jag ändå var förberedd på det men man hoppas väl någonstans att det ska bli.. har nu 2-3 dagar till mensen ska starta så bara invänta de då. Har alltid blivit gravid på första försöket samt oplanerat gravid så även om vi inte gjorde aktivt försök nu eftersom vi hade mys ca 3-4 dagar före äl så känns det så jobbigt att inse att det inte tagit sig, man blir lite för naiv när det alltid gått så enkelt. Förstår ju att många får kämpa längre än så och att det är normalt, men när jag blev gravid senast så fick vi till det 4 dagar innan äl och det tog sig då... blir faktiskt lite orolig om något är "fel" efter mitt MA.. är dock helt säker på att jag hade äl för jag har koll på sekret, temp och kollat med älstickor bara för att ha lite koll på kroppen

• Bebis2021
    annajaeske1 skrev 2021-01-23 00:05:18 följande:

Som tidigast har jag fått plus på bim och efter :)

Ja men skillnaden på tester är ju att dom är olika känsliga, tidigt i graviditeten behövs det tester som läser av en liten mängd hcg ju .. o när jag plussade va de svaaaaaaagt med en sån billig sticka sen dagen efter med Cb early SÅ mkt tydligare :)

Okej ja de verkar va så olika när man plussar faktiskt, jag har vid fyra graviditeter plussat efter bim då jag alltid gått och väntat på mensen några dagar men tillslut testat, så har väl ingen större erfarenhet av att testa före bim, men många verkar ju docl få plus före bim också, hoppas ju såklart att de faktiskt kan ändras och bli ett plus men tror tyvärr inte de, tycker jag fått mer likt den vanliga mensvärken som brukar komma innan mensen så har inte så mkt hopp nu

Jo precis kan tänka mig att det varierar en hel del beroende på vilket test, väntar du på bim nu eller?
  • Bebis2021
    Anonym (Emma) skrev 2021-01-23 06:52:53 följande:

Usch så jobbigt. Hoppas att det går bra den här månaden :)

Det har är tredje månaden med tredje barnet. Tog 8 månader med andra, så jag är beredd på att det kan ta tid.

Har du barn sen innan?

Okej kul med tredje de är samma här har två barn sen tidigare här har varje graviditet (tre st) gått på första försöket samt oplanerat gravid också en gång (har två MA i bagaget) så har alltid gått så enkelt så då inbillar man sig att de borde göra de nu också, men visst man blir ju äldre osv så får nog inse att de tar den tid de tar samt att man kanske inte får ha så höga krav när man inte gjort ett ordentligt försök
  • Bebis2021
    Anonym (Emma) skrev 2021-01-23 11:43:40 följande:

Så har det varit för mig också. 3 graviditeter utan att ens försöka, andra barnet 8 månader. Men det är ju som du säger, åldern har nog sitt. Sen ska man ju vara tacksam att man kunnat bli gravid :)

Bara vänta o se nu :)

Okej, ja de är ju så det är man såklart väldigt tacksam för
  • Bebis2021
    Goldenwings1 skrev 2021-01-22 23:40:33 följande:

Jag testade oxå negativt idag, men jag tror det visar fel *asg*

Pratade med sambon och det känns skönt att kunna smälta lite. Blev lite lättare att prata om det när det var negativt, inte lika mkt press.

Få se om det blir ett plus om några dagar :)

Okej så trist, men när har du bim? Som dom brukar säga hoppet är inte ute förrens mensen dyker upp. Har du nögra symtom?
  • Bebis2021
    annajaeske1 skrev 2021-01-23 15:50:00 följande:

Okej jag förstår.. men borde ju bara invänta bim men man är ju alltid för ivrig haha.

Ne jag plussade 7/1 jättesvagt bim-4 (oklart när bim v så går efter äl) sen testat flera gånger efter det så det ökar :)

Jo de är ju så, lätt att tänka att man ska de men när de närmar sig bim är de svårt att hålla sig..

Jaha okej men oj så härligt stort grattis ))
Svar på tråden Vi med BIM Januari 2021