Inlägg från: Anonym (Ge inte upp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ge inte upp)

Vad händer med det hemlösa barnet?

Anonym (Ts) skrev 2020-12-11 14:11:15 följande:
    Ja visst är det genomskinligt. Hon har tydligen blivit arbetslös också så tydligen har hon inte mat till barnen och kan inte ta dem till sjukhuset. Jag förstår inte varför inte soc kliver in, mamman säger själv att de fått flera orosanmälningar senaste tiden från skola, sjukhus och anhöriga.

Jag lider så med detta barn. Jag minns när hon var 8 år gammal och hälsade på hos oss en sommar (relationen var bättre då än idag). Hon var så glad för pappan skulle komma med tåget och så skulle de få umgås en hel vecka! Så vi gick till tågstationen och väntade. Tåget kom och lämnade. Ingen pappa syntes till. Efter en kvart ringde jag. Han hade glömt. Kunde inte.

Besvikelsen i dotterns ögon glömmer jag aldrig. Hon var så glad. Hade pysslat en present till pappan som hon längtat efter att ge. Det var hemskt.

Nu är hon en arg ung tjej. Pratar om ?systemet? och hur alla sviker henne. Försäkringsbolag, myndigheter, sjukvård. Allt. Det är så tydligt att mamman tynger dottern med alla sina laster.

Mamman fick på fb tips om ett boende, men tackade nej då de inte tog emot katter. Hon är hellre hemlös än utan sin katt..
    Börjar gråta när jag läser det här.. så fint av dig att du fortfarande tänker på flickan. Ge inte upp om henne utan fortsätt försök! En dag när hon står på egna ben och inte längre är så påverkad av sin mor, så kommer hon minnas att du brydde dig. Att du försökte. Att hon finns i ditt hjärta. 
Svar på tråden Vad händer med det hemlösa barnet?