• Physalis

    Familjelivs okända ord

    Tycker mig se ämnet diskuteras minst en gång i månaden. Eftersom du missat det så kan jag sammanfatta att ~95 % tycker att det är fritt att göra som man vill. ~3 % hävdar att meningen med deras liv är att skaffa barn. ~2% hävdar att det är meningen med allas liv att skaffa barn, vare sig man vill eller inte.

    Det brukar inte bli en särskilt intressant diskussion. De flesta ger sin åsikt och lämnar tråden. Några meningsmotståndare tjafsar med varandra i tron att de andra bara inte tänkt ordentligt. Sen dör tråden efter någon vecka.


    Korrekturläser som en kratta
  • Physalis
    Jinks skrev 2020-12-12 13:53:52 följande:

    Förstår att det inte blir någon diskussion om alla tycker man ska skaffa barn eller göra som man vill. Idén med antinatalism är att inte vilja skaffa det. Kan vara miljömässiga skäl eller etiska. En person tyckte att människor redan upptar en stor del av det biologiska materialet. Det var hennes skäl att leva barnlös. Sa att jag inte skulle lägga mig i men tråden fick pyspunka så kunde lika gärna säga något.


    Japp de som inte vill skaffa barn i dessa trådar har ibland de anledningarna men oftast för att de bara inte är sugna på att skaffa barn. Jag tror egentligen att alla som väljer att inte skaffa barn gör det just för att de inte vill ha barn, sedan kanske omgivningen ställer sig oförstående till något sådant varpå man bygger sig en arsenal av argument till varför man inte skaffar barn, så som miljöpåverkan. Jag tror ytterst få avstår trots stark barnlängtan av etiska skäl.
    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Familjelivs okända ord