• Anonym (Äckligt)

Svettas kiss?

Drack några glasvin igår, gick o sov, vaknade och tog mig en dusch o bytte kläder. Gick sen och la mig senare och sov några timmar idag igen, drömde en marddröm och vaknade helt svettig.

Då märker jag att jag luktar kiss. Luktade ifrån axlarna, armhålorna. Hade ju duschat en gång på morgonen.

Förstår inte, hur går det ihop? Kan man svettas ut kiss eller? Måste man ju kunna då jag luktade det?

O nej jag kissade inte på mig i sömnen.

Kan någon vara snäll och förklara detta för mig?

Va ju inte så roligt direkt att lukta så direkt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-11 17:44
    Är heller inte direkt överviktig. Några få extra kilon visst men inte tjock ellar så om det skulle ha någon betydelse.

• Svar på tråden Svettas kiss?
  • Anonym (Anonym)

Nej, man kan inte svettas kiss. Du luktar illa ändå (fast du duschade) eftersom din kropp håller på att göra sig av med en massa gifter, dvs alkoholen.

• flygrl

Svett innehåller väl urinämnen så så konstigt behöver det ju inte va och den kan också lukta lite olika beroende på tillfälle och annat.

• Anonym (Anonym)
    flygrl skrev 2020-12-12 17:54:38 följande:

Svett innehåller väl urinämnen så så konstigt behöver det ju inte va och den kan också lukta lite olika beroende på tillfälle och annat.

Nja, det är samma ämnen som utsöndras i kroppen som går till urin och svett, men svett är INTE samma vätskor som urin. Du kanske inte menade så men så det blir tydligt för ts är det bra att vara tydlig.
  • flygrl
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-12 18:10:48 följande:

Nja, det är samma ämnen som utsöndras i kroppen som går till urin och svett, men svett är INTE samma vätskor som urin. Du kanske inte menade så men så det blir tydligt för ts är det bra att vara tydlig.

Det jag menade är att i svett finns också urinämnen och att det kanske kan förklara att hans svett tydligen luktar så. Tänker att sammansättningen kanske kan ha blivit så att större andel urinämnen kommit ut med svetten. Att det har med alkoholen att göra låter ju tänkbart. Fast jag är inte typ medicinskt utbildad ska kanske tilläggas. Don?t trust me, I?m not a doctor.
  • Anonym (Anonym)
    flygrl skrev 2020-12-12 18:41:47 följande:
    Det jag menade är att i svett finns också urinämnen och att det kanske kan förklara att hans svett tydligen luktar så. Tänker att sammansättningen kanske kan ha blivit så att större andel urinämnen kommit ut med svetten. Att det har med alkoholen att göra låter ju tänkbart. Fast jag är inte typ medicinskt utbildad ska kanske tilläggas. Don?t trust me, I?m not a doctor.
    Undrar om jag förklarade mig fel... Eller så pratar vi om liknande saker... Jag försöker.

I urin och svett finns samma slags ämnen, så långt verkar vi klara. Men det jag menar är att svett inte är urin och eftersom de kommer från olika slags "organ" så ska det inte heller kunna bli så. Men man kan lukta surt ändå av svett, även om man är nyduschad så man kanske tycker att det luktar ungefär samma.
  • flygrl
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-12 18:48:30 följande:

Undrar om jag förklarade mig fel... Eller så pratar vi om liknande saker... Jag försöker.

I urin och svett finns samma slags ämnen, så långt verkar vi klara. Men det jag menar är att svett inte är urin och eftersom de kommer från olika slags "organ" så ska det inte heller kunna bli så. Men man kan lukta surt ändå av svett, även om man är nyduschad så man kanske tycker att det luktar ungefär samma.

Jag säger inte emot dig. Och du kan säkert mer om det här än jag.
  • Anonym (Anonym)
    flygrl skrev 2020-12-12 18:52:48 följande:
    Jag säger inte emot dig. Och du kan säkert mer om det här än jag.
    Nja, marginellt mer kanske ;) Jobbar inte inom vården lr så men bra på att få fram info.
  • flygrl
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-12 19:12:44 följande:

Nja, marginellt mer kanske ;) Jobbar inte inom vården lr så men bra på att få fram info.

Som jag då lite grann. En nyfiken servitris som gräver en del på nätet.
  • Anonym (Anonym)
    flygrl skrev 2020-12-12 19:22:39 följande:
    Som jag då lite grann. En nyfiken servitris som gräver en del på nätet.
    Haha ja det är väl inte det sämsta! :D Alltid lär man sig nåt.
  • flygrl
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-12 19:38:00 följande:

Haha ja det är väl inte det sämsta! :D Alltid lär man sig nåt.

Precis. Och en dag kommer jag plugga vidare med.
Svar på tråden Svettas kiss?