• Kaga

    Vad ger ni er 2-åring i julklapp?

    Ja vad blir det för julklapp/ julklappar i år?

    Har själv inte inhandlat något än till vår dotter.

  • Svar på tråden Vad ger ni er 2-åring i julklapp?
  • AMCG

    Min yngsta är 1,5 år. Men jag tar mig friheten att svara ändå.

    Förslag: gossedjur, böcker med luckor man ska öppna (tyckte min äldsta var superkul vid 2 år), träpussel med djur (eller andra motiv. Min yngsta ska få ett med sitt namn), duplo-lego, pulka, boll.

    Jag är i ärlighetens namn inte så bra på att komma på bra presenter.

  • Jemp

    2.5 år, får dockkläder och bok.

    Förra året fick hon utklädningskläder, poppis både då och nu.

    Duplo, springcykel, docka, briotågbana och pysselsaker är andra idéer.

  • segelvind

    Vi kommer att ge en snowracer men i brist på snö blir det även utklädningskläder, en bilbana, pussel med ploppar och en bok. Allt köpt second hand.

  • Ellifant

    Just denna ålder hade jag kunnat köpa massor.. haha

    Men han ska få. Leksaksmat i trä och en servis till sitt kök. Brio tågbana. Lego duplo. En käpphäst. Noppor.

    Förra julen fick han dockvagn, docka. Pussel. Men då var han lite liten att förstå det hör med julklappar..

    Nu har jag delat upp det så har kommer inte få allt av oss. Utan kusiner mormor med

  • Hanna D

    Om jag minns rätt så fick äldsta tågbana, bondgårdsdjur, pussel, gosedjur, bilar och kläder.

    Yngsta är nästan två och kommer få en balanscykel, my little pony och kläder från oss. Böcker och filmer (gemensam med äldsta) från sin morfar, vet ej vad övriga familjen kommer att ge.

  • syntharen

    Min dotter fyller 2 i januari. I julklapp ska hon få en röd trädockvagn. Hon älskar att springa runt med sin Brio läragå-vagn så tänkte att en liknade fast som dockvagn så hon kan bädda ner gosedjur och köra runt med dom skulle passa bra. Hon får även lite kläder. Men eftersom hon har två äldre bröder med en massa leksaker från dom så får hon inte så mkt i julklapp i år (förra året fick hon brödernas gamla leksaker). I födelsedagspresent en månad efter julafton får hon en balanscykel.

  • legomum

    När grabbarna var två år så fick de var sin bobbycar, massor av duplo, bilar och trägarage.

  • Utvandraren2

    2,5 åringen får pussel med pluppar, böcker, grävmaskin och lastbil till sandlådan, ett grodspel, doktorsväska och kritor. Utklädningskläder var en tanke här med, men hittade inget bra.

Svar på tråden Vad ger ni er 2-åring i julklapp?