Inlägg från: Kaarlssoon |Visa alla inlägg
  • Kaarlssoon

Gravid under slutet av studierna?

Hej! Jag & min sambo vill börja försöka skaffa barn till våren. Det skulle innebära att jag skulle kunna bli gravid under tiden jag skriver mitt examensarbete. Därmed vill jag höra era erfarenheter! Orkar man studera under första trimestern? Folk jobbar ju menar jag? förstår också att det är olika såklart men vill höra era erfarenheter, positiva som negativa! Det där med SGI och den delen är jag medveten om och vi ska såklart kolla upp det ordentligt innan vi tar ett beslut.

• Svar på tråden Gravid under slutet av studierna?
  • Kaarlssoon

Jag har många som avråder mig från det, jag tror det handlar om att man är väldigt trött eller kanske mår mycket illa och sådär. Men jag tänker som sagt att folk jobbar ju, och studier är ju väldigt fritt med eget ansvar. Jag kommer ju skriva med examensarbete hemma i soffan. Ändå blir jag avrådd från många att det är bättre att avsluta studierna först.

• Kaarlssoon

Tack för era svar! Vi har i nuläget bestämt oss för att iaf vänta till april/maj istället för januari/februari som vi tänkte innan. När vi kommer dit får vi se hur vi känner. Men det kommer vara en lång, jobbig väntan..... vi hade från början tänkt börja i oktober i år så att vänta tills maj känns som en hel evighet och jag har redan gråtit floder för jag vill verkligen inte vänta. Vi har väntat på den här dagen i 3 år & vetat betydligt längre vad vi vill då vi varit tillsammans sen vi var unga tonåringar. Ju närmare vi kommer desto tuffare är väntan upplever jag. Men det gäller väl att försöka fokusera på annat, månaderna går ju väldigt fort ändå. Återigen tack för olika infallsvinklar, det är ju precis det man behöver när man ska ta sådana här stora beslut. Jag var verkligen inte ute efter endast solskenshistorier utan efter verkligheten.

• Kaarlssoon

Vi kommer vänta några månader extra, men inte många. Det är mesta dels på grund av andra saker som kommit i vägen som måste kollas upp då det rör min hälsa. Men även på grund av att jag inte vill ta den risken med skolan. Kan hända att jag ångrar mig och inte orkar vänta och isåfall löser det sig på annat sätt tänker jag! Det kommer bli bra oavsett och i slutändan är ju vi dem enda som kan göra det beslutet. Tack för alla era svar!!! Dom har hjälpt!

Svar på tråden Gravid under slutet av studierna?