Inlägg från: Anonym (Å) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Å)

BARNLÄNGTAN!! Men måste vänta...

Jag började få barnlängtan vid 19-20 års åldern och den blev bara starkare och starkare med åren som gick. Kunde till slut inte fokusera på något annat och allt kändes meningslöst. Kunde absolut inte fokusera på studierna alls för det enda jag tänkte på, läste om, lyssnade om etc var barn/graviditet/fertilitet osv. Hoppade av utbildningen, hoppade på annan utbildning, blev underkänd (för att jag inte kunde plugga) osv, så höll det på. Så bestämde att börja försöka fast det rent praktiskt kanske hade varit bäst att vänta och ta examen och skaffa fast jobb först, men det gick ju inte. Det tog sen nästan 4 år, fertilitetsbehandlingar och flera missfall - trots att jag bara var 24 när försöken började och alla prover etc var bra innan jag till slut i alla fall fick barn, och nu väntar jag andra. Har fortfarande barnlängtan kvar (vill ha fler barn även efter det jag väntar nu) och har inget intresse av varken studier eller karriär. Kanske kommer jag börja plugga igen i framtiden, men det blir i så fall när jag känner mig ?klar? med barn.

Svar på tråden BARNLÄNGTAN!! Men måste vänta...