BARNLÄNGTAN!! Men måste vänta...
Det som du skulle kunna tänka på och som inte framgår av dina inlägg är din ålder. Jag är nu 32 år och försöker få barn och ångrar lite att jag och sambon inte läste på mer om den kvinnliga fertiliteten tidigare. Jag var redo för barn tidigare än han, så fick glatt vänta. Hade han sett siffrorna på hur fertiliteten hos kvinnor går ner efter 25 så hade han kanske tänkt lite annorlunda (vi visste att den gick ner, men inte hur mycket). Samtidigt så behöver detta inte alls vara ett problem för dig. Tex så har alla mina fyra närmaste vänner (29-32 år) blivit gravida direkt.
Om ni ska köra enligt plan att börja försöka i april/maj så tycker jag det låter konstigt att du fortfarande äter p-piller. Det kan ta ett tag innan du får ägglossning efter att du slutat. Använd tiden till att lär dig om din menscykel. Hur lång lutealfas har du? Lär dig om fertilit sekret och hur du kan leva och äta för att öka chanserna att bli med barn när det är dags. Ett hett tips är att gå in och läsa på Vulverines hemsida. Särskilt om du tvivlar på varför du ska sluta med p-piller. Jag och min sambo körde med kondom i alla år och det har funkat kanon.