• Tekvinnan

Ni som försökt i 6 mån..

Ni som försökt i 6 mån och nästa månad går in i er 7e försök.. Hur är era tankar, känslor so far? Vad hade ni för förväntningar i början? Har ni tankar på ev. kommande fertilitetsutredning? Tänkte att den här tråden är för oss som försökt nu i 6 mån där vi kan dela våra tankar och känslor, peppa, få tips m.m.

• Svar på tråden Ni som försökt i 6 mån..
  • Tekvinnan

Anonym (På't igen): Det är helt rätt. Men ibland får man stunder då man tänker att man kanske finns en bakomliggande orsak och/eller att man tillhör de som statistisk sett får barn efter mer än 1 års försök.

Anonym (oklar läge): Mensen dök också upp för mig idag, kan inget annat än instämma det du skriver. Förra månaden när jag fick mensen tog väldigt hårt på mig av ngn anledning,

• Tekvinnan

Oj råka trycka "skicka svar". Men det tog hårt på mig när mensen dök upp och jag kände som du skriver att det kändes tungt att behöva fortsätta. Den här månaden höll jag mig engagerad på andra sätt men de sista dagarna innan BIM så kom förhoppningarna såklart i och med olika symptomer som man upplevt men sen baam dyker mensen upp...

• Tekvinnan

Anonym (Siv) Tack för att du dela med dig av din historia. Du fick ett plus till slut :)

• Tekvinnan

Anonym (oklart läge). Det låter otroligt tufft med missfall, styrkekramar till dig. Tycker inte det låter dom ett fel var när du tog en paus månaden efter, låter som att du kände av att du behövde prioritera dig själv med lite återhämtning och andrum.

Jag har som dig alltid haft regelbunden mens/ÄL, och känner igen din uppgivenhet att det inte tar sig.. Har jag förstått det rätt att det hos privata fertilitetskliniker man kan gå till för utredning om man försökt mindre än 1 år?

Svar på tråden Ni som försökt i 6 mån..