• Anonym (Jag)
    Thu 17 Dec 2020 09:12
    561 visningar
    18 svar
    18
    561

    Hur lämnar jag?

    Hur lämnar jag? Jag är så trött på han, vi har tre barn jag drar HELA jävla lasset. Alltså inte det klassiska, bokstavligen allt. Han gör ingeting, ingetinf för att förbättrra sin situation. Vi går på knäna ekonomiskt han spelar bort allt han får, hans lön är ett skämt, men han kämpar inte ens för något bättre. Har serverat han två intervjuer, han skiter i det. Igår hade vj världens bråk, han blir ursinnig och slängde massa papper på mig. Jag trodde han skulle gå till attack fysiskt. Någonstans önskade jag det så det bara kunde bli att slänga ut han! Han är en riktigt mammas pojke. Inget är viktigt för han förutom spel & hans familj som bor utomlands . Nu är jag T r ö T t! Hur lämnar man rent praktiskt?

  • Svar på tråden Hur lämnar jag?
  • Anonym (Boend­e)
    Thu 17 Dec 2020 09:16
    #1

    Vems boende är det?

  • Anonym (Jag) Trådstartaren
    Thu 17 Dec 2020 09:50
    #2
    Anonym (Boende) skrev 2020-12-17 09:16:41 följande:

    Vems boende är det?


    Hyresrätt gemensamt, den e svin dyr men fan jag hade nog kämpat med allt jag kan att betala den själv ett tag iaf. Värsta är att han är som en lost valp. Han vet nog inte vad han skulel göra.. iofs inte mitt problem men är rädd att det gör att han inte drar!
  • LFF
    Thu 17 Dec 2020 09:57
    #3
    Anonym (Jag) skrev 2020-12-17 09:12:27 följande:

    Hur lämnar jag? Jag är så trött på han, vi har tre barn jag drar HELA jävla lasset. Alltså inte det klassiska, bokstavligen allt. Han gör ingeting, ingetinf för att förbättrra sin situation. Vi går på knäna ekonomiskt han spelar bort allt han får, hans lön är ett skämt, men han kämpar inte ens för något bättre. Har serverat han två intervjuer, han skiter i det. Igår hade vj världens bråk, han blir ursinnig och slängde massa papper på mig. Jag trodde han skulle gå till attack fysiskt. Någonstans önskade jag det så det bara kunde bli att slänga ut han! Han är en riktigt mammas pojke. Inget är viktigt för han förutom spel & hans familj som bor utomlands . Nu är jag T r ö T t! Hur lämnar man rent praktiskt?


    Du ser om ni kan byta bostaden mot två mindre eller kontaktar hyresvärden för att se om det finns någon annan bostad du kan ta för egen del.

    Du säger till honom att det är slut mellan er och slutar att serva honom med jobbintervjuer, att se till att hans liv fungerar utan du fokuserar på dig och barnen. Du säger att det är hans problem att lösa sitt boende och du löser boendet för dig och barnen. Skiter det sig får han väl flytta hem till mamsen.
  • Jonnyn­ilsson
    Thu 17 Dec 2020 10:08
    #4
    Anonym (Jag) skrev 2020-12-17 09:12:27 följande:

    Hur lämnar jag? Jag är så trött på han, vi har tre barn jag drar HELA jävla lasset. Alltså inte det klassiska, bokstavligen allt. Han gör ingeting, ingetinf för att förbättrra sin situation. Vi går på knäna ekonomiskt han spelar bort allt han får, hans lön är ett skämt, men han kämpar inte ens för något bättre. Har serverat han två intervjuer, han skiter i det. Igår hade vj världens bråk, han blir ursinnig och slängde massa papper på mig. Jag trodde han skulle gå till attack fysiskt. Någonstans önskade jag det så det bara kunde bli att slänga ut han! Han är en riktigt mammas pojke. Inget är viktigt för han förutom spel & hans familj som bor utomlands . Nu är jag T r ö T t! Hur lämnar man rent praktiskt?


    Och du märkte inte av något av detta innan ni satte tre barn till världen?
  • Vaness­a89
    Thu 17 Dec 2020 10:27
    #5

    Jag hoppas verkligen att du inte har svårt för att lämna det där.. Herregud säger jag bara. Lämna, sen behöver du gå i terapi för att få bukt på dig själv för ingen normal människa stannar i något dylikt, än mindre skaffar 3(!!!) barn tillsammans med någon som är så värdelös.

  • Thu 17 Dec 2020 10:37
    #6

    Ordna ett boende och sedan packar väskan och tackar för den tid ni haft.

  • Anonym (Jag) Trådstartaren
    Thu 17 Dec 2020 11:07
    #7

    Problemen kom inte förens efter barnen. Hade aldrig skaffat barn med han! Tro mig jag gråter varje timma för jag hamnat i det här. Mår redan dåligt! Jag har stått ut så här länge för jag var inte kanske den bästa partnern först men jag har verklgien rätttat till mina bekymmer och gjort allt ifrån mig.?nu är det liksom slut på det. Jag är helt sluuut

  • Anonym (Jag) Trådstartaren
    Thu 17 Dec 2020 11:07
    #8

    Problemen kom inte förens efter barnen. Hade aldrig skaffat barn med han! Tro mig jag gråter varje timma för jag hamnat i det här. Mår redan dåligt! Jag har stått ut så här länge för jag var inte kanske den bästa partnern först men jag har verklgien rätttat till mina bekymmer och gjort allt ifrån mig.?nu är det liksom slut på det. Jag är helt sluuut

  • Anonym (Jag) Trådstartaren
    Thu 17 Dec 2020 11:07
    #9

    Problemen kom inte förens efter barnen. Hade aldrig skaffat barn med han! Tro mig jag gråter varje timma för jag hamnat i det här. Mår redan dåligt! Jag har stått ut så här länge för jag var inte kanske den bästa partnern först men jag har verklgien rätttat till mina bekymmer och gjort allt ifrån mig.?nu är det liksom slut på det. Jag är helt sluuut

  • Anonym (Mi2)
    Thu 17 Dec 2020 11:14
    #10

    1.Tala om för honom att du ska separera från honom. 2. Sök nytt boende till dig och barnen. Detta kan du iofs börja med innan du pratat med honom.....

    3. Flytta.

    Vad mer praktiskt undrar du över?

  • Anonym (ava)
    Thu 17 Dec 2020 11:14
    #10
    Sk007 skrev 2020-12-17 10:37:05 följande:

    Ordna ett boende och sedan packar väskan och tackar för den tid ni haft.


    Japp, det låter som den bästa lösningen. 

    Inget att gråta över, TS, det är bara att rulla vidare. 
  • Anonym (Jag) Trådstartaren
    Thu 17 Dec 2020 12:36
    #11

    Jag är faktiskt orolig för hans reaktion

  • Anonym (Uggla­n)
    Thu 17 Dec 2020 12:42
    #12
    Anonym (Jag) skrev 2020-12-17 12:36:59 följande:

    Jag är faktiskt orolig för hans reaktion


    Då tycker jag att du ser till att ha någon annan vuxen i närheten när du berättar, vän eller släkting.

    De kan sitta på en bänk utanför eller i sin bil utanför, och så säger du det till mannen innan ni börjar samtalet, att du har någon som kommer in och kollar att du är okej om en stund.

    Idealt vore om barnen var i skolan eller på annan plats.
  • Anonym (Mi2)
    Thu 17 Dec 2020 12:44
    #13
    Anonym (Jag) skrev 2020-12-17 12:36:59 följande:

    Jag är faktiskt orolig för hans reaktion


    Håller med "Ugglan" ...se till att ha någon i närheten.

    Lycka till!!
  • Anonym (Mi2)
    Thu 17 Dec 2020 12:44
    #14
    Anonym (Jag) skrev 2020-12-17 12:36:59 följande:

    Jag är faktiskt orolig för hans reaktion


    Håller med "Ugglan" ...se till att ha någon i närheten.

    Lycka till!!
  • Anonym (Jag) Trådstartaren
    Thu 17 Dec 2020 12:46
    #15

    Tack!!

  • Anonym (Kvinn­a)
    Thu 17 Dec 2020 13:30
    #16
    Anonym (Ugglan) skrev 2020-12-17 12:42:07 följande:
    Då tycker jag att du ser till att ha någon annan vuxen i närheten när du berättar, vän eller släkting.

    De kan sitta på en bänk utanför eller i sin bil utanför, och så säger du det till mannen innan ni börjar samtalet, att du har någon som kommer in och kollar att du är okej om en stund.

    Idealt vore om barnen var i skolan eller på annan plats.
    Ja barnen ska inte vara hemma.

    Jag vet i tusan.
    Hade nog sökt och fått allt färdigt först.
    Flytta undan viktiga papper, saker du är rädd om samt annat så gott det går.
    Lägg det hos en familjemedlem.
  • Jonnyn­ilsson
    Mon 21 Dec 2020 08:14
    #17
    Anonym (Jag) skrev 2020-12-17 11:07:41 följande:

    Problemen kom inte förens efter barnen. Hade aldrig skaffat barn med han! Tro mig jag gråter varje timma för jag hamnat i det här. Mår redan dåligt! Jag har stått ut så här länge för jag var inte kanske den bästa partnern först men jag har verklgien rätttat till mina bekymmer och gjort allt ifrån mig.?nu är det liksom slut på det. Jag är helt sluuut


    Det här låter absolut inte bra. Du behöver hjälp omgående. Har du ingen vän som kan hjälpa dig måste du vända dig till myndigheterna som kan hjälpa dig akut med ett evakueringsboende. Så fort det blir fysiskt våld eller hot om fysiskt våld är det bråttom.
  • Anonym (A)
    Mon 21 Dec 2020 20:48
    #18
    Sk007 skrev 2020-12-17 10:37:05 följande:
    Ordna ett boende och sedan packar väskan och tackar för den tid ni haft.
    Just precis så.
Svar på tråden Hur lämnar jag?