• IceKitten

    Blommördaren nr 1

    Mina fingrar är alla färger förutom gröna men jag gillar ändå hur levande blommor ser ut i ett hem.

    För att förtydliga, jag kan absolut plantera om någon gång om året osv, men att komma ihåg att vattna regelbundet har visat sig vara löjligt svårt för en person med alldeles för många högskolepoäng.... Så 3 frågor.

    1. En ytterst enkel klätterväxt som jag kan hänga i ett lite fönster mot öst.

    2. Var kollar man enklast upp om en växt är giftig för klåfingriga småbarn och bottenlösa katter?

    3. Funkar sånna här? För jag kanske skulle kunna klara av att fylla en sådan någon gång då och då...

  • Svar på tråden Blommördaren nr 1
  • Disa35

    1. Gullranka. Mycket tacksam klätterväxt, tyvärr utan blommor, men med stora fina blad.

    2. Giftinformationen

    3. Har tyvärr inget svar av egen erfarenhet. Mamma har något liknande till sina tomatplantor och det fungerar utmärkt, enligt henne.

  • Jinks

    Kanske Porslinsblomma vore något? De har tjocka blad och är nästan lika tåliga som Garderobsblomma. Hör hemma i Australien. En del doftar stark parfym.när de blommar. Annars satsa på en hängpelargon. Pelargoner har ätbara blad.

Svar på tråden Blommördaren nr 1