Överreagerar eller göra slut?
Jag behöver hjälp med att reda ut om jag överreagerar eller inte, för jag mår jättedålig över en sak som hänt (Jag är i en lesbisk relation bara för att inte förvirra)
För några månader sedan var jag och min flickvän ute och vandrade i ett berg. Det var en tjejen framför oss som hade en väldigt vältränad och snygg kropp. Plötsligt märker jag att min flickvän tar upp mobilen och tar ett smygfoto på tjejen. När vi kommer hem kollar jag på bilderna som hon har tagit under dagen och ser att hon fotat den snygga tjejen. Jag frågar henne varför och hon ger mig förklaringen att hon bara ville ha en bild på andra personer än mig. och säger också att hon inte tyckte att den här tjejen var snygg.
Jag vet att hon har smygfotat tjejer som hon tycker är snygga tidigare, jag tänkte inte mycket kring det då men jag tycker det är såååå otroligt respektlöst att göra det rakt framför mig! Jag vill göra slut varje gång som jag tänker på det här men samtidigt så kan alla göra misstag och det här kanske inte var det värsta en person kan göra.
Det har nu gått 4 månader och jag blir fortfarande jättearg när jag tänker på det. Min flickvän förnekar att hon gjort något fel men hennes förklaringar låter så osannolika att jag helt enkelt inte tror på dem en enda sekund. Nyligen la hon dessutom till att hon hade tyckt att tjejens skor var snygga. Något hon inte nämnde när jag tog upp det här. Att lägga till saker i efterhand tycker jag bara visar ännu mer på att hon ljuger om situationen.
En bidragande faktor till att jag reagerar så starkt är antagligen för att vi hade problem i början med att hon konstant nämnde att hon tyckte en massa tjejer var snygga. Det var kändisar och andra tjejer vi såg på TV och liknande, och jag tog illa vid mig. Alla tycker andra människor är snygga och det är givetvis ok, jag tycker bara att man behöver inte dela med sig av det och nämna en ny som man haft en crush på eller tycker är skitsnygg varje vecka.
Överreagera jag helt över den här smygfotningen?