Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

Skaffa barn själv i en relation

Så länge han är införstådd med din plan så ser jag inga problem med det, men du får då också vara beredd på att han kanske inte vill stanna i en relation med dig.

Bor ni tillsammans så kommer det bli väldigt svårt att hålla på att du ska ha allt ansvar.

• Anonym (G)

Kanske bör du i första hand boka en privat fertilitetsutredninh för att få en uppfattning om hur bråttom du har? Frys in ägg?

• Anonym (G)
    Anonym (Någon som gjort) skrev 2020-12-18 11:26:13 följande:

Han har inte förhalat något, vi har knappt pratat om det då det är för tidigt i relationen för det. Men om jag känner honom rätt vill han vara ihop med ngn ett tag innan han skaffar barn med någon

Så du har alltså inte ens frågat? Med tanke på hur viktigt barn verkar vara och att du vill att det sker snart så måste du natuligtvis lyfta frågan med honom
  • Anonym (G)
    Anonym (Någon som gjort) skrev 2020-12-18 11:54:13 följande:

Jag vill inte skrämma bort honom. Jag tvivlar ju på om han ens har tillräckligt starka känslor för mig :/

Så du menar alltså att du ska inseminera dig utan att informera honom? Och då kommer han inye bli bortskrämd menar du?

Du får helt enkelt bara vara ärlig. Förklara att du inte kan tänka dig att leva utan barn och att det är bråttom pga din ålder. Om han inte vill ha barn så är din plan att inseminera dog och skaffa barn själv och han får då välja om och på vilket sätt han vill vara en del av ditt liv
  • Anonym (G)
    Anonym (Q) skrev 2020-12-18 14:40:13 följande:

Läs trådstarten, ts vet redan var han står.

Fast när man läser ts kommentarer verkar det snarare som att hon antagit vad han tycker
Svar på tråden Skaffa barn själv i en relation