Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Skaffa barn själv i en relation

Inseminerar du dig blir det ju ändå för tidigt i er relation om han nu faktiskt inte är redo. Varför skulle han vara okej med det?

• Fjäril kär

Nu vet jag inte ålder på er men om en man på 35-40 inte är redo för barn är sannolikheten stor att han inte vill ha barn överhuvudtaget.

Så du behöver nog fundera på om du i så fall kan inseminerar dig som singel och sen i efterhand leta en partner som kan tänkas vilja dela sitt liv med dig.

Eller så biter du ihop och väntar på rätt man.

• Fjäril kär
    Anonym (Någon som gjort) skrev 2020-12-18 08:59:52 följande:

Det jag menar är ju att han inte har något ansvar för barnet eftersom att det är mitt.

Jag är nyss fyllda 35, så tiden rinner ut.

Jo i praktiken innebär det visst att han har ansvar eftersom ni har en relation. Han måste självklart ta hänsyn till barnet i fråga om semestrar, familjehögtider, när du är sjuk etc.

Vill du verkligen bo tillsammans med någon som de facto skiter i ditt barn? Det är väl inte kärlek?
  • Fjäril kär
    Anonym (Någon som gjort) skrev 2020-12-18 10:14:46 följande:

Han är väl redo för barn generellt men tycker vi har varit ihop för kort tid för det.

På vilket sätt skulle en insemination ändra på det? Det blir ju ändå ett barn alldeles för tidigt i er relation.
  • Fjäril kär
    Anonym (Någon som gjort) skrev 2020-12-18 10:31:12 följande:

Som jag då tänkte att han inte skulle behöva ta ansvar för, att jag är ensam med hela ansvaret.

Fast nej, det ändrar ändå inte det faktum att det är för tidigt i er relation. Ansvar har inget med det att göra. Förstår du inte det?
  • Fjäril kär
    Anonym (Någon som gjort) skrev 2020-12-18 11:26:13 följande:

Han har inte förhalat något, vi har knappt pratat om det då det är för tidigt i relationen för det. Men om jag känner honom rätt vill han vara ihop med ngn ett tag innan han skaffar barn med någon

Ja men var ihop ett tag då.

Ge er relation ett år och se vart ni står då och hur ni vill göra. Ta sen ett beslut utifrån vart ni är då. Antingen vill han ha barn med dig eller inte. Det borde han veta då. Och då kan du i så fall ta kontakt med en klinik för insemination och höra det som singel.
Svar på tråden Skaffa barn själv i en relation