Inlägg från: Anonym (Q) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Q)

Skaffa barn själv i en relation

Och hur glad tror du att killen skulle bli? Man skaffar inte barn efter ett år, inte ens om man börjar bli gammal.

• Anonym (Q)
    Anonym (Någon som gjort) skrev 2020-12-18 11:54:13 följande:
    Jag vill inte skrämma bort honom. Jag tvivlar ju på om han ens har tillräckligt starka känslor för mig :/
    Då har du ju svaret där. Om du ska vänta på honom kommer det ta några år till och det är inte ens säkert han vill ha barn med dig, särskilt skulle jag säga att de flesta killar inte skulle stanna hos en tjej som planerar att självinseminera när han inte är redo att ha ett barn i sitt liv. Det gränsar till psycho-beteende, tyvärr. Så om du verkligen vill ha barn så är det bästa om du gör slut med killen och inseminerar som singel. Du har som sagt inte lång tid på dig innan du är för gammal, det kan ta lång tid att bli gravid och den där karusellen kommer han inte vilja vara med på med tanke på vad du berättat om honom. Barn eller en kille som ev vill eller inte vill ha barn nån gång i framtiden? Bara du vet vilket som är viktigast.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Laura) skrev 2020-12-18 14:00:14 följande:
    Men herregud. Varför pratar du inte bara med honom? Fråga honom var han står i barnfrågan, speciellt då ingen av er blir direkt yngre. Det är ju ingen konstig grej att prata om. Du måste ju inte kräva att ni ska börja skaffa barn nu på direkten, men du bör ju kunna prata med honom om var han står först i alla fall, speciellt innan du börjar kolla på inseminera dig. 
    Läs trådstarten, ts vet redan var han står.
  • Anonym (Q)
    Anonym (G) skrev 2020-12-18 15:28:05 följande:
    Fast när man läser ts kommentarer verkar det snarare som att hon antagit vad han tycker
    Jag fick snarare intrycket att de diskuterat det som i förbifarten, aldrig tagit ett riktigt snack om det. Men jag är inte förvånad att han inte är redo att skaffa familj efter bara ett år. På så sätt är spermiedonation en riktigt bra idé ändå.
Svar på tråden Skaffa barn själv i en relation