• supermamman

Kaffeberoende

Vem är kaffeberoende här? Just nu sitter jag med en stooooor latte. Jag ÄLSKAR kaffe! Nu har det nog gått så långt att jag behöver en dos på förmiddagen och en på eftermiddagen för att må som bäst. Ganska patetiskt kan jag tycka. Igår eftermiddag drack jag inget kaffe och på kvällen och imorse var jag hur trött som helst. Tänk som man blivit...

• Svar på tråden Kaffeberoende
  • Mammatillfem

Beroende vet jag inte,men antagligen,måste ha kaffe minst en gång om dagen,förut på morgonen o kvällskaffe,men nu i af på kvällen för jag dricker grönt te till frukost,men inte kan man vara utan kaffe inte!!!!! Blir minst en gång om dagen,men oftast en till två ggr till om vi fikar ute eller hälsar på någon eller själv får kaffegäster...Nu blev jag sugen!

• Fru Bergman

Jag måste ha mitt kaffe, och jag börjar alltid dagen med tre koppar kaffe med mycket mjölk i. Sen blir det en gång till på förmiddagen och en på eftermiddagen. ( ca 5-7 koppar dag)

Om jag inte får mitt kaffe får jag fruktansvärt ont i huvudet.

• Lara Croft

*räcker upp handen*

Innan jag blev gravid var jag inte kaffeberoende och under graviditeten smakade kaffe inte gott, men nu är det en av dagens höjdpunkter.

• kegan

OH kaffe blire massor av nu när man jämt är så trött, guuud såå gott det är!!!

• eriXa

Jag vågar inte tänka på hur mycket kaffe jag dricker på dagarna...
    Överskrider säkert vad som är hälsosamt för mig!!! *iik*

• Kattis05

Jag anmäler mig också till skaran kaffeberoende... sitter med en stor mugg nu med mjölk i.... skulle önska att det var skummad mjölk för det är goast´!

• supermamman

Och här sitter jag med min latte igen-i ett stoooort glas!

• LillaRu

YES! Det e fler än jag som upptäckt kaffet nu efter graviditeten...Min dagliga dos har jag på förmiddagen när snäckan sover en stund.

• Amorella

Jag kunde inte dricka kaffe under hela graviditeten p.g.a. illamående. Sedan ville jag inte dricka efter förlossningen för jag var rädd att lilltjejen skulle få magknip. Men till slut kunde jag inte stå emot och testade. Och det var SÅÅ gott och hon fick inga besvär alls. Jag dricker säkert alldeles för mycket, men jag känner att jag mår SÅÅ bra av det! Dessvärre känner jag alltid ett behov av en liten (eller stor...) go'bit till kaffet för att upplevelsen ska vara maximal...

Synd bara att jag precis har bröjat jobba igen och kaffet smakar APA på jobbet...

• LillaRu

Amorella - jag har samma (i-lands) problem. E värsta fikatanten och skulle helst vilja ha en kaka eller chokladbit till kaffet...Kämpar verkligen nu med mina extrakilon....

Svar på tråden Kaffeberoende