• FuckGoggleAskMe

    Vilken HP laptop ska jag köpa?

    Jag måste köpa en ny laptop till min son, men vilken model ska jag köpa, vad ska jag tänka på?
    Skrev HP i rubriken, mest för att han haft en sådan och det verkade vara bra kvalitet. 
    Men det finns förstås andra bra märken också.

    Den ska användas till Word, Excel, Minecraft, YouTube etc.
    Dvs skoljobb, titta på lite filmer och spela lite. 

    Dessutom vill jag att den ska vara snabb och bra, och inte behöva bytas ut snart igen (om han inte har sönder den nya också ...).

    Skulle vara tacksam för tips, har tänkt mig en 15 tum storlek, men är osäker på kapacitet på olika områden, OS etc.

  • Svar på tråden Vilken HP laptop ska jag köpa?
  • SprucknaGummit

    Hej! Fixera dig inte enbart vid HP, (bra men tråkiga och ofta långsamma)

    kolla in t.ex. 14 - 16 tum - Bärbara datorer i populäraste storleken - NetOnNet - NetOnNet men skippa alla som har processorer med "celeron" i processornamnet.. (dessa är underpresterande =jätteslöa)

    Önskas en dator som både är COOL och praktisk kolla in en sådan här: www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/laptop/laptop-14-16-tum/asus-vivobook-flip-14-tp412fa-ec611t/1013073.8908/ 
    Då denna kan vikas dubbel, så blir den nästan som en surfplatta och har pekskärm  (just denna är inte lämpad för spel, utan utvald för att påvisa 2i1-konceptet) 

    Hör med den som skall ha datorn!

    Men kom ihåg att datorn bör installeras på rätt sätt, så användaren inte alltid loggar in på datorns administratörskonto.. (då ärver alla smittor, trojaner osv. användarens administratörs-rättigheter och deras skador blir mycket mycket större (och svårare att rensa ut) läs mer här: Så ENKELT säkras datorn BÄST! (winguider.se) dvs. skippa "the microsoft way" för att istället skapa ett lokalt administratörskonto och via det skapa ett vanligt användarkonto åt varje användare.. (Då slår UAC on så att man får knappa in Admin kontots lösenord för att installera program etc. (Man ÄR admin på datorn om man känner till Adminlösenordet, dock men en extremt mycket säkrare dator)

Svar på tråden Vilken HP laptop ska jag köpa?