• Anonym (Millan)

Blöder vid toalettbesök

Någon annan som haft blödningar/flytningar innan vecka 8 i sin graviditet? Hur utvecklade sig blödningen/missfallet?

För min del är mina symtom nästan helt borta (bara ont i ländrygg, tät i ena näsborren och nysningar kvar) och blöder vid varje toalettbesök. Inte så att urinet är färgat men när jag torkar mig blir det rosa på pappret. När jag för upp ett finger i slidan får jag mer rosa/brunt flytning på fingret. Inte kommit i trosskydd men känner ändå att det är kört denna gång tyvärr... någon som vill ventilera nån tanke?

• Svar på tråden Blöder vid toalettbesök
  • Anonym (4)

2 missfall v.6-7 och en fullgången graviditet där jag blödde rejält v.7. Skillnaden mellan var att missfallen gjorde ont, hade klumpar och geggigt blod. Endast tiden eller ett VUL kan utvisa om du fått ett m.f, men utifrån lite blod kan man inte dra den slutsatsen.

• Anonym (Millan)

Fast jag räknar med missfall, tänker att det är bättre att bli positivt överraskad än att räkna med att graviditeten fortskrider och går bra trotts blödningar för att sen bli besviken med att få missfallet konstaterat.

Ska på vul om 2 veckor som varit planerat sen länge men känner att jag helst hade velat få svar redan idag så man vet vad man ska ställa sig in på och gå vidare från detta.

Har ingen direkt värk, molar lite i magen men absolut långt ifrån min vanliga mensvärk. Dock hört många som knappt blött och inte haft ont har ändå haft missfall..

• Anonym (4)

Du kan omöjligt få svar idag. Om du börjar blöda mycket mer, får ont, klumpar och blöder länge så kan du nog räkna med att det är missfall, men inte i nuläget. Känslomässigt kan du göra det om du vill förstås. Gjorde jag med då när jag blödde så mycket v.7 och var inställd på ett 5:e m.f, men det gick vägen.

Vid ett regelrätt m.f blöder man mycket. Vid MA kan man ha småblödningar länge innan det kommer ut. Och många gravida har ofarliga blödningar och får ändå barn. Vissa blöder tom mycket.

Jag håller en tumme för dig!

• Anonym (Millan)

Nä vet att jag inte kan få svar idag men det hade varit skönt och få bara ett svar så man kan gå vidare på ett eller annat sätt. Är nu på dag 3 med blödningar vid toalettbesök, igår var det mer när jag torkade mig, mer färskt blod men idag ser det ut såhär när jag torkar mig. Känns som om man just nu befinner sig i ingenmansland.
  • Anonym (Millan)

.

Sådär var det igår när det var som mest vid ett toalettbesök

• Anonym (4)

Betydligt mindre än när jag blödde v.7. Det krävde binda. Försök att inte tänka för mycket på det. Är det m.f så är det, du kan ändå inget göra. Är det inte m.f så får du snart veta det.

• Anonym (Kyrka)

Du har startat väldigt många trådar om det här nu, tror inte du kan få så mycket bättre svar än dom du fått. Håller tummarna det går bra.

Svar på tråden Blöder vid toalettbesök