• Ellilor

    BIM januari 2021 - Första barnet

    Hej,

    Jag hoppar gärna in här efter negativ test i morse på BIM. 4 eller 5 försöket totalt (beroende på om jag räknar enbart aktiva) och andra aktiva försöket sedan MA i v 10 (upptäcktes på KUB i v13) i september. Har ett tidigt missfall i mars (v 6) i bagaget också så så på dessa 4-5 försök har vi blivit gravida 2 gånger, men de små verkar inte vilja stanna. Jag hoppas innerligt att nästa gång vi plussade blir tredje gången gillt.

    Har preliminärt BIM 27/1, lägger till mig i listan och hoppas att jag inte missat någon.

    1/1 Baconlover, 23 år (elfte försöket)

    1/1 msofia91, 29, om 4 dagar ???????? (typ 6e)

    1/1 partytsljus75, 36 år (första försöket)

    1/1 Babyba, 26 år (första försöket)

    3/1 Sockerikaffet, 32 år

    3/1 Grapefrukt89, 31, (tredje försöket)

    4/1 Carina82, 38 år (tredje försöket)

    4/1 Link92, 28 år (sjuttonde försöket)

    4/1 Helle88, 32 år (artonde försöket?)

    5?/1 Diosali, 29 år

    5/1 LangB94, 26 år (andra försöket)

    6/1 Jennix, 26 år (första försöket)

    6/1 MsTintin, 28 år (nionde försöket)

    7/1 Rumpelstiltskin, 25 år (fjärde/femte försöket)

    10/1 Alind, 28 år (första försöket)

    10/1 KNAS2, 31 år (sjunde försöket)

    10/1 SMEL, 27år (fjärde försöket)

    10/1 Jerreblomstra 30 år ( artonde försöket)

    11/1 Emlan93, 27 år (tredje försöket)

    12/1 Vickan31, 31 år (sjunde försöket)

    13/1 VirrePirre06, 29år (fjärde försöket)

    13/1 Bananmilkshake, 35 år (imorgon), (femte försöket)

    13/1 Snäckan92, 28år, (tredje försöket)

    14/1 Ericky, 33 år, (sjätte försöket)

    15/1 Tokan123, 29 år, (andra försöket)

    15/1 Sockerplanta, 26 år, (fjärde försöket)

    15/1 Molybden, 26 år (sjunde försöket)

    17/1 Soff, 32 år (9:e försöket)

    18/1 Stickling, 32 år (sjunde försöket)

    18/1 MAKL, 27 år (fjärde försöket)

    ?/1 BoringBrick92, 28 år (tredje försöket)

    20/1, Msofie, 25 år (Elfte försöket)

    21/1, Mirabilis89, 32 år (Sjätte försöket)

    21/1, Iväntanpåivf, 39år (11e försöket)

    24/1, Lunna123, 24år (andra försöket)

    25/1 Babymonitor, 29år (tredje försöket)

    27/1 Ellilor, 28 år (femte försöket)

  • Ellilor
    bananmilkshake skrev 2020-12-30 10:22:19 följande:

    Hej, vi är i ganska liknande situation! Också två missfall (MA i juni och oktober) på tre försök. Vågar knappt hoppas på att det ska ta sig lika snabbt igen, men hoppas förstås. Tredje gången gillt låter bra tycker jag! :)


    Hej,

    Ja, jag känner igen ditt alias från en annan tråd. Hur mår du? Ja, jag försöker att ha inställningen att det nu kommer ta tid i stället att få plusset så att jag inte ska bli besviken, men blev såklart ledsen ändå imorse. Ja vi satsar stenhårt på det tycker jag, tredje gången är det guldägget som släpper ;)
  • Ellilor
    Sockerplanta skrev 2021-01-04 19:02:11 följande:

    Ja så är det helt klart. Innan vi började försöka kunde jag läsa i trådar om personer som hade svårt att tyda graviditetstest dom gjort bim-3. Jag minns att jag tänkte "Herre Gud! Det är väl bara att vänta på mensen och kommer den inte kan ni ju testa då. Varför har folk inget tålamod?" Jaaa... vad lite man visste hahah. 

    Ja jag arbetar hemifrån nästan varje dag, vissa dagar behöver jag åka ut på jobb men det blir mest möten hemifrån. Sambon är tekniker och kan därför inte jobba hemifrån så dagarna hemma känns ju minst sagt ensamma. Hunden är hemma med mig så promenader och sällskap har jag där. Jag har vänner jag träffar flitigt (utomhus med avstånd) och ringer ofta men jag delar inte denna resa med dom. Jag ser hur jag en dag ska få överraska med beskedet att vi väntar barn men det kanske är så att jag istället behöver deras stöd på resan dit.

    Hur har ni andra gjort? Känner nära och kära till att ni försöker skaffa barn? Om dom vet, efter hur många försök valde ni att berätta? 


    Jag förstår din tanke om att få överraska vänner och familj med att man väntar smått. Kände och känner fortfarande att jag längtar lika mycket efter det som en liten bebis. Så i början av vår resa så kände ingen till förutom ett par som vi umgås med mycket och som också försökte få till en liten, så när vi gick igenom vårt första missfall hade vi i allafall några att prata med då. Men efter vårt MA i september blev det tillslut att vi berättade för våra föräldrar och ett par vänner då jag blev inlagd två gånger pågrund av utdragna fruktansvärda smärtor och sedan infektion. Allt blev så tufft både psykiskt och fysiskt och vi behövde våra nära och kära. Det satt långt inne att berätta trotts komplikationerna, för jag visste ju att så snart vi gör det så vet de om att vi försöker ge dem barnbarn. Tror det gick en vecka från att jag fick första tabletten för att starta missfallet. Men nu i efterhand så känns det som att det var helt rätt beslut. Jag och min sambo pratar mycket med varandra om vår oro kring missfallen och om det kommer hända igen samt dessa känslostormar vi båda upplever efter ägglossning fram till mens, men nu kan vi också prata med våra föräldrar om det vilket har hjälpt oss att bli mer lugna i situationen. Sedan vet inte alla i vår familj så några kvar att överraska finns det ju :) Jag tycker det känns bra nu att de vet även fast jag var så emot det i början. Men det är bara ni som kan känna efter om du vill delge detta med era familjer och vänner. Lycka till!
  • Ellilor
    Linsen8808 skrev 2021-01-07 21:18:50 följande:

    Jag plussade ikväll! På BIM. Lycka till alla ni fina!


    Stort Grattis!! :D
  • Ellilor
    Diosali skrev 2021-01-08 07:40:39 följande:

    Plussade just!! Helt överlycklig! :D


    Grattis till nya plusset! Härligt :D
  • Ellilor
    Babymonitor skrev 2021-01-08 13:30:32 följande:

    Färgen kanske syns tydligare här..


    Ser ut som ett plus tycker jag! Grattis :D
  • Ellilor

    Jag måste fråga er alla kloka tjejer om input. Vi blev vaccinerade mot säsongsinfluensan på jobbet idag och på grund av att jag är riskgrupp så tackade jag ja till vaccinet då jag gör detta nästan varje år. Har hoppat det någon gång då jag har sån fruktansvärd nålrädsla. Sedan kom jag ju på att ÄL är på intågande och ska väl förhoppningsvis ske någon gång nästa vecka. Blev direkt nojjig att vaccinet nu ska påverka kommande ägglossning/ar. Har googlat men hittar inget på det. Vad tror ni? Är det någon som har hört något om detta tidigare och om det kan påverka? Man gör ju sig själv galen. Önskar att jag kommit på detta innan så jag hade kunnat ställa frågan till sköterskan som vaccinerade men all sans hade lämnat min hjärna och det enda jag tänkte på var den satans nålen.

  • Ellilor
    Sockerplanta skrev 2021-01-08 14:16:44 följande:

    Jag vet egentligen ingenting som detta men jag har svårt att tänka mig att det skulle påverka. Det känns som att man hade hört mer om det ifall det påverkade ägglossningen. Det enda jag kom och tänka på är väl att det är ganska vanligt att få lite lätt feber efteråt? Febern kan ju göra det missvisande om du tempar för att se ägglossning men testar du med stickor ser du nog en LH-ökning snart. :) Jag tror inte att det är någon fara men om du är orolig kan du ju ringa dem du vaccinerade dig hos och fråga. <3


    Tack för svar! Jag ska försöka att inte fundera mer på detta nu under helgen så kan jag försöka få tag i hon som vaccinerade på måndag om jag känner att behovet finns. Tempar inte så det blir inte ett problem, men hoppas ändå att jag slipper få feber, men tyvärr brukar jag få det i 1-2 dagar av vaccin.
  • Ellilor

    Hej tjejer,

    Jag skulle behöva hjälp att tyda mitt ÄL test. Jag skulle egentligen ha börjat testa igår men jag var så trött att jag glömde bort det. Jag tog detta idag och jag tycker nästan att det ser positivt ut. Har aldrig fått positivt de första dagarna när jag börjar testa så blev måttligt förvånad. Vad skulle ni säga om testet?

  • Ellilor
    Soff skrev 2021-01-11 20:54:39 följande:

    Hej! Lite suddig bild (förmodligen för att upplösningen blir sämre här på FL), men skulle nog tolka det där som positivt.

     


    Tack för svaret. Ja jag såg nu att bilden inte blev så bra när jag laddade upp den. Jag fortsätter att testa så får vi se om det blir något test som blir starkare än detta, men brukar bara få ett starkt test innan det sjunker igen.
  • Ellilor
    Soff skrev 2021-01-12 11:50:08 följande:

    Ja men gör så! Det är samma här, brukar få ett positivt, sen går det tillbaka. 


    Jag tog idag vid 11.40 och ska ta igen vid 19 tiden, då jag normalt brukar ta test. Tar sällan två per dag för tycker det blir så krångligt när man jobbar men just nu är jag hemma sjuk och väntar på covid-19 provsvar så då tänkte jag att jag lika gärna kunde göra två idag. Vi har ju lyckats rätt bra innan ÄL i så fall så känns bra att den kom två tre dagar tidigare än beräknat. Är orolig att jag skall vara positiv på testet och då vill jag inte utsätta min sambo för Corona, men han resonerar att om jag har det så är han redan utsatt så då kan vi ju lika gärna mysa till det lite extra om ork och lust finns, men jag tror att det får räcka då så får tiden utvisa vad det blev av denna ÄL. Jag tror dock att denna ledvärk och huvudvärk beror på influensavaccinet som jag tog i fredags, låg hela lördagen och var bättre på söndagen, men sämre igår så då bokade jag sånt där drive in test för att vara på säkra sidan.
  • Ellilor
    Ellilor skrev 2021-01-12 14:52:35 följande:

    Jag tog idag vid 11.40 och ska ta igen vid 19 tiden, då jag normalt brukar ta test. Tar sällan två per dag för tycker det blir så krångligt när man jobbar men just nu är jag hemma sjuk och väntar på covid-19 provsvar så då tänkte jag att jag lika gärna kunde göra två idag. Vi har ju lyckats rätt bra innan ÄL i så fall så känns bra att den kom två tre dagar tidigare än beräknat. Är orolig att jag skall vara positiv på testet och då vill jag inte utsätta min sambo för Corona, men han resonerar att om jag har det så är han redan utsatt så då kan vi ju lika gärna mysa till det lite extra om ork och lust finns, men jag tror att det får räcka då så får tiden utvisa vad det blev av denna ÄL. Jag tror dock att denna ledvärk och huvudvärk beror på influensavaccinet som jag tog i fredags, låg hela lördagen och var bättre på söndagen, men sämre igår så då bokade jag sånt där drive in test för att vara på säkra sidan.


    Glömde skriva att det test jag tog idag var negativt xD
  • Ellilor
    Msofie skrev 2021-01-12 16:59:53 följande:

    Det är ändå lite märkligt hur ens känsoläge kan variera så mycket i denna processen. Igår fick jag någon plötslig stark insikt om att detta kanske är något jag behövde gå igenom som person för att växa, få nya insikter och se livet från ett annat perspektiv. Kände ett lugn i processen som jag aldrig känt innan (är egentligen inte den personen som tror att saker och ting sker av en anledning)

    Idag är jag bara så jävla bitter. Såg en väns Facebook uppdatering om att de väntar barn i juni. Är bitter på de som lyckas, är bitter på de som blir gravida snabbt. Märkligt ändå hur känslorna går upp och ner.


    Jag förstår precis hur du känner, det skiftar från dag till dag här med. Alla mina vänner är gravida just nu, och jag är superglad för deras skull. Ena dagen är jag riktigt pepp inför våra försök och tänker att jag kanske också är gravid om en månad eller två, och andra dagen blir jag ledsen och stressad för att jag får för mig att det kommer bli samma sak igen vid nästa graviditet, samt att jag blir bitter över att det verkar gå så lätt för andra. Min ena vän bestämde sig för att bli gravid och blev gravid inom loppet av typ 1,5 månad, och jag och min sambo har förlorat två graviditeter under 2020. Jag känner mig hemsk att jag ibland blir så bitter på att det gått så lätt för henne. Samtidigt trillar det in gravidbesked left, right and center både på jobb och sociala medier, det hjälper inte alltid mot bitterheten det heller xD jag försöker dock alltid tänka att jag inte vet vad de gått igenom för att nå dit dom är, och då känns det lite bättre.
  • Ellilor
    Msofie skrev 2021-01-12 19:03:05 följande:

    Verkar verkligen som att många kunde relatera till de känslorna! Det är ofta i de stunderna jag känner att lugnet och tålamodet brister. Reaktionen på när någon går ut med en graviditet känns närmst fysisk för mig, väldigt okontrollerbart.

    Tycker generellt att jag även pendlar mellan att helhjärtat tro att denna månaden är det it, de är nu de faller på plats, vi har prickat ÄL, varför skulle det inte vara nu?! Och en riktig jävla hopplöshet, som att det är helt omöjligt och aldrig skulle hända. Det har ju alltid varit negativt så varför skulle de vara annorlunda nu?


    Ja, det verkar vara känslor som vi nog inte kan fly, hur mycket vi än vill. Min sambo har fått lyssna på så mycket känslostormar de senaste månaderna kring detta, men jag har nog tur där att även han är bitter ibland så vi kan gnälla tillsammans xD Han frågar och letar symptom med mig efter ÄL, vilket gör att jag inte känner mig helt galen större delen av tiden iallafall. Samtidigt är han lugnare i hela den här grejen i att nästa gång är vår gång. Han tror på tredje gången gillt för oss. För det mesta är det superbra för han peppar mig, men ibland känner jag att det aldrig kommer gå och då blir jag typ upprörd när han är så positiv på den biten. Helt ologiskt.
  • Ellilor
    Minime90 skrev 2021-01-13 12:43:48 följande:

    Hej alla. Jag har följt er men inte kommenterat då jag inte har mått bra av att stressa upp mig. BIM var runt 28 dec-4 Jan men då det inte var så längesen jag tog ut p-staven så avvaktade jag då jag inte ville bli ledsen.

    Tog ett test :O. Jag är gravid :D. Det tog sig på 2:a försöket för oss.


    Oj vilket fint plus :D stort grattis!
  • Ellilor
    Msofie skrev 2021-01-13 07:43:48 följande:

    Ändå skönt att din sambo verkar vara med dig i detta, så är det nog inte för alla! Vet inte dock om jag på något konstigt sett hade känt mer press om min sambo skulle leta symptom med mig dock... Hoppas det går för er denna månaden! Elfte gången gillt här....


    Då är ni inne på ett år snart alltså, då är det verkligen eran tur nu, håller mina tummar att du får ett fint plus denna månaden. Vi börjar också närma oss året snart, fast fem försök totalt. Vi försökte första gången aktivt i mars 2020. Har hittills lett till två graviditeter men också två missfall, ett i v 6 och ett MA i v10 som de upptäckte på KUB i v13. Skall ni göra någon utredning om ni passerar året eller hur tänker ni? Är det för personligt behöver du inte svara.
  • Ellilor
    Msofie skrev 2021-01-13 21:10:32 följande:

    Åh beklagar missfallen! Tufft att upptäcka den sista så sent med (det är alltid tufft såklart men du förstår vad jag menar). Vi har faktiskt påbörjat en utredning, vi har lämnat de första testerna i november. Vi fick då till oss att vi kommer göra fler prover samt få provsvaren vid läkarbesök, vilket de fanns tid för om 3-4 månader. Så nu väntar vi. Och det suuuuuger.

    Hur tänker ni?


    Tack. Ja det var tufft, fast jag hade det på känn av någon konstig anledning, men det hjälpte ju inte mot chocken ändå. Det blev så utdraget också tack vara att jag fick rester som fastande i tappen, vilket resulterade i långdragen smärta och infektion med inläggning på sjukhus. Det tog ett par månader för oss att komma igen och vi försökte egentligen inte aktivt igen förens december, även om vi tjuvstartade lite i november men allt var fortfarande riktigt rörigt med ÄL då så vi tog det bara som det kom. Men jisses vilka väntetider!? Man kan ju tycka att man borde få tid snabbare när man redan är inskriven. Helt galet. Jag håller tummarna att ni får komma på läkarbesöket så snabbt som möjligt!

    Vi måste räkna från sista missfallet för att kunna göra fertilitetsutredning, men om inget har skett innan september iår så kommer vi ansöka. Dock om vi nu skulle bli gravida igen och råka ut för ett tredje missfall så kommer vi få göra en missfallsutredning. Vi hoppas så innerligt att det skall gå hela vägen nästa gång. Jag har redan fått trombyl som jag skall äta från v 5 om jag blir gravid så det känns bra att jag har det, även om det inte hjälpte förra gången.
  • Ellilor

    Jag har börjat få mensvärk så jag tror det är kört för oss denna månaden. Visserligen hade jag kraftig mensvärk innan jag plussade båda gångerna men det är något annorlunda, känns som små nyp, eller som små microsamandragningar i livmodern titt som tätt, vilket gör att jag tror att vi får hålla tummarna för februari i stället. Men som konstateras ofta här, hoppet är det sista som lämnar en ????

  • Ellilor
    Ellilor skrev 2021-01-22 07:34:31 följande:

    Jag har börjat få mensvärk så jag tror det är kört för oss denna månaden. Visserligen hade jag kraftig mensvärk innan jag plussade båda gångerna men det är något annorlunda, känns som små nyp, eller som små microsamandragningar i livmodern titt som tätt, vilket gör att jag tror att vi får hålla tummarna för februari i stället. Men som konstateras ofta här, hoppet är det sista som lämnar en ????


    Skulle ju vara en smiley och inte massa ???.
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet