Inlägg från: Överste Senap |Visa alla inlägg
  • Överste Senap

250 personer festar och dansar tillsammans i Södertälje

Jinks skrev 2020-12-22 09:30:34 följande:

Jag tänker att det är bra. Börjar bli trött på att vi leker digerdöden. Det finns ingen pandemi. Folk festar för att de vet detta innerst inne. Ingen hade behövt tvinga någon att stanna hemma om det verkligen funnits en dödlig pandemi. Tumma ner inlägget nu, era får.

Det är förstås fejk news också att sjukvården är på bristningsgränsen, att vårdpersonal bränns ut och att operationer ställs in för att ta hand om Covid patienter?

Det är fejk news också att många drabbade får permanenta skador på lungorna efter tillfrisknande?
  • Överste Senap
    Jinks skrev 2020-12-22 10:44:51 följande:

Det är fejk news hur man presenterar informationen. Att sjukvården monterats ner under decennier är inget nytt. Själv minns jag reportage under 80- eller 90-talet där situationen beskrevs som kaotisk. Patienter fick ligga i korridoren. Att infektioner grasserar och skördar liv varje år är heller inget nytt. Om man studerar antalet döda i år och förra året är det förmodligen ingen större skillnad. De permanenta skadorna kan bero på andra sjukdomar och felaktig behandling. I Kina har främst äldre rökande män drabbats. En kvinna på 102 år blev smittad och överlevde. Italien har en hög andel åldrande befolkning som är i dåligt skick. Det är naturligt att fler stryker med. I Sverige tycks invandrarområden vara hårdare drabbade. Kanske för att hälsan där är allmänt sämre. Inget nytt att övre medelklassen motionerar och äter hälsosammare medan underklassen käkar skräpmat, röker och inte verkar bry sig. I fina bostadsområden är det ofta trend att leva hälsosamt. Därför kommer infektioner att slå olika.

Är du frisk och stark ska du exponera dig för smittor, inte gömma dig. Det är det bästa immunförsvaret. Att förbjuda allting tär på psyket. Depression gör dig mer mottaglig för sjukdom. Att förbjuda unga människor att utöva sport och ha kul är vansinne. Är du äldre ska du givetvis vara försiktig. Själv brukar jag få influensa som ett brev på posten varje år.

Vad förvånande att du slänger ur dig massa saker utan att komma med någon som helst referens.

Antar att du kommer att exponera dig för Ebola bara du får chansen ? Det är ju bra för immunförsvaret enligt dina egna ord. Eller varför inte HIV?

Du pratar om svenska sjukvården men reflekterar inte över tr situationen är i stort densamma över hela västvärlden med få undantag.

Vilket var det senaste året som 10000 svenskar dog av en influensa?

Eller en halv miljon i USA? (Siffrorna är inte där idag men sannolikt i mars).

Vet en som överlevde ett fall från 7:e våningen. Slutsats: Det är ofarligt att ramla från 7:e våningen. (Ditt sätt att argumentera).

Antar att du har viss politisk styrning för annars är det beklämmande att någon är så korkad av sig själv.
  • Överste Senap
    Jinks skrev 2020-12-22 12:09:28 följande:

Jag har inte snackat om HIV eller ebola. Vi snackar om vanliga smittor som förkylningar och influensa. Att isolera sig i förebyggande syfte är bara dumt. När du bryter isoleringen är du ännu mer sårbar. Din enda information är vad tidningarna skriver. Jag har koll på vad folk säger. Såg en film från ett sjukhus i Berlin som stod tomt. De hade ordnat extrasängar men det var ingen som låg där. Donald Trump fick corona men var tillbaka efter tre dagar. Denna pandemin är den mest patetiska i mänsklighetens historia.

Du har inget bevis för att 10 000 svenskar dött av covid-19. Såvitt jag vet var Adam Alsing den ende som strök med efter festen. Han var sjuklig från början och hade förmodligen inte levt länge till ändå. Min morfar som dog på 80-talet med vatten i lungorna skulle antagligen hamnat i statistiken om det skett idag. Återigen, det är inte att folk inte dör utan hur man presenterar informationen. Folk dog innan också men ingen brydde sig.

Wikileaks avslöjade att amerikansk militär dödat 15000 civila i Irak utan att rapportera det. Informationen fanns endast i deras interna register. När läste du det i Aftonblaskan? De dundrar på om pandemin för att deras skittidning är styrd av samma ekonomiska intressen som vill kränga vaccin och tjäna pengar på vår olycka.

Jaså du är en konspirationsteoretiker. Jaha.

Good luck!
Svar på tråden 250 personer festar och dansar tillsammans i Södertälje