Ljugit för mödravården om vår familj!
Jag och min man har två underbara små flickor ihop, men efter att ha varit igenom en kris tillsammans och jag mådde väldigt psykiskt (depression) och tog kontakt med socialtjänsten så resulterade detta i att våra döttrar blev placerade. Vi tog oss dock igenom krisen och flyttade till en ny stad för att börja om och nu väntar jag barn igen. Då jag var rädd för att det skulle startas en process med soc och att jag skulle hamna i en ny depression och att socialtjänsten i vår gamla ort skulle börja jäklas, så har jag inte vågat säga något till mödravården om att flickorna är placerade och ej berättat det för handläggarna där vi bodde. Soc där vi bodde förut har betett sig som svin på alla tänkbara sätt och vi har idioter till handläggare, vilket gjort att jag tappat allt förtroende för dem och vad dem står för. Men nu börjar jag oroa mig för hur det ska bli när barnet är fött då bvc ligger i samma byggnad som mödravården. Kan bvc göra en orosanmälan om man kommer dit med sitt nyfödda barn och berättar att ens två flickor bor i familjehem, eller kan de förstå? Känner ju inte att det går att dölja för bvc, och de kan väl ändå titta i journalerna på barnen och se direkt att de inte bor hemma eller? Skulle vara så otroligt pinsamt om dem på BVC pratade med mödravården och vår barnmorska fick reda på det och ställde oss mot väggen.. Hade ju såklart varit bättre att säga sanningen från början, men jag har varit så fruktansvärt rädd för att något skulle hända, att det skulle startas något igen och att jag inte skulle orka med det psykiskt, då det redan tagit så mycket mental styrka att kämpa mot soc och även familjehemmet som motarbetar oss..
Vet inte hur man ska ta sig ur det här på ett bra sätt utan att det blir värre?