• Anonym (Ida)

Upptagna män som vill ha nakenbilder

Blev kontaktad av en snubbe här på FL som frågade om vi skulle prata på instagram. Jag skrev att jag inte är ute efter en flirt eller något i den stilen då jag är lyckligt gift, men om han är nyfiken kan han få kolla min instagram. Kan själv vara nyfiken på folk som hänger här, och har folk jag pratar med som jag aldrig träffat irl, både kvinnor och män. 

Det tog några intetsägande meddelanden (fick iaf veta att han var sambo och hade barn så tänkte: skönt, då tror han iaf inget) innan han frågade om jag "vågade" skicka en bild på mig själv. 

Jag kommer aldrig att förstå den här grejen med vissa män. Vill ni se en naken tjej finns nätet fullt av betydligt snyggare nakna kvinnor än mig, eller handlar det om att de känner sig lite bekräftade av att få en bild skickad till sig? Vad är charmen med att få en nakenbild av en medelålders gift kvinna som man inte ens vill ha en konversation med? 
    Märkte detta i mina singeldagar också, att vissa man pratade med var helt ointresserade av en konversation. De vill bara få hud skickat till sig. 
    Du kanske läser detta och kan bidra till att svara? 

• Svar på tråden Upptagna män som vill ha nakenbilder
  • Anonym (ooo)

Men man svarar inte! Varför ska du fortsätta att göda en sån kontakt när du inte är ute efter en sådan kontakt? 

Bara sluta svara om det kommer fler meddelanden. Troligen skriver en sån person till många härinne och hoppas att någon ska nappa. 

• Anonym (Ida)
    Anonym (ooo) skrev 2020-12-22 06:38:02 följande:

Men man svarar inte! Varför ska du fortsätta att göda en sån kontakt när du inte är ute efter en sådan kontakt? 

Bara sluta svara om det kommer fler meddelanden. Troligen skriver en sån person till många härinne och hoppas att någon ska nappa. 

Läste du vad jag skrev? 
    Jag hade hoppats på en normal konversation med en ny människa. 

Har jag någonstans skrivit att jag fortsatte konversationen efter frågan?

Svara på min frågeställning istället för att skuldbelägga mig för att jag inte tror illa om alla män.

• Tecum

Hej Ida! Eftersom du inte fått några vettiga svar kan jag skriva några rader även om jag inte passar in i din målgrupp.

Jag har precis som din kontakt skrivit med kvinnor på nätet. Enda syftet var en intressant och givande diskussion med nya människor som man aldrig skulle träffa irl. Jag ser inget fel i att göra så även om bägge är i ett förhållande. Att be om nakenbilder finns inte på världskartan för mig. Jag vet inte ens hur vissa ser ut, i något fall vet jag inte ens hennes riktiga namn. Så där kan jag inte hjälpa dig att förstå din kontakt.

Men sen frågar du om varför be om nakenbilder då det finns så många snyggare på nätet. Det är en annan sak, "snygg" är inte alltid så viktigt och det kan var mer givande och upphetsande att se någon man känner (även om det är lite) naken än en anonym modell. Så på den punkten kan jag förstå honom.

Men som sagt, man frågar inte en upptagen kvinna om nakenbilder öht.

• Anonym (Meränvanilj)

Att en kvinna skickar nakenbilder till en ger bekräftelse enligt tesen "Jag är viktig för henne och hon öppnar sig, visar sin nakna kropp". Ev finns oxo tanken på att hon blir upphetsad av att visa sig för mig. Hon ger sig lite till mannen.... Tror många uppfattar det som så nära en sexuell relation man kan komma utan att ha sex.
    Själv har jag aldrig bett att få nakenbilder, men det har kommit lite av sig självt nån gg.
    När jag nätdejtat och blivit lite intim med kvinnorna brukar jag öppna "privata bilder" som visar lite hud. Brukar vara enormt uppskattat och sätta fart på chatten. Men då gymmar jag en timme om dan och har ingen ölmage direkt...
    Så jag tror det kan vara ömsesidigt, kvinnor behöver bara lite mer connection först. En man kan inbilla sig att han är speciell för en kvinna om hon skickar bilder direkt. Av det skälet gör många samma till kvinnorna. Hur var det, mars och venus och det där,,,

• Anonym (Ida)
    Tecum skrev 2020-12-22 11:31:04 följande:

Hej Ida! Eftersom du inte fått några vettiga svar kan jag skriva några rader även om jag inte passar in i din målgrupp.

Jag har precis som din kontakt skrivit med kvinnor på nätet. Enda syftet var en intressant och givande diskussion med nya människor som man aldrig skulle träffa irl. Jag ser inget fel i att göra så även om bägge är i ett förhållande. Att be om nakenbilder finns inte på världskartan för mig. Jag vet inte ens hur vissa ser ut, i något fall vet jag inte ens hennes riktiga namn. Så där kan jag inte hjälpa dig att förstå din kontakt.

Men sen frågar du om varför be om nakenbilder då det finns så många snyggare på nätet. Det är en annan sak, "snygg" är inte alltid så viktigt och det kan var mer givande och upphetsande att se någon man känner (även om det är lite) naken än en anonym modell. Så på den punkten kan jag förstå honom.

Men som sagt, man frågar inte en upptagen kvinna om nakenbilder öht.

Hallå och tack för dina tankar. 

Låter som en vettig teori.

Tack för det, jag är ju likadan. Tycker det är roligt och intressant att ha konversationer med människor, oavsett utseende, och har det endast på ett vänskapligt plan. Har daglig kontakt med folk jag bara känner via nätet där vi hittat varandra via gemensamma intressen.
    Nya kvinnliga vänner som jag absolut kan träffa irl. Har även haft kontakt med män på ett vänskapligt plan som jag inte skulle träffa. Det är liksom den nya tidens sätt att umgås på med människor i olika delar av Sverige. 

Tog inte illa vid mig av detta, men upplever dessa människor som innehållslösa, och mitt intresse i hur människor fungerar fick mig att undra. 
    Tog nog mer illa vid mig på ett systerligt plan å hans sambos vägnar.
    Hade blivit djupt sårad om min man satt och bad främmande kvinnor om nakenbilder. Oavsett om han pratat med dem eller ej. 

Kanske känner de upptagna männen som gör såhär att så länge det inte blir på ett personligt plan? 
    Har de inte öppnat sig för någon så är det så ytligt att det inte är en Big deal? 
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Meränvanilj) skrev 2020-12-22 13:00:21 följande:

Att en kvinna skickar nakenbilder till en ger bekräftelse enligt tesen "Jag är viktig för henne och hon öppnar sig, visar sin nakna kropp". Ev finns oxo tanken på att hon blir upphetsad av att visa sig för mig. Hon ger sig lite till mannen.... Tror många uppfattar det som så nära en sexuell relation man kan komma utan att ha sex.
    Själv har jag aldrig bett att få nakenbilder, men det har kommit lite av sig självt nån gg.
    När jag nätdejtat och blivit lite intim med kvinnorna brukar jag öppna "privata bilder" som visar lite hud. Brukar vara enormt uppskattat och sätta fart på chatten. Men då gymmar jag en timme om dan och har ingen ölmage direkt...
    Så jag tror det kan vara ömsesidigt, kvinnor behöver bara lite mer connection först. En man kan inbilla sig att han är speciell för en kvinna om hon skickar bilder direkt. Av det skälet gör många samma till kvinnorna. Hur var det, mars och venus och det där,,,

Hej! Men ja! Men helt normalt när man är på dejtingsiter, att om intresset finns från bådas håll, visa mer hud. Där blir det ju ett sätt att ge bekräftelse på att man finner ett intresse i den andra och vill ge lite mer av sig själv. Inget konstigt. 

Som du skriver kan det nog vara så att de får bekräftelse och känner sig speciella, samtidigt som de upptagna tror att det är "oskyldigt" bara de inte inleder något djupare samtal med personen. 
    Då bryr de sig heller inte nämnvärt om de blir avvisade, för de har inte öppnat sig.

Är inte förvånad, vill bara gräva lite i fenomenet.
    Har dejtat endel och pratat med vissa av dessa innehållslösa män. Även träffat dem irl med en förhoppning om att finna ett djup i dem, (alla är inte bra på att skriva, utan bättre på att prata) men det är som att de är tomma. De lyssnar inte, vet inte hur man för en konversation.. Man bara ser i deras ögon hur de vill snabbspola framåt så att de ska få veta om de ska få knulla eller inte. De är så odrivna i frågan om hur man bygger ett intresse hos den andra. De flesta kvinnor vill känna sig intressanta som personer innan de tar av sig kläderna, och jag kan tala för alla mina vänner iaf när jag säger att en kille kan få spendera hur många timmar på gymmet som helst- men lyser han av den där "snabbspola blicken" så blir chanserna att få ligga minimala. Det är så oattraktivt och tråkigt.

Men vad vet jag, kanske får de napp hos någon, har bara svårt att tro det. 
  • Anonym (Ser gärna nakenbilder)

Är man. Iofs singel men tror inte jag skulle tänka annorlunda. Jag skulle gärna vilja se nakenbilder av lite olika tjejer. Det hade vart trevligt.

Men jag är inte ute efter att träffa någon, lära känna någon. Så jag skulle inte kunna med att kontakta någon jag vill se naken med den informationen.

haha vad fan skulle jag skriva där? "Hejsan där! Jo det är så att jag har inte utrymme i mitt liv för tillfället att träffa någon, och har fullt av min egna skit så jag är inte intresserad av att prata eller lära känna någon heller. Men jag vill gärna se dig naken ändå, och tar tacksamt emot eventuella nakenbilder du vill skicka. Helst med fokus på röven! Tack på förhand"

Blir kanske inte så lockande att skicka nakenbilder då :D Man får nog hålla sig till nakenbilder som läggs ut för allmän beskådan, finns ju rätt många kvinnor som gör det redan, så då behöver man inte försöka övertyga resten:)

• Anonym (Meränvanilj)

Se där, nån som vågar vara ärlig!

Anonym (Ser gärna nakenbilder) skrev 2020-12-23 05:43:59 följande:

Är man. Iofs singel men tror inte jag skulle tänka annorlunda. Jag skulle gärna vilja se nakenbilder av lite olika tjejer. Det hade vart trevligt.

Men jag är inte ute efter att träffa någon, lära känna någon. Så jag skulle inte kunna med att kontakta någon jag vill se naken med den informationen.

haha vad fan skulle jag skriva där? "Hejsan där! Jo det är så att jag har inte utrymme i mitt liv för tillfället att träffa någon, och har fullt av min egna skit så jag är inte intresserad av att prata eller lära känna någon heller. Men jag vill gärna se dig naken ändå, och tar tacksamt emot eventuella nakenbilder du vill skicka. Helst med fokus på röven! Tack på förhand"

Blir kanske inte så lockande att skicka nakenbilder då :D Man får nog hålla sig till nakenbilder som läggs ut för allmän beskådan, finns ju rätt många kvinnor som gör det redan, så då behöver man inte försöka övertyga resten:)!

• Tecum
    Anonym (Ida) skrev 2020-12-23 04:29:51 följande:
    Hallå och tack för dina tankar. 

Låter som en vettig teori.

Tack för det, jag är ju likadan. Tycker det är roligt och intressant att ha konversationer med människor, oavsett utseende, och har det endast på ett vänskapligt plan. Har daglig kontakt med folk jag bara känner via nätet där vi hittat varandra via gemensamma intressen.
    Nya kvinnliga vänner som jag absolut kan träffa irl. Har även haft kontakt med män på ett vänskapligt plan som jag inte skulle träffa. Det är liksom den nya tidens sätt att umgås på med människor i olika delar av Sverige. 

Tog inte illa vid mig av detta, men upplever dessa människor som innehållslösa, och mitt intresse i hur människor fungerar fick mig att undra. 
    Tog nog mer illa vid mig på ett systerligt plan å hans sambos vägnar.
    Hade blivit djupt sårad om min man satt och bad främmande kvinnor om nakenbilder. Oavsett om han pratat med dem eller ej. 

Kanske känner de upptagna männen som gör såhär att så länge det inte blir på ett personligt plan? 
    Har de inte öppnat sig för någon så är det så ytligt att det inte är en Big deal? 
    Ja det stämmer nog. De chansar, går det så går det. Och då det inte blir något djupare kan de intala sig att de inte går bakom ryggen på sin partner. De är inte bara innehållslösa själva, deras liv måste vara innehållslöst om hobbyn är att sitta vid nätet och be upptagna kvinnor om nakenbilder...
Svar på tråden Upptagna män som vill ha nakenbilder