Anonym (Meränvanilj) skrev 2020-12-22 13:00:21 följande:
Att en kvinna skickar nakenbilder till en ger bekräftelse enligt tesen "Jag är viktig för henne och hon öppnar sig, visar sin nakna kropp". Ev finns oxo tanken på att hon blir upphetsad av att visa sig för mig. Hon ger sig lite till mannen.... Tror många uppfattar det som så nära en sexuell relation man kan komma utan att ha sex.
Själv har jag aldrig bett att få nakenbilder, men det har kommit lite av sig självt nån gg.
När jag nätdejtat och blivit lite intim med kvinnorna brukar jag öppna "privata bilder" som visar lite hud. Brukar vara enormt uppskattat och sätta fart på chatten. Men då gymmar jag en timme om dan och har ingen ölmage direkt...
Så jag tror det kan vara ömsesidigt, kvinnor behöver bara lite mer connection först. En man kan inbilla sig att han är speciell för en kvinna om hon skickar bilder direkt. Av det skälet gör många samma till kvinnorna. Hur var det, mars och venus och det där,,,
Hej! Men ja! Men helt normalt när man är på dejtingsiter, att om intresset finns från bådas håll, visa mer hud. Där blir det ju ett sätt att ge bekräftelse på att man finner ett intresse i den andra och vill ge lite mer av sig själv. Inget konstigt.
Som du skriver kan det nog vara så att de får bekräftelse och känner sig speciella, samtidigt som de upptagna tror att det är "oskyldigt" bara de inte inleder något djupare samtal med personen.
Då bryr de sig heller inte nämnvärt om de blir avvisade, för de har inte öppnat sig.
Är inte förvånad, vill bara gräva lite i fenomenet.
Har dejtat endel och pratat med vissa av dessa innehållslösa män. Även träffat dem irl med en förhoppning om att finna ett djup i dem, (alla är inte bra på att skriva, utan bättre på att prata) men det är som att de är tomma. De lyssnar inte, vet inte hur man för en konversation.. Man bara ser i deras ögon hur de vill snabbspola framåt så att de ska få veta om de ska få knulla eller inte. De är så odrivna i frågan om hur man bygger ett intresse hos den andra. De flesta kvinnor vill känna sig intressanta som personer innan de tar av sig kläderna, och jag kan tala för alla mina vänner iaf när jag säger att en kille kan få spendera hur många timmar på gymmet som helst- men lyser han av den där "snabbspola blicken" så blir chanserna att få ligga minimala. Det är så oattraktivt och tråkigt.
Men vad vet jag, kanske får de napp hos någon, har bara svårt att tro det.