• Kringlan86

    Treåring har börjat kissa på sig varje dag

    Hej alla kloka!

    Jag har världens finaste treåring här hemma. I somras blev hon torr och har endast blöja på natten, hon behöver egentligen inte det heller för den är alltid torr på morgonen men tror hon tycker det känns tryggt att ha den kvar ett tag till så har inte pushat. Problemet är nu att hon börjat kissa på sig varje dag, ibland flera gånger. Förut var det mest på föris eller om vi är utomhus men nu har hon börjat här hemma också. Tycker det är svårt att inte bli uppgiven och less eftersom det blir kiss överallt, massa extra tvätt mm. Och jag vet ju att hon kan då det tidigare har funkat bra. Någon som har något bra råd att komma med?

  • Svar på tråden Treåring har börjat kissa på sig varje dag
  • Aliona

    Har det varit någon förändring i ert liv på sista tiden? En del barn reagerar på förändringar genom att kissa på sig.

  • Anonym (Pedagog)

    Om det hänt på förskolan och när ni gått ut så har hon ju inte varit helt torr.

    Jag har upplevt många barn (jobbar på förskola) där föräldrarna vill att barnet ska sluta med blöja och det går hur bra som helst hemma, men barnen i fråga kissar och bajsar på sig jämt på förskolan.

    Om det inte skett någon känslomässig eller stressig förändring i ditt barns liv kanske det är som på förskolan, att barnet gjömmer bort att gå och kissa för att hon är upptagen med annat.

Svar på tråden Treåring har börjat kissa på sig varje dag