• HannahAurora

    Gammalt barnprogram, pojke ger flicka puss på i födelsedagspresent

    Hej igen allesammans, jag söker ett särskilt barnprogram och hoppas någon här kanske kan hjälpa mig. Det gick nog på tv nån gång mellan 2004-2010.

    Kortfattat, handlade det om om en kille som gav en tjej en puss på hennes födelsedagsfest. Och då var det hans present till henne.

    Det här var inget riktig barnprogram, utan mer som en långfilm. Barnen var väl 7-11 år gissar jag. Kanske barndokumentären, fast det var inte på svenska..Norska eller danska, nåt utav de, något nordiskt språk, väldigt likt svenska. Det kanske var svenska med nån särskild dialekt.

    En kille träffar en tjej, och blir kär i henne. Minns ej om de blev kompisar eller om han var för blyg, men han försökte komma på en bra födelsedagspresent till hennes födelsedag. På hennes födelsedagsfest, gick han fram till henne och gav henne en puss, på munnen. Alla stannade upp, sen sa han grattis på födelsedagen och väntade på svar. Hon var förvånad, men sen log hon, och de andra gästerna applåderade och festen fortsatte. Vet inte om de blev ihop eller vad de gjorde sen. Men det är allt jag kommer ihåg, så om nån har en aning, säg gärna till. Kan redan nu säga att det inte var "Tsatsiki, Morsan och Polisen", "Adam och Eva", "Bert", "Ebba och Didrik", eller "Den Vita Stenen".

    Alla förslag är uppskattade, så tack på förhand för hjälpen! ^^

  • Svar på tråden Gammalt barnprogram, pojke ger flicka puss på i födelsedagspresent
  • Magical

    visst har du en gammal tråd om detta också? Har det inte att att hitta svar sedan den skrevs alltså? 

  • HannahAurora

    @TowMater Det tror jag inte, många barnprogram innehåller sånt, och en puss är ju ganska oskyldigt. Och i det här sammanhanget var det ju menat som en present, för han va verkligen kär i den här tjejen.

  • AMCG

    Dårfinkar och dönickar får 1988 kanske? Minns något födelsedagskalas och puss men osäker på det där med applåder...

Svar på tråden Gammalt barnprogram, pojke ger flicka puss på i födelsedagspresent