• CitronTulo

Orosanmälan t soc???

Anonym (F) skrev 2020-12-22 22:05:39 följande:

Ja det var ju väldigt dumt att erkänna.... Du ställer till det både för dig själv och dina föräldrar på det sättet.

De kan inte tvinga dig till behandling men jag misstänker att de kan vilja försöka tvinga dig att göra kontroller. De kan alltid hota med ett LVU förstås om du inte samarbetar.

Soc kommer så klart att göra en utredning kring det här. Dina föräldrar kommer att bli förhörda, om de visste något, och de kommer att skärskåda hela hemmets tillvaro, inte bara att du har rökt gräs. Du kommer också få frågor så klart om hur ofta du röker och varför och en massa annat. Jag tror inte du kommer att bli omhändertagen i första taget, du är snart myndig ändå så känns inte som någon större vits. Polisanmälan kan det säkert bli förstås.

Fast att hon erkände var väl inte dumt? Hur menar du? Det är ju inte erkännandet som ställer till det, det är ju att tjejen tar droger som är problemet, inte att hon valde att berätta!

TS, om dina föräldrar är vettiga så kommer de såklart bli skogstokiga när de får veta! De kommer bli både arga, ledsna och besvikna och oroliga! Hoppas detta blev ett uppvaknande för dig och fattar allvaret i det du håller på med! Läraren gjorde helt rätt som tog detta vidare. OCH jag tycker att du var modig och stark som berättade! Även om det inte var detta du ville så kommer det här förhoppningsvis leda till något bra!
Svar på tråden Orosanmälan t soc???