Orosanmälan t soc???
Nu känner jag inte dina föräldrar men de är människor som levt (iallafall lite längre än 17 år) och antagligen sett ungdomar dricka och röka cannabis förut och kanske till och med gjort det själva. De kommer säkert bli besvikna och oroliga (kanske reagerar de med ilska först). De kommer komma över det. Nästan alla föräldrar går igenom något problem med sina barn (alkohol, snatteri, droger, skadegörelse, allmänt dumt beteende, depression, hjärtekross). Och alla tonåringar har något problem där de väljer att inte ta de smartaste valen.
Jag tycker det var fint av din lärare att utrycka sin oro. Han är skyldig att informera om den typen av uppgifter. Han kanske trodde det var något annat som gnagde som han inte är skyldig att anmäla när han sa att han hade tystnadsplikt. Det är inte alltid så lätt att veta på förhand.
Se detta som en chans till ett bättre liv där du får möjlighet och stöd att ta tag i det som gnager i dig.
Droger är aldrig bra! Hitta bättre metoder än rusningsmedel att hantera dina känslor i framtiden.
Jag önskar dig en riktigt god jul TS! Ta väl hand om dig! <3