• Anonym (SCB)

Har du sexstrejkat någon gång?

Har du någon gång sexstrejkat eller nekat din partner sex och i så fall varför och hur länge?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du sexstrejkat någon gång?
  • Anonym (Kvinna 39)

Jag använder inte sex som ett maktmedel för att manipulera eller straffa en partner. Det blir en naturlig följd att man inte vill ligga med en som är otrevlig däremot så om man är osams är sex inte aktuellt.

• Anonym (??)
    Anonym (SCB) skrev 2020-12-24 08:21:10 följande:

Har du någon gång sexstrejkat eller nekat din partner sex och i så fall varför och hur länge?

Vad lägger du i begreppet? När jag ser ordet sexstrejka tänker jag på någon som medvetet och manipulativt vägrar sex för att få partnern att be om förlåtelse för något/ändra sig om något. Är det så du menar? Att man är sur för något osv. 

Eller menas det att "vägra" sex i största allmänhet, tex för att man har mensvärk och inte själv är sugen även om partnern hade velat, men det inte finns någon annan anledning. 
  • Anonym (Anonym)

Inte i det syftet. Men blir vi ovänner blir det automatiskt inget ligga.

• Anonym (Jodåsåatt)

På sätt och vis.
    Levde i ett mer eller mindre sexlöst förhållande och slutade ta initiativ, var så innerligt trött på att bli avvisad.
    Hade vi inte haft barn så hade jag lämnat.
    När jag vid ett tillfälle nämnde hur mycket bättre jag mådde så blev hon djupt upprörd över att jag inte ville ta initiativ, menade på att jag tog beslut som påverkade båda våras sexliv.
    Säger en hel del om hur sjukt det var, hon hade inte märkt att jag slutade, saknade inte det men ville uppenbarligen kunna fortsätta avvisa mig.
    Lämnande några år senare

• Anonym (Kvinna)

Självklart. Finns det ens någon kvinna som inte har det?

De flesta män vill ha sex jämt så det blir per automatik att man nekar dom sex om man själv inte har konstant sexlust, vilket de flesta kvinnor inte har.

Tjatsex är bland det jobbigaste som finns, så många går med på att ha sex bara för att slippa tjatet.

• Bromsklossar

Nästa gång är det din tur att ta initiativet älskling, sa jag i januari.

Det hände inget förens i juli då jag tog initiativet, sen hände ingenting igen.

I ett förhållande är man 2 om allt enligt mig.

Idag har jag en kk ist, tråkigt men sant.

Vet inte om mitt beslut att inte ta initiativet räknas på sexvägran ??

• Anonym (Anonym)
    Bromsklossar skrev 2020-12-24 20:25:33 följande:

Men gud vad tragiskt :(
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-24 20:32:47 följande:

Men gud vad tragiskt :(

Tragiskt är ett fel ord att använda då det har en väldigt stark innebörd, men tråkigt för honom absolut.
  • Anonym (Kvinna)
    Bromsklossar skrev 2020-12-24 20:25:33 följande:

Hon kanske inte ville ha sex helt enkelt?
Svar på tråden Har du sexstrejkat någon gång?