Inlägg från: Anonym (Y) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Y)

Dog ung pga covid tack vare..

Här kan man gå in och påminna att 99% får lindrig sjukdom och det finns många över 100 år gamla som fått det och klarat sig

• Anonym (Y)
    Anonym (-) skrev 2020-12-24 16:23:43 följande:

Sluta sprid desinformation!

Hade det varit så så hade inte sjukhus världen över varit så överbelastade och vi hade inte haft alla dessa restriktioner i världen.

Det finns inte många över 100 år som klarat sig bara för att du läst om en enstaka 100-åring som gjort det.

Det stämmer. Sjukhusen är alltid belastade under virustider. Är fan ej fel info!

Jag har läst om flera 100 åringar. En av dom är en släkting!
  • Anonym (Y)
    Anonym (-) skrev 2020-12-24 16:47:35 följande:
    Nej, sjukhusen har aldrig någonsin varit så belastade som de är nu. Corona räknas som en pandemi, inget vanligt virus. Så sluta förminska problemen.

Media/tidningarna tenderar att skriva om sådant som sticker ut, och sådant som lugnar ner oroliga människor.

Att några enstaka 100-åringar överlevt Corona, och att media väljer att skriva om dom innebär inte på något sätt att de är många.

Hahahahah som att media skulle försöka lugna någon. Komiskt. De är fan igång och hetsar folk dygnet runt. Väldigt sällsynt att de skriver något positivt. De vill tjäna pengar förstår du. De skrev då inte om min farmor 98 år som klarade sig fint. 

De får folk att må skit och det är deras mål

• Anonym (Y)
    Anonym (-) skrev 2020-12-24 17:18:57 följande:
    Har du någonsin hört Tegnell säga något negativt om Corona som riskerar att skrämma folk? Han verkar ju jobba för att lugna folk och förminskar allvaret samt viftar bort internationell forskning och WHO:s rekommendationer som inte han personligen håller med om.

Jag läser på nyheterna varje dag att nu "har viruset minskat" , "färre dör av Corona" och så dessa artiklar om 100-åringar som överlevt Corona. Vad är syftet med detta tror du? Just det... tänk efter lite.
    Ska media mörka det då eller vad menar du?
    Är inte bara jag som anser detta utan många har klagat över deras krigsrubriker. En forskare gick ut och var arg över att media förstorar upp dödstalen, eftersom vi de räknar folk som dött MED och inte AV. Vilket betyder att dödstalen som rapporteras är helt fel

Och ja jag litar mer på tegnell som är forskare i ämnet än penga galna journalister!!
  • Anonym (Y)
    Anonym (-) skrev 2020-12-24 17:36:24 följande:
    Man börjar undra ibland.

Många har också klagat över Sveriges coronastrategi och att de förminskar allvaret med Corona, genom medias lugnande rubriker och artiklar om Corona. Det finns fler lugnande rubriker om Corona än "krigsrubriker".

Tegnell är under all kritik som forskare anser jag då han uttalar sig mycket om sina personliga åsikter, snarare än att vara neutral som en seriös forskare skulle vara. Dessutom har han haft fel många gånger vilket fått mångas förtroende för honom att sjunka.

Det finns fan inte fler lugnande där har du helt fel, det är de ensam om att hävda kan jag lova. Läste du ej tantens artikel på AB ?det finns ingen framtid? omg liksom. Min lilla syster vart extremt ledsen och rädd efter den texten och det finns ingen ursäkt att skriva så. 

tegnell ÄR forskare med LÅNG utbildning. Så vad du än säger kan man lita mer på honom än resten av Sverige. 

• Anonym (Y)
    Anonym (-) skrev 2020-12-24 17:39:52 följande:
    Förresten så är han väl inte forskare utan statsepidemiolog.
    Epidemiolog som arbetar med forskning. 
  • Anonym (Y)
    Anonym (-) skrev 2020-12-24 17:50:05 följande:
    De flesta som dagligen läser nyheterna håller nog inte ned dig. Du verkar se det du själv vill se, för du verkar själv vara en av dem som förminskar allvaret med corona, inte för att vara elak men det är så jag uppfattar dig när du argumenterar emot att media förskönar allvaret med Corona för det tror jag inte har undgått någon som brukar läsa nyheterna. Visst, det finns många negativa rubriker om Corona också men det är absolut inte något i jämförelse med alla positiva.

Tegnell kanske må ha lång utbildning, men det gör inte honom mer professionell än WHO, då jag som sagt uppfattar honom som icke neutral och han har haft fel flera gånger.
    Eh nej jag förminskar ingenting. Men jag tänker på folks psykiska hälsa. Det är så att folk dör av stress, ensamhet och oro. Äldre får förhöjt blodtryck och kan dö vid långvarig stress. Tänker även på de yngre som matas med denna stress. Och svenska forskare har sagt till på skarpen att media överspelar detta. Så är det. 
  • Anonym (Y)
    Anonym (-) skrev 2020-12-24 18:20:05 följande:

Så då är det bättre att vinkla nyheterna och fara med desinformation för att folk inte ska bli oroliga och stressade om de skriver sanningen, menar du?

Du bekräftar ju indirekt att jag har rätt i det jag skriver. Om forskare nu sagt till media på skarpen att inte skriva sådant som stressar och oroar folk, så är det kanske inte så konstigt att det finns fler rubriker och artiklar som förminskar allvaret med Corona än rubriker som skrämmer folk. Många vill inte förstå allvaret med Corona, och då hör och läser de hellre sådant som lugnar dem än det som stressar dom, även om den informationen som lugnar dem kanske inte alltid stämmer.

Omg!! Forskarna säger att medias krigsrubriker inte stämmer! Kolla själv på hur många som vanligtvis dör och hur många som dog iår. Ingen jävla skillnad!

Skulle de ljuga om Astrid 105 som överlevde menar du?! Gå och lägg
Svar på tråden Dog ung pga covid tack vare..