Inlägg från: Anonym (Historii) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Historii)

    Kan ni lita på er partner igen?

    Med vem och hur var han otrogen?

    Hur kom det fram till dig?

    Hur såg tiden ut efteråt?

  • Anonym (Historii)
    Anonym (Flyg) skrev 2020-12-25 13:02:47 följande:

    Hej ts!

    Jag har stått på båda sidor. Min sambo var otrogen mot mig(vad jag tror, hittade bevis men fick aldrig bekräftat att det var något fysiskt, vilket hon fortfarande nekar till) för många år sen. Kände aldrig att jag kunde lita på henne från start då hon var väldigt bekräftelsesökande och flörtig och även om vi höll ihop i många år efter upptäckten och hon bättrade sig i sitt beteende vågade jag ändå aldrig lita på henne. Jag kände hela tiden att hade jag upptäckt något hade jag inte blivit förvånad och jag kände i olika perioder hur hennes beteende förändrades, vilket fick mig att tro hon hade någon annan.

    I slutet på relationen när jag fått nog(pga annat i hennes beteende) gjorde jag det jag trodde för mig var otänkbart. Jag hade sex med någon annan och vår relation tog i samband med detta slut men inte på grund av det. Nu kom min otrohet fram ändå i efterhand och hennes reaktion var otroligt intressant. Hur kränkt hon var med tanke på vad hon garanterat gjort mot mig tidigare.

    Min poäng nu efter att ha stått på andra sidan är att jag förstår att känner man sig tillräckligt låst, är rädd för att lämna men ändå är fruktansvärt less på partnern, tror jag de flesta är kapabla till otrohet. Jag känner nu igen saker i mitt egna beteende som gör att jag tror att hon varit otrogen fler gånger. Jag tror inte att en otrohet betyder att den görs om, jag tror mycket handlar om hur det utspelade sig. Var det en engångsgrej på fyllan och personen berättade själv? Då tror jag absolut det kan vara en engångshändelse, men om det pågår i månader och det blir känslor inblandade tror jag personligen att det tyder på att något i den egna relationen är väldigt fel eller att något saknas. Eller, att den träffar någon annan den helt enkelt blir förälskad i. Jag vet också personligen att när man väl fått ett band till en annan person och man kommit över den där gränsen för det dåliga samvetet är det väldigt lätt att falla tillbaka och fortsätta relationen med den vid sidan av utan dåligt samvete men att istället vara bättre på att dölja det. Dessa vid sidan av relationer kan vad man läser här på forumet tydligen pågå i flera år och jag tror att den som bedrar har ganska stor risk att till slut lämna den relationen personen är i, även om det inte blir för den hen bedragit med under tiden. Många tröttnar ju på att vänta om de nu gör det. Eller så är de gång på gång otrogna under åren och blir till slut utkastade då de av någon anledning har svårt att själva lämna, alternativt stannar pga ekonomi, barn eller bekvämlighet. Jag tror att få personer är notoriskt otrogna utan jag tror detta händer i relationer som på något sätt inte tillfredsställer personens behov och har man väl gått över tröskeln i just den relationen tror jag det är svårt att "hålla på sig" sen. Gränsen och respekten är liksom passerad.


    Du kom

    På henne men kom

    Hon på

    Dig el sa du det självmant ?
  • Anonym (Historii)
    Anonym (Samma här) skrev 2020-12-25 13:32:03 följande:

    Känslan kommer alltid att komma tillbaka beroende på eran relation, jag upptäckte att min tjej hade en affär med en annan kille för typ 3 år sedan och den tog slut efter ett par månader. MEN när jag kom ihåg vad vi gjorde den där perioden då minns jag att hon mådde väldigt bra med mig och vi hade mycket att göra med resor och planer etc...

    Och då berättade hon hur mycket hon älskade mig :/

    Det som gjorde mig förvirrad är ((varför ? )) vi hade det jättebra och hon behövde inte gå bakom ryggen för vi kom överens om nåt händer då ska man vara ärlig och berätta.

    Men varje gång jag ser att hon sitter och chattar på FB eller nån annan app då misstänker jag att hon chattar med en kille ... jag försökte att glömma det eftersom hon erkände detta efter att jag visade henne vad jag vet på bilder :/

    Och lovade att hon inte ska prata med nån annan... shit svårt att sitta och skriva långa kommentar... sorry och lycka till :)


    Hur är hennes relation

    Till den killen idag?

    Vad var det för bilder?
  • Anonym (Historii)
    Anonym (Samma här) skrev 2020-12-25 13:32:03 följande:

    Känslan kommer alltid att komma tillbaka beroende på eran relation, jag upptäckte att min tjej hade en affär med en annan kille för typ 3 år sedan och den tog slut efter ett par månader. MEN när jag kom ihåg vad vi gjorde den där perioden då minns jag att hon mådde väldigt bra med mig och vi hade mycket att göra med resor och planer etc...

    Och då berättade hon hur mycket hon älskade mig :/

    Det som gjorde mig förvirrad är ((varför ? )) vi hade det jättebra och hon behövde inte gå bakom ryggen för vi kom överens om nåt händer då ska man vara ärlig och berätta.

    Men varje gång jag ser att hon sitter och chattar på FB eller nån annan app då misstänker jag att hon chattar med en kille ... jag försökte att glömma det eftersom hon erkände detta efter att jag visade henne vad jag vet på bilder :/

    Och lovade att hon inte ska prata med nån annan... shit svårt att sitta och skriva långa kommentar... sorry och lycka till :)


    Hur är hennes relation

    Till den killen idag?

    Vad var det för bilder?
  • Anonym (Historii)
    Anonym (Samma här) skrev 2020-12-25 13:32:03 följande:

    Känslan kommer alltid att komma tillbaka beroende på eran relation, jag upptäckte att min tjej hade en affär med en annan kille för typ 3 år sedan och den tog slut efter ett par månader. MEN när jag kom ihåg vad vi gjorde den där perioden då minns jag att hon mådde väldigt bra med mig och vi hade mycket att göra med resor och planer etc...

    Och då berättade hon hur mycket hon älskade mig :/

    Det som gjorde mig förvirrad är ((varför ? )) vi hade det jättebra och hon behövde inte gå bakom ryggen för vi kom överens om nåt händer då ska man vara ärlig och berätta.

    Men varje gång jag ser att hon sitter och chattar på FB eller nån annan app då misstänker jag att hon chattar med en kille ... jag försökte att glömma det eftersom hon erkände detta efter att jag visade henne vad jag vet på bilder :/

    Och lovade att hon inte ska prata med nån annan... shit svårt att sitta och skriva långa kommentar... sorry och lycka till :)


    Hur är hennes relation

    Till den killen idag?

    Vad var det för bilder?
  • Anonym (Historii)
    Anonym (Flyg) skrev 2020-12-25 15:04:34 följande:

    Hon kom på mig men då hade vi redan gjort slut. Blev världens drama ändå, vilket jag såklart förstår då jag själv varit där. Men för min del hade det känts bättre att upptäcka en otrohet i ett avslutat förhållande än med någon man försöker leva kvar med och allt det kräver av en. Helt ärligt, ser man väldigt allvarligt på otrohet bör man lämna förhållandet om en sådan skett. Det tar så mycket kraft och känslor att fortsätta och ligger föralltid där och spökar.


    Förstår hur du tänker

    Men jag tror att det just är ?påkommandet? som är det jobbiga.

    Du kanske skulle gjort som

    Hon och blånekat istället

    Nu blir ju du den ?otrogna? i omgivningens ögon, inte hon
  • Anonym (Historii)
    Kexsmula skrev 2020-12-28 01:09:40 följande:

    Min man har varit otrogen minst två gånger och dessutom medlem på sexletarsajter med kukbild och allt... Även om han aldrig erkänt otroheterna och kom på en otroligt usel bortförklaring till sexsajterna har jag valt att stanna... Mest för att jag älskar honom otroligt mycket och dessutom eftersom jag vill ha en kärnfamilj och att vara ensamstående och bara ha barnen på halvtid vore en mardröm.

    Jag tänker dock fortfarande på det, mår i periodvis väldigt dåligt och känner att det är något fel på mig. Blir illamående när jag tänker på han och de andra ihop.

    Det går nog aldrig över riktigt då det är det största sveket man kan utsätta sin partner för. Tilliten är tyvärr fortfarande noll och jag har krävt att han ska ha platsposition på mobilen så att jag ser var han är. Han har dock stängt av den vid ett tillfälle då vi bråkade och han åkte iväg med en gammal vän han inte träffat på flera år och var borta i flera dygn utan att höra av sig... Mådde skit då, han låtsades som inget hade hänt när han kom hem och blev arg på mig eftersom jag var arg och ledsen.

    Nu IOM Coronan har det varit lugnt och jag har kunnat slappna av mer, men han har hög sexdrift och jag försöker ha sex så ofta vi kan med två småbarn men det är inte lika bra som innan otroheterna då jag inte kan låta bli att tänka på de andra tjejerna han låg med och om de var bättre än mig... Önskar att han åtminstone var ärlig och genuint ångerfull istället för att ta till lögner och dåliga bortförklaringar.

    Känner mig fulare nu också.

    Önskar att jag betydde mer för honom och var den enda i hans ögon... Men jag har som sagt valt att förlåta och hålls ihop familjen och bearbeta det ensam. Men jag kommer nog aldrig glömma eller känna full tillit igen, tyvärr.


    Sa han aldrig vad han saknade i er relation? Tönker det hade kunnat få dig att få svar på de frågor du har kring ?bra? ?utseende? osv. Jag tror inte han tycker du är ful iaf för då hsde ni Nog inte ens haft sex. Fanns en tråd om hur män ser på sina älskstinnor i jämförelse

    Med frun här på fl. Alla skulle välja sin fru före älskarinnan men älskarinnan var mer kravlös och gillade sex mer
  • Anonym (Historii)
    Kexsmula skrev 2020-12-28 01:09:40 följande:

    Min man har varit otrogen minst två gånger och dessutom medlem på sexletarsajter med kukbild och allt... Även om han aldrig erkänt otroheterna och kom på en otroligt usel bortförklaring till sexsajterna har jag valt att stanna... Mest för att jag älskar honom otroligt mycket och dessutom eftersom jag vill ha en kärnfamilj och att vara ensamstående och bara ha barnen på halvtid vore en mardröm.

    Jag tänker dock fortfarande på det, mår i periodvis väldigt dåligt och känner att det är något fel på mig. Blir illamående när jag tänker på han och de andra ihop.

    Det går nog aldrig över riktigt då det är det största sveket man kan utsätta sin partner för. Tilliten är tyvärr fortfarande noll och jag har krävt att han ska ha platsposition på mobilen så att jag ser var han är. Han har dock stängt av den vid ett tillfälle då vi bråkade och han åkte iväg med en gammal vän han inte träffat på flera år och var borta i flera dygn utan att höra av sig... Mådde skit då, han låtsades som inget hade hänt när han kom hem och blev arg på mig eftersom jag var arg och ledsen.

    Nu IOM Coronan har det varit lugnt och jag har kunnat slappna av mer, men han har hög sexdrift och jag försöker ha sex så ofta vi kan med två småbarn men det är inte lika bra som innan otroheterna då jag inte kan låta bli att tänka på de andra tjejerna han låg med och om de var bättre än mig... Önskar att han åtminstone var ärlig och genuint ångerfull istället för att ta till lögner och dåliga bortförklaringar.

    Känner mig fulare nu också.

    Önskar att jag betydde mer för honom och var den enda i hans ögon... Men jag har som sagt valt att förlåta och hålls ihop familjen och bearbeta det ensam. Men jag kommer nog aldrig glömma eller känna full tillit igen, tyvärr.


    Sa han aldrig vad han saknade i er relation? Tönker det hade kunnat få dig att få svar på de frågor du har kring ?bra? ?utseende? osv. Jag tror inte han tycker du är ful iaf för då hsde ni Nog inte ens haft sex. Fanns en tråd om hur män ser på sina älskstinnor i jämförelse

    Med frun här på fl. Alla skulle välja sin fru före älskarinnan men älskarinnan var mer kravlös och gillade sex mer
  • Anonym (Historii)
    Kexsmula skrev 2020-12-28 17:38:55 följande:

    Nej, han har inte sagt vad han saknar i vår relation. Han har ju inte ens erkänt trots att jag sett två nummer i hans mobil under kodnamnen ?Arbetsförmedlingen Kurs? och ?Arbetsförmedlingen?, plus 6 kondomer som saknats i paketet.... Dessutom var det en tonårstjej som gjorde hjärtan på hans bilder på fejjan och ledsna smileys på bilderna han lagt ut på mig och oss tillsammans. Jag skrev till henne och frågade vad hon hade emot mig och hon skrev öppet på min FB attt de knullat på en krogtoalett, men att han kom för snabbt ?Därför får knullet bara två stjärnor av fem? och ?Jag tycker din man är sexig?.

    Han jobbade på en verkstad i 6 månader och efter nån månad på jobbet kom han nästsn alltid hem vid 22 på kvällen (ibland tom 23) och påstod att han jobbat över. Jag vet att han inte jobbat över eftersom han inte fick mer i lön och att det var mörkt där när jag lät en vän köra förbi.

    Började snoka i hans mobil då han en kväll gick hem till en arbetskamrat för att hjälpa honom med hans nya högtalare. Men han kom aldrig hem den kvällen och när jag ringde honom kom bara telefonsvarare. Det visade sig att han blockat mig. Efter tre på natten fick jag ett sms där han skrev att han råkade somna framför Netflix och mobilen dog men att han kommer hem nästa dag och att han älskar mig. Nästa dag när han kom hem hade han köpt jättefina sexiga kläder på Hunkemöller till mig, när vi skulle ha sex på kvällen började han gråta! Han gråter aldrig! Jag kramade honom och frågade honom vad som hänt och han svarade ett dumt svar om att han var ledsen över att jag blivit så smal. Vilket jag visste var bullshit eftersom jag alltid varit väldigt smal, vägde 40 kg när vi träffades och då grät han minsann inte när vi knullade. Det var på natten när han somnat som jag snokade i hans mobil och såg telefonnummerna. Efter att ha sökt på Eniro på första mobilnumret jag såg ?Arbetsförmedlingen Kurs? började jag skaka när jag såg det gick till en tjej och grät så jag förmådde mig inte ens att kolla upp mobilnumret till ?Arbetsförmedlingen?. Väckte honom och grät och skrek och han gick upp och satte på Xboxen!!!! Han sa att det var en kompis som gav ut hans nummer och att han var på krogen när han skulle hjälpa hans arbetskamrat med högtalarna och att han skulle radera numret men hade glömt det eftersom han var full. Han sa att hon var fet och ful och att hon var en psycho stalker som följde efter honom och försökte kyssa honom när han skulle gå. Frågade honom om han inte puttade bort henne och då sa han attt han puttade bort henne. Dagen efter var nummerna borta från hans mobil.

    Vi hade ett jättebra varierat sexliv och hade sex i princip varje dag innan vår första som kom. Men efter det är det inte lika enkelt att få till det. Nu har vi dessutom två barn. Det är svårt att hitta tillfällen att ha sex och ibland är jag så trött efter att ha tagit hand om barnen hela dagarna och ibland långt in på nätterna att jag helt enkelt inte orkar. Känner ännu mindre för att ta initiativ nu när jag vet att han varit otrogen men inte ens erkänt det. Jag har dessutom messat tjejen som hette ?Arbetsförmedlingen Kurs? i hans mobil och frågade henne om hon var nöjd över att ha förstört för en 1-åring och gjort att hans föräldrar går skilda vägar och inte längre få ha båda sina föräldrar hos sig, berättade dessutom vad min man sagt om henne (att han sa att hon var en psycho stalker och han kallade henne fet och ful). Hon svarade inte på smset och svarade inte när jag ringde. Däremot polisanmälde hon mig!!! Naturligtvis ledde det inte till något men jag tolkar det som att hon inte känner ett uns av skuld trots att hon visste att vi hade en liten ettåring hemma och att hon inte tålde att höra vad han kallade henne när han kom hem till mig.

    I vilket fall som helst mår jag fortfarande dåligt som fan över det och om han bara erkände det och sa förlåt och kände genuin ånger hade det känts lite bättre åtminstone. Men jag har valt att stanna och vi har ju skaffat ett barn till. Men jag känner mig så ful och otillräcklig.


    Han låter som en misssbrukare

    Men gå inte på

    Älskarinnan hon känner ju inte dig och barnen
  • Anonym (Historii)
    Kexsmula skrev 2020-12-29 00:23:40 följande:

    Älskarinnan bär även hon stor skuld i det hela då hon var fullt medveten om att hade fästmö och ett barn på knappt ett år hemma. Hon tålde väl inte att höra att han kallade henne för fet, ful och ett psycho.


    Du är väldigt naiv om du tror att älskarinnor bryr sig om fruns och Barnens känslor. Finns kanske 1 på 10 som gör det

    Hon borde fokusera på att få sin man att 1) sluta ljuga 2) kommunicera mer i sin relation 3) hitta någon annan om han inte klarar av nr 1 och 2 efter flera chanser.

    Och jo han tyckte antagligen älskarinnan var sexig men även där ljuger han för att slippa ta ansvar
  • Anonym (Historii)
    Kexsmula skrev 2020-12-30 07:06:12 följande:

    Jag hyser inga som helst illusioner om att älkarinnor är kapabla att känna empati med fru och småbarn som vill leva med båda sina föräldrar. Däremot ville jag få ett litet svar av henne om hon inte ens mådde det minsta dåligt över att ha varit med om att förstöra en hel familj. Detta ville hon uppenbarligen inte svara på, och han sa till mig att hon var fet, ful och en psycho stalker. Han tyckte säkert inte det, det fattar jag väl, men likväl sa han det om henne till mig vilket jag också skrev till henne. Att hon trots sin fina chefsposition var så slampig och sket fullständigt i en nybliven familj och istället för att bemöta SMSet polisanmäler mig är bara pinsamt. Hon har inte bara bristande moral, kan inte heller stå för sina handlingar och är dessutom feg och ville straffa MIG för att hon valt att knulla en man med en helt färsk familj utan att tänka på vilka konsekvenser det kommer få för det lilla barnet.


    Sjävklart anmälde hon dig. Han har ju berättat för henne att du är helt psyko och kapabel till vad som helst. Han har också antagligen sagt att du är för smal till henne
  • Anonym (Historii)
    Kexsmula skrev 2020-12-30 09:13:36 följande:

    Saken är den att han gillar smala petits tjejer. Han skrev till ett ex som han dumpade att han inte ville ha henne eftersom han gillar petita tjejer och det är hon inte. Detta har han även skrivit på dejtingsajter och liknande.


    Tror du på det själv? Att han ligger med någon som han egentligen inte tycker är attraktiv? Dessutom sätter sitt liv och familj på spel om han verkligen inte gillar henne? För isf är ju du inte värd någonting om han offrar dig för någon som han inte ens gillar lite?

    Har sett detta 1000 gånger nu. Män med älskarinnor tycker att älskarinnan har något som frun inte har detta är så spännande Och attraherande att han dras till det även om frun ställer ultimatum osv. När frun ställer ultimatum så är det såklart älskarinnans fel hon var ju såååå manipulativ och förförde sååå bra men egentligen är hon ful stalker och dum i huvudet.

    Men Okej vi låtsas att det är så som han säger då. I så fall är det ju bara en grej kvar som kan vara orsaken om hon inte har personlighet och utseende så är hon grym i sängen. Känns det bättre för dig? Det hade det inte gjort för mig kan jag säga...
  • Anonym (Historii)
    Anonym (Otrogen) skrev 2020-12-30 14:02:28 följande:

    Jag är notoriskt otrogen med kvinnor jag träffar på nätet. Men jag måste säga att det är många som vill träffa mig som väljer att inte göra det av respekt för min partner och vi har inga barn ihop heller. Så det är betydligt fler än 1/10 som bryr dig om det.


    De är ju inga älskarinnor de är kvinnor som vill hitta kärleken lite skillnad
  • Anonym (Historii)
    Anonym (Otrogen) skrev 2020-12-30 14:02:28 följande:

    Jag är notoriskt otrogen med kvinnor jag träffar på nätet. Men jag måste säga att det är många som vill träffa mig som väljer att inte göra det av respekt för min partner och vi har inga barn ihop heller. Så det är betydligt fler än 1/10 som bryr dig om det.


    De är ju inga älskarinnor de är kvinnor som vill hitta kärleken lite skillnad
  • Anonym (Historii)
    Anonym (Otrogen) skrev 2020-12-30 15:35:19 följande:

    Haha, visst. De ligger med mig trots att de vet att jag är i ett förhållande. Hur kan det vara någon skillnad?


    Hänger inte med, ligger de med dig och har dåligt samvete under akten el blir de lurade till att bli älskarinnor och får dåligt samvete efter att de får reda på att du har fru och barn? Om de brydde sig om din fru och barn skulle de väl inte ligga med dig från början?
  • Anonym (Historii)
    Kexsmula skrev 2020-12-30 16:02:04 följande:

    Så jag duger alltså inte för min man och han tycker att andra tjejer är mer attraktiva och vill knulla dem eftersom det är mig det är fel på? Trots att vi hade ett otroligt aktivt sexliv, väldigt varierat och vi har köpt sexleksker och sexiga underkläder och vi har berättat alla våra sexuella önskemål för varandra som vi uppfyllt tillsammans. Han föredrar definitivt petita tjejer. Däremot har han ett enormt bekräftelsebehov och hög sexualdrift. Vid perioden han var otrogen hade vi nyss fått barn och därför inte kunnat ha sex så ofta.


    Du kom på svaret själv han behövde alltså sex och bekräftelse. Men det är fortfarande din teori. Om du ger honom det nu och han är då förvandlas till den trogna typen. Ja då kan du ju komma över historiken tror jag . Men han behöver också meddela dig när sex och bekräftelse inte är tillräcklig hemma så det inte händer igen. Kommer han der tror du?
  • Anonym (Historii)
    Anonym (va?) skrev 2020-12-30 16:12:29 följande:

    Att han väljer att knulla andra kvinnor har inte ett dugg med om du duger eller inte att göra. Ditt värde avgörs inte av vem han väljer att knulla. Ditt värde avgörs av DIG inte av honom. Det handlar inte om att den ena är bättre eller sämre än den andra. Det är inte en tävligt.

    Det handlar om att han inte nöjer sig med en kvinna utan vill ha flera för variation. Han nöjer sig inte med att bara knulla dig, han vill knulla flera. Dessutom saknar han all slags respekt för dig för där andra män väljer att inte agera på attraktion till andra av respekt och kärlek till sin partner så sket han i det.

    Och den intressanta frågan här är VARFÖR du väljer att fortsätta leva med en man som inte respekterar dig, som ljuger för dig och dessutom är så feg att han inte ens kan stå för det utan snackar skit om kvinnan han valde att knulla för att rädda sitt eget skinn?


    100%
  • Anonym (Historii)
    Anonym (Otrogen) skrev 2020-12-30 20:08:17 följande:

    Nej nej, poängen är att av de kvinnor jag har kontakt med så blir det ett sexuellt möte med några av dem. Givetvis struntar de i min flickvän. Men det är betydligt fler än de jag träffar som ev. Hade träffat mig men väljer att inte höra det med hänsyn till henne. Trots att de kanske skulle vilja. Kontentan är att kvinnor tar hänsyn till andra kvinnor.


    Förstår, men de kvinnorna du pratar om är ju inte älskarinnor. De blir ju aldrig älskarinnor för de tänker på din fru redan innan ni ingått i något. Min statistik som jag höftade om att 1/10 älskarinnor bryr sig om frun och barnen grundade sig på kvinnor som är älskarinnor redan. Alltså en kvinna som ligger med en gift pappa och sen då samtidigt har empati för frun och barnen. De personerna tror jag är väldigt få och typ schizofrena också.

    Ts mans älskarinna har ingen empati för ts el barnen och det är enligt mig inte något chockerande direkt
  • Anonym (Historii)
    Kexsmula skrev 2020-12-30 22:32:05 följande:

    Jag valde att gifta mig med honom efter otroheterna och var dessutom gravid med vårat andra barn. Kalla mig dum i huvudet om du vill. Jag fick däremot köpa en egen preliminär bröllopsring och valde en hyfsat billig i silver för 600 kr med gravyr, fick dessutom köpa en ny förlovningsring då han inte hade råd och jag kastade min fina i vitsilver jag fick av honom efter jag såg nummerna och sexletarsajterna och han var så feg att han ljög om sexletarsajterna och sa INGENTING när jag konfronterade honom på natten, han gick till jobbet nästa dag och smsade mig inte förrän på eftermiddagen och skrev att han älskade mig mest av allt i världen och att det bara är botar där.

    Men han har också sagt att om han varit otrogen påverkar det inte barnen negativt. Han fattar inte att det drabbbar hela familjen!

    Han har dock beställt en riktig bröllopsring i vitguld nu.

    Jag hoppas jag får en likadan förlovningsring också eftersom jag vill ha exakt samma. Tyvärr har ju vitguldet gått upp jättemycket under de tre åren vi köpte dem sist.

    Jag frågade ju honom om han tycker det saknas något i vårat förhållande igår men han sa sluta nu, nej det tycker jag inte.

    Vet dock att han vill ha mer sex men det är ju svårt att ha spontansex när och var som helst med två småbarn. Han vill dessutom att jag ska ta initiativ oftare men helt ärligt tänker jag på de andra han varit med innan och blir bara ledsen och äcklad. Kan inte hjälpa det... Om han bara bad på sina bara knän och erkände allt istället för att ljuga och bli sur över mina känslor och pratar bort det genom att dra upp några dumheter jag gjort för flera år sedan och ibland bara ignorerar mig eller drar hemifrån...


    Det är svårt å tolka dig min sammanfattning av situationen är såhär:

    - du vill vara hans allt

    -han tycker inte du är hans allt

    -han vill du ger honom frikort

    -du vill inte ge honom frikort men är han otrogen så förlåter du det för kärleken

    -du vill uppfylla hans önskemål för att vara hans allt men det är inte genomförbart då du blir avtänd av alla de andra

    -ingen vill lämna äktenskapet varken du el han

    Vad jag hade gjort i ditt läge?

    Lämna helt klart. Hade inte klarat leva med lögnerna

    Vilka alternativ som finns?

    1) du gör allt han ber dig om för att inte vara otrogen och lär dig släppa de andra kvinnorna. Lever med ovissheten om det räcker

    2) ni har ett öppet förhållande och är ärliga Istället

    3) du lämnar honom
  • Anonym (Historii)
    Anonym (Yxy) skrev 2020-12-31 02:17:32 följande:

    Vill bara poängtera att det är jag som är TS, inte ?kexsmula?. Jag följer diskussionen och har massor bra frågor och svar som jag inte riktigt fått ner än men det kommer :)


    Tur du skrev det för blev förvirrad där ett tag. Kexsmulas man är ju aningen värre än din...
Svar på tråden Kan ni lita på er partner igen?