Hjälp! Min packade sambo skrämmer mig!
Hjälp!
Min sambo är rejält full och han spårar ur totalt när han dricker. Oftast är han glad och ska lyssna på musik eller berätta massa töntiga saker och hålla utläggningar som är poänglösa och han tjatar å tjatar om nåt random ämne...
Men i natt är han helt galen. Han skriker och skäller och kallar mig det ena värre än det andra. Jag har sagt det åt honom förut att jag skulle filma honom när han blir full och dum och ikväll gjorde jag det. Men han kom på mig och blev rabiat. Tog telefonen av mig och höll den över en stor grej med vatten i och hotade att släppa ner den i vattnet. Sen kastade han den på mig. Hårt, rakt på nyckelbenet. Var nog tänkt att den skulle träffa ansiktet. Sen har han sprungit in och ut ur 'sitt rum" där han bor efter att haft ont i ett ben en tid, så för att bo nära toan har han ställt en säng på entréplanet. Sovrummet är en trappa upp. Han skriker och säger så fula saker som jag aldrig trodde han skulle göra. Så började han filma mig. Jag säger ingenting. Han pladdrar på om hur dum jag är och vilken sopa och idiot och massa mycket, mycket värre saker. Går in på sitt rum, jag sitter i köket, och efter en stund kommer han ut och garvar. "Du ligger ute på nätet! Du är så jävla körd nu!" Jag vet inte om det är sant eller om han bara säger så för att vara elak. Riktigt så här våldsam och galen har han aldrig varit förut. Vi bråkade dan före julafton och han var full. Jag dricker väldigt sällan och om jag gör det är det en alkoläsk. Två på sin höjd. Då var han rejält packad igen och jag ber honom sluta dricka, för han blir så himla fånig och jobbig. Nästa dag när han är nykter brukar han bara som vanligt. Som om inget har hänt. Ville faktiskt filma för att han skulle få se själv hur han blir när han dricker. Inte för att visa nån annan, definitivt inte för att lägga ut på nätet.
Nu har jag tänkt hela kvällen att lugnar han inte ner sig måste jag ringa polisen så de hämtar honom. Om de gör sånt? Eller är det bara på film från USA? Jag är rädd att han slår sönder nånting av misstag. Att han gör nåt idiotiskt, som tex går in klädkammaren och kissar på golvet, för han tror det är en toa. Han gick ut på balkongen en gång och kissade. Det rann troligen ner på balkongen under. Hörde inget från grannen under, så antingen märkte de inte vad som hänt, eller så ville se inte säga något.
Nu har det varit lugnt en stund. Hål tummarna för att han har somnat och ... Fan!!
Nej, det var katten som öppnade en dörr. Shit va rädd jag blev!!
Vad ska jag göra? Tänk om han lagt ut en film nånstans? Jag frågade var han lagt ut den och han sa: Överallt och skrattade. Alltså så här elak och vidrig har han aldrig varit förr. Han skrämmer mig. Vare sa gång han öppnar dörrena blir jag skiträdd. Vågar inte gå och lägga mig ifall han kliver upp och gör nåt, förstör nånting av misstag. Fast nu får jag en känsla av att han kan förstöra nåt med avsikt. Och det skrämmer mig! Nu kom ett sms. Troligen han som skriver sjuka saker om mig. Det gjorde han härom kvällen med.
Jo, det är han!
Jag orkar inte!!!