• Keabro

Hur länge hade du nidblödning?

Som rubriken lyder. Hur länge hade du nidblödning/implantationsblödning? Och hur såg den ut?

Bakgrundshistoria om ni vill läsa: Jag har aldrig haft mellanblödningar tidigare. Jag började blöda 6 dagar efter ägglossning och blev såklart jätteledsen då jag trodde att mensen kom. Vissa påstår att man inte kan få mens 6 dagar efter äl och det ger mig ett litet hopp. Jag vet såklart att man kan få mellanblödningar osv, men hoppet är det sista som överger en haha! Problemet är att den kom tidigt och att jag haft lätt blod samt bruna flytningar till och från i 5 dagar nu och jag har haft mensvärk hela tiden.

Min vanliga mens kommer 14 dagar efter äl och jag har mensvärk innan samt den första och andra dagen av mensen. Sen går det över.

Jag hade tagit ett gravtest men är ute på en ö och firar jul och vill inte åka till fastlandet i onödan pga pandemin.. så kommer inte till butiken förrän nästa vecka.. därför vill jag höra era historier i väntan :)

• Svar på tråden Hur länge hade du nidblödning?
  • Jagheteralma

Jag hade en nidis nästan exakt en vecka efter äl. Det var dock inget blod utan kom som en ljusrosa flytning när jag torkade mig efter toalettbesök. Sen var det inget mer.

• Keabro

Ja det är så jag trott att en nidblödning ter sig. Precis som ni båda beskriver, sparsam och lite ljust på pappret bara..

Svar på tråden Hur länge hade du nidblödning?