• Ninni1000

Vi som startar ivf behandling 2021

Hej

Jag hakar på här. Har inte alls kommit så långt som många andra av er här.Jag har genomgått min utredning och det visade sig att vi är ofrivilligt barnlösa och man hittade inga fel på oss och min läkare har skickat en remiss till karolinska för ivf. Nu väntar vi på att få besked. Är det någon som har koll på hur lång tid detta kommer ta från att man får ett eventuellt besked från karolinska tills att man startar själva ivf behandlingen. Vad borde jag räkna med? Jag vet att själva remissen tar 4-6 veckor att få svar på men efter det? Är det också vanligt att karolinska nekar ? Då menar jag alltså att man får benahdlingen genom landstinget.

Tror ni man kan räkna med att få starta innan sommaren i Stockholm? Super tacksam för svar! Och lycka till alla som är igång:)

• Ninni1000

Nu är jag inne på ruvardag 14 och detta är min första ivf. Jag har testdag nu på söndag den 6/6. På ruvardag 12 fick jag på kvällen en liten blödning och jag blev jättenere och tänkte nu är det över. Dagen efter var det ingen blödning men bin flytningar. Ringde kliniken och berätta detta och de sa att blödningar inte är ovanliga och inte heller flytningar och att jag ska fortsätta med progrestron (eller hur det stavas)tabletterna. Har någon liknande erfarenhet och hur har det gått för er? I övrigt är jag öl i mina bröst, svullen om magen och galet trött. Ställer mig in på att det kommer bli negativt test men vill ändå ha lite hopp kvar.

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021