• Kakelugn

Vi som startar ivf behandling 2021

Hej

Vi har försökt i tre år på egen hand och med ägglossningsstimulering. Första IVFen nu och det visade sig vara manlig faktor.

Nu är jag på dag 14 efter plock, alltså beräknad mens väl? Testdag på måndag... Men så klart kunde jag inte hålla mig och har testat sen dag sju efter ovitrelle för att se när den går ut kroppen. Men sen dess har jag aldrig fått negativt så det är svårt att tro på att jag är gravid. Någon som varit med om falskt positivt pga ovitrelle 16 dagar efter man tog sprutan? Har inte börjat blöda än...

• Kakelugn
    Inalina skrev 2021-04-03 23:22:18 följande:

Hejsan!! Stort grattis! Du är definitivt gravid och ingen Ovitrelle kvar i kroppen! =) förstår att det är svårt att tro men nu får du ställa in dig och vänta på VUL om några veckor! :)

Åh, vad fina ord. Tack alla ni som svarat. Vilken kärlek det finns här! <3

Har fortfarande svårt att tro på det, men jag verkar vara gravid, än så länge i alla fall. Jag hoppas så otroligt mycket för alla er andra!!
  • Kakelugn

Hej alla!

Jag gör en frysinsättning med blastocyst i morgon och har väldigt stora förhoppningar. Försökt i fyra år själva och gjorde ivf i våras som blev ett litet liv, men som hade så stora missbildningar att vi avslutade graviditeten i vecka 14. Fruktansvärt sorgligt, och jag hoppas vi slipper gå igenom något liknande igen.

• Kakelugn
    Frida123123 skrev 2021-09-01 17:44:13 följande:

Hej, välkommen! Sorgligt, verkligen hemskt! Hur många har ni i frysen? Stort lycka till imorgon. Jag gjorde frysinsättning i förrgår. Har inga egna erfarenheter av vad du gått igenom men blev gravid förra ivf gången, men på ett tidigt vul i v 8 fanns inget tickande hjärta. Fick cytotec få kroppen fortfarande trodde den var gravid. Jättehemskt det med. Storgrät på kliniken.

Usch, så orättvist det också? i vecka 8 börjar man så klart tro att det ska gå vägen. Hemskt också att man är ensam i allt nu när partners inte får vara med när man får hemska besked.

Vi hade bara ett i frysen, så inga kvar nu.. Själva då? Har du känt något på dina två dagar? Tyckte inte jag kände så mycket förra gången mer än kanske ont i länden efter några dagar, och i äggstocken tror jag. Men då hade jag ju gjort plock och hade lutinus och det är svårt att veta vad som är vad. Denna gång är det ostimulerad. Är 34, hur gamla är ni?
  • Kakelugn
    Frida123123 skrev 2021-09-01 18:27:22 följande:

Ja, det var hemskt, att vara där ensam. Sambon väntade dock utanför. Det var hans födelsedag..vi var förstörda. Vi fick två till frysen, ett i mig just nu då. Nja, tycker det där med symptom är så svårt. Det jag kan känna är att det drar/hugger i sidan ibland. Men det kan vara vad som helst. Tar progesteron ( östrogen) så det ger med vissa symptom.

Vi hoppas på tur denna gång!
  • Kakelugn

Jaha. Då har man redan tappat hoppet. Blöder redan. Stor orange tunn flytning på ruvardag 2 med blastocyst. Brukar alltid få spotting en vecka innan mens, och har aldrig haft nidblödning de två gånger jag varit gravid, så redan nu känns allt helt hopplöst! :(

• Kakelugn
    Frida123123 skrev 2021-09-04 09:00:06 följande:

Med en blastocyst, jag tror att det är en nidblödning så jag tolkar det som mycket positivt. Du vet att många får alla symptom innan mens men att mensen faktiskt inte kommer. Håll ut!

Åh, jag hoppas du har rätt! Men nu när jag var på toa igen så kommer det massvis med bruna ?skräpiga? flytningar och dom har aldrig varit ett bra tecken för mig. Är så besviken. Hur går det själv?
  • Kakelugn

Ja, tänka sig? Spottingen, som såg precis ut som den jag brukar få från en vecka innan mens, försvann efter några dagar, och jag är gravid!! Vi har inga embryon kvar och har inte råd eller styrka nog att göra en ny omgång, så hoppas hoppas att det går vägen denna gång. <3

• Kakelugn

Tack så hemskt mycket för all kärlek och gratulationer. Har inte riktigt insett det än.. Och så många av er andra som också blivit gravida - fantastiskt!! Stort grattis till er, jättekul att höra <3 Till er andra så önskar jag av hela mitt hjärta att det är er tur jättesnart!

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021