• Nafplion

Vi som startar ivf behandling 2021

Lotti86 skrev 2021-03-28 19:00:33 följande:

Hej!

Hoppar in i tråden och ser fram emot att följas åt.
    Vi kommer starta vår första IVF på Livio Kungsholmen ungefär den 24:e april, korta protokollet.
    Jag vet knappt vad man kan förvänta sig, upplevelsen är ju så individuellt men jag har börjat "se fram" emot att äntligen kunna påverka våra chanser att få barn på ett konkret sätt även om jag också är rädd om jag ska vara helt ärlig.
    Vi har försökt i 1,5 år utan ens en tillstymmelse till + trots att bådas värden ser ok ut. Jag är dock 34 så inte så ung.

Ville mest säga hej med det här inlägget!

Hej! 

Jag har följt tråden sen den startade och såg nu min chans att hoppa in :)

Vi har försökt i 2,5 år. Våra värden ser också bra ut, så ingen förklaring för oss heller. 

Vi har gått igenom 3 inseminationer som inte ledde till något. I fredags gjorde jag mitt första äggplock som resulterade i 16 ägg, 5 blev befruktade, idag är det första insättningen. Försöker sänka mina förhoppningar så att fallet blir lägre. 

Det är de jag tyckt varit jobbigast under denna processen, ständig hopp och förtvivlan. Hormoner, sprutor, undersökningar har jag inte tyckt varit några problem. Jag har inte tyckt att något gjort ont eller varit obehagligt, snarare spännande och att det är så skönt att få hjälp och precis som du säger kunna påverka på något sätt. 

Min sista månad innan kort protokoll passade jag på att släppa skiten och leva som vanligt vilket jag inte gjort på väldigt länge. Jag har ändrat min kost och levnadssätt mycket för att optimera chanserna. Så jag hade nya krafter att ge mig in i detta steget :) 

Ska bli spännande att följa dig och din resa!

• Nafplion
    Inalina skrev 2021-04-01 09:17:51 följande:
    Hej o välkommen till tråden!!! stort lycka till nu!

Spännande att du är ruvare nu för första gången! Fick ni även något ägg till frysen? Nu är du faktiskt gravid tills motsatsen bevisats Hjärta

Tack! 

Fick tyvärr inga ägg till frysen. Fick 5 befruktade men bara ett som klarade sig. Börjar bli riktigt jobbigt nu. Testdag 12/4 känns långt iväg. Känner inte mig alls gravid, har i och för sig aldrig varit gravid så vet inte hur jag ska känna. Din kommentar om att jag är gravid till motsatsen bevisas var precis vad jag behövde! Hjärta

Läkaren sa vid insättningen att allt såg bra ut och att det är större chans att jag blir gravid än att jag inte blir de. Det stämmer väl inte ens? Någon annan som fått höra de? 

• Nafplion
    dasj skrev 2021-04-20 12:01:21 följande:

Hej,

Efter 1 månads läsning i denna tråd skapar jag konto och gör mitt första inlägg!

Jag och min fru har försökt skaffa barn (30 år gamla) i över 2 år och startade vår första IVF behandling på Eliva Clinic för lite mer än två veckor sedan.

Efter en massa sprutor i flera dagar var det dags för äggplock (i fredags förra veckan), och det resulterade i totalt 13 ägg. På måndagen (igår) skulle vi in för eventuell ägginföring.

Det har varit extremt tufft för min fru då hon också lider av endometrios (OCH propp i yngre dagarna pga ppiller). Efter äggplocket började besvären, smärtorna osv. så pass illa att ambulansen fick hämta henne och lindra smärtorna.

Hon tog sig igenom allt, och igår var det dags för oss att åka in. Men då kom samtalet från kliniken. "Inga ägg befruktades". Vi vet inte heller varför, och väntar på svar från läkaren. Helt förkrossade!

Vi vaknar upp idag, försöker hålla humöret och hoppet uppe. Inväntar läkarens samtal för att se vad nästa steg är.

Status med frugan är att hon fortfarande har väldigt ont, lite osäker på om det är endometriosen eller om hon faktiskt har fått en infektion.

Hej!

Jag beklagar innerligt. Jag förstår att det måste varit hjärtekrossande med ett sådant besked efter ett så bra resultat i äggplocket och efter allt ni gått igenom. 

Jag fick ut 12 ägg och bara ett som klarade sig och som återfördes.  Förhoppningsvis lär sig läkarna mer om vad ni behöver och att det går bättre nästa gång. 

Ta hand om varandra och hoppas att ni snart får medvind!

• Nafplion
    MeAndMyself skrev 2021-04-19 10:58:25 följande:

Gud har är så stressad nu!! Började med gonal f i lördags. Dag 2 i mensen.. trodde jag!! Hade väldigt sparsamt med blödning, bara på pappret på toa men hade gått över tiden på min normala menscykel så tänka ?jaha konstig mens? men jag måste ju ta gonal f nu annars blir de för sent?

Men idag måndag vaknar jag av världens mensvärk och nu jävlar blöder jag!! Så egentligen borde jag börjat med gonal f imorgon tisdag! Inte i lördags!!

Vad kan nu hända?? Kliniken har ingen telefontid så fått skriva på 1177 men inget svar än :(

Gud detta var min skräck, att börja med gonal f på fel dag! :(

Detta hände mig också, jag trodde att söndagen var min dag ett och tog fyramedal dag 2 trots att det bara kommit lite mens på pappret på södagen. På tisdagen satte mensen igång på riktigt. Jag sa inget till mina läkare utan tänkte att de upptäcker väl på VUL om de blev fel. Jag gjorde färsk återföring och är idag gravid i vecka 5+2 så det var nog inte så noga :) 
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021