• juliasusannah

Vi som startar ivf behandling 2021

Jag och sambon påbörjar vår IVF (ICSI) i maj, är så spänd och rädd på samma gång, vi har försökt 2.5 år. Så skönt att denna tråden finns, man känner sig så ensam fastän man inte är det :)

• juliasusannah

Skriver för att nå ut o se om någon haft liknande som mig. Jag skulle påbörjat sprutorna på mensen i maj (mensen var beräknad till 7e maj), däremot har inte min mens för denna månaden kommit, skulle kommit mellan 7-10e maj, någon mer som fått såhär när man fått besked om preliminärt äggplock (v.20 för min del)? Kan det vara för att det ligger en undermedveten stress? Har verkligen försökt tänka på annat och har jobbat mycket senaste och tyckt att jag ändå kunnat koppla bort kommande IVF:en ganska mycket om dagarna. Är så rädd att något är fel nu när man är så nära ??

• juliasusannah

Jag är på RD3 med en 6 dagars blasto, har haft lite molvärk sen dagen innan återföring och upplever att den blivit något värre sedan återföringen. Är så rädd att det är mens på gång redan.. Har endast kört med letrozol inför ägglossningen men har inget annat som lutinus nu under ruvning. Har känt lite små hugg/ilningar i livmodern dag 1 och 2 samt mått lite illa men känns som det är för tidigt för symtom redan nu. Vad har ni andra för symtom som ruvar? Googlar hela dagarna vilket inte är bra men blir galen och tiden går så fruktansvärt långsamt :(

• juliasusannah
    Bejby2021 skrev 2021-06-17 17:01:56 följande:

Jag har molvärk som börja på kvällen samma dag som FET.

Då börja även brösten ömma lite.

Magen har varit antingen lös eller sten hård. Varierat och så brukar de inte vara men jag tror det beror på Lutinus.

Så om jag inte visst att det var en möjlighet att jag vore gravid (plussa idag) så hade jag aldrig reflekterat över några symptom :)

Jag är på rd 6.

Åh tack för svar! Skönt att du också hade molvärk från återföringsdagen! Stort grattis till plusset fina, måste kännas fantastiskt!! Hur starkt var plusset? Tror jag kommer våga testa på dag 6 också.. är alldeles för nyfiken :)
  • juliasusannah
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-17 16:42:03 följande:

Hade inga direkta symptom. första veckan lite molvärk och ett och annat hugg. Sen mer känsla av att mensen va på g. 

Fortfarande inga tydliga symptom och gick precis in i v7. 

Trött som satan, lite ömma bröst och från och till värk i magen. Och så förstoppning förstås. och antydan till illamående när jag inte ätit på några timmar, men det kan jag få ibland ändå dock inte varje dag. :)

Stort grattis till graviditeten! Tack för att du delar med dig!! Gillar inte att molvärk kan vara mens likväl som en graviditet, hade vart underbart om det fanns symtom som endast fanns vid en graviditet, allt hade varit så mycket lättare då :/
  • juliasusannah

Jag är på ruvardag 6 med en 6-dagars blastocyst. Har haft mensvärk sen återförings dagen och nu under dagen har jag fått sån stark mensvärk så jag behöver vetedyna på magen, blir så ledsen och hoppet föll rakt i marken. Någon mer som känt såhär men där det blev en positiv utväg? Vågar knappt gå på toa..

• juliasusannah

TW

Jag är på ruvardag 8 med blastocyst, tog test för en timme sen (har hållit mig från att kissa sen imorse) och fick ett svagt plus, vågar jag testa med clearblue early ikväll eller ska jag vänta tills imorgon? :)

• juliasusannah
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-22 21:58:56 följande:

Åh. Vad spännande. Grattis!

Har du testat igen eller väntar du till imorgon?

Men åh tack!! Jag testar imorgon bitti igen, har vart så kissnödig hela dagen så hade gjort på mig om jag hade hållit mig från i eftermiddags tills nu ikväll ;)
  • juliasusannah

TW!

Jag är GRAVID!!!!!! Ruvardag 9 och testdag om 3 dagar men vilket fint plus jag fick imorse! Efter sån längtan och efter så mycket tårar och negativa test så är jag gravid!!! Hoppas allt går bra nu också men bara detta plusset är ju det vackraste jag skådat <3

• juliasusannah

TW

Jag är på ruvardag 11 med 6 dagars blastocyst, testdag imorgon. Känns detta resultatet okej för att vara på rd11? Blir så nojig <3

• juliasusannah
    Smilla93 skrev 2021-06-26 00:33:11 följande:

Grattis!! dom digitala med veckoindikator visar från att ägget blev befruktat, så då stämmer det ju verkligen! :) du lägger ju även till 2 veckor för att veta vilken graviditet vecka du är i och då borde du ju vara V 4 + 3! Stort grattis igen!! <3

Åh tusen tack fina du!! Ja enligt min app är jag i 4+4 idag <3 Ringde precis Sahlgrenska och meddelade resultatet, känns så overkligt!! Tog ett clearblue imorse och det visar ett starkt och fint plus! <3
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021