• Anna87a

Vi som startar ivf behandling 2021

Bejby2021 skrev 2021-04-10 09:05:33 följande:

Hej! Jag har läst er tråd från början till slut sen igår. Vi fick bestämt igår att vi kommer gå över till IVF. Har gått på Bemfola för att stimulera ägglossning, igår när blåsorna äntligen växte så växte 3 st och jag kan ej få en lämplig dos. Troligen äggplock i början på maj och jag är såååå nervös! Men hoppas det ska gå vägen snabbt.

Jag har en fråga! :)

När ni fått tillbaka, vet ni hur tjock er slemhinna var då?

Hej! Min slemhinna har varit 10,7 mm (ET 1 - MA v.9), 9 mm (FET 2 - inget plus), 12 mm (FET 3 - missfall v.6) och nu senast 14 mm (FET 4 - gravid v.5).

Önskar dig stort lycka till! Håller tummarna för att allt går bra vid äggplocket.
  • Anna87a
    Anonym0810 skrev 2021-04-13 19:28:14 följande:

Hej alla! Jag tittar in här igen. Har varit frånvarande pga att jag mått så dåligt efter mitt missfall. Men i lördags så satte jag in en 5 dagars blastocyst. Hoppas innerligt att det tar sig denna gång och att det blir en graviditet. Hur går det för er andra? Måste få ställa lite frågor, hur snart borde en fem dagars fästa? Börjar man producera hcg på en gång? Har sen testdag trots 5 dagars. Skulle ändå vänta två veckor. Någon som testat tidigare än sin testdag vid en FET? Här är en dum fråga, men läst lite överallt att vissa testar även med ÄL- stickor, är de känsligare och kan upptäcka hcg hormonet snabbare än graviditetstest? Och hur länge efter en ägglossning är det normalt att ha ett svagt streck på ÄL-stickor? Förlåt för alla konstiga frågor. Men jag är så stressad över att detta inte kommer gå vägen. Nojar massa. Hur har det gått för er andra som gjort FET?

Tack för att ni orkade läsa! <3 och lycka till alla! <3

Hej!

Jag har fått plus på ruvardag 5 (FET nr 4, nuvarande) och ruvardag 9 (FET nr 3, tyvärr missfall) med femdagarsembryon. Då räknar jag dag 1 som dagen efter återföringen. Har tagit med både tidiga tester och ?vanliga? (RFSUs, babyplans, clearblue utan/med veckoindikator). Aldrig testat med ÄL-stickor. Önskar dig alla lycka till!!!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021