Vi som startar ivf behandling 2021
Jag är på RD 7 idag av ett et på dag 3 och mår bra???? känner lite molningar och spänningar i livmodern men inte så mycket mer än så. Håller mina tummar för er andra med????
Jag är på RD 7 idag av ett et på dag 3 och mår bra???? känner lite molningar och spänningar i livmodern men inte så mycket mer än så. Håller mina tummar för er andra med????
hej! då ligger vi nästan i fas, jag är på RD 9 med ett 2 dagars.
jag känner dock inte mkt alls men mår bra i övrigt.
dock tror jag inte det tagit sig för mig då jag tjuvtestat i några dagar nu och fått ganska blanka tester. när tänkte du testa?
Ja det stämmer nog! :)
Så skönt att höra. Jag känner av Lutinus en del men det mesta började innan återföringen (ömma bröst och lätt molvärk) så det är bra. Jag har testdag nästa söndag den 26:e och bim torsdag/fredag innan. Hur är det för dig?
Idag är jag på rd 10 och det enda jag känner är molande värk i livmodern. Det spänner och drar nästan hela tiden. Någon fler som har så? :) tycker väntan är så jobbig!
Ja precis jag tar lutinus 3 gånger om dagen. Har inte kännt mig speciellt påverkad av den, kanske något yr ibland.. men det kan absolut vara lutinus som spökar. Har varit gravid en gång innan på egen hand som slutade i mf i v.7.. då kändes det ungefär såhär i livmodern men jag vågar inte tro nånting än :) har ni några andra symtom än molande värk i livmodern?
Jag har testdag 26/7 och är såååå sugen att testa nu på rv 11 men vågar nog inte :'D. Kanske lika bra att vänta lite till :) hur mår ni andra? Vilka symtom har ni?
Har egentligen min testdag 26/9 men kunde inte hålla mig då jag kännt mig så konstig med molande värk och illamående. Har också kännt att urinet luktat annorlunda.. testade först för 3 dagar sedan på rv 9 och då var det negativt. Haft ännu starkare symtom idag på rv 11 så testade igen och det visade starkt POSITIVT :'))) lång väg att gå men är så glad!! Embryot jag fick tillbaka var ett 3-dagars med 8-10 celler så ja jag hoppas nu att de vill fortsätta att bo kvar <3 Håller mina tummar och tår för er alla i den här tråden! För eller senare så är det bara!
Grattis till plusset!! Så roligt när det är någons tur att få två streck!! Olidligt spännande med neg på RD9 och sen positivt!!
RV9 här idag men jag vågar inte testa. Men känner väl också lite illamående och mensvärk men tror ju att det är lutinus. Men när jag läser ditt inlägg så kaaanske det är något annat ändå? ;)
hej!!! åh så härligt stort grattis!!!! så härligt med många plus i tråden!
Idag är ruvardag 16 och testdagen.. det visade ett starkt + ? testade tidigare negativt på rd 9 och tänkte då att det kanske inte funkat men testade sedan positivt på rd 11. Har haft tydliga symtom som molvärk, stickningar, spänningar i brösten och illamående :) Detta är vår första ivf och vi fick tillbaka ett 3 dagars med 8-10 celler. Ett tips är att testa äta färsk annanas varje dag efter et. Jag håller mina tummar och tår för er andra! <3
Hej. Har precis hittat till denna tråden och spenderat några dagar att läsa igenom den. Måste säga att ni härinne är så himla fina mot varandra, vilket stöd ni ger! Hoppas det är okej att jag delar min historia.
Jag och min sambo har försökt i snart fyra år och påbörjade vår första behandling i augusti i år. Vi går privat via Livio Falun pga lång väntetid i vår hemkommun. Fick ut 7 ägg efter äggplock men var egentligen bara två som såg bra ut. Det ena sattes in på dag två 10/9, det andra överlevde inte till dag fem. Började tjuvtesta så fort jag räknat ut att ovitrellen skulle vara ur systemet och på rd8 fick jag ett svagt plus. Plusset har sedan dess blivit starkare och på testdagen igår visade cb digital gravid 2-3 veckor. Har nu kontaktat kliniken och bokat in VUL 19/10. Lycklig men totalt livrädd för att det inte ska finnas ett hjärta som slår. Har mig veterligen aldrig varit gravid innan men när man läser verkar det vara ganska vanligt med MA och tidiga missfall. Hur ska man stå ut med ovissheten i tre veckor till? Så svårt att inte tänka framåt och börja hoppas.
Måste bara fråga er här inne som tagit Fyremadel har fått som en rodnad med typ vita kliande fläckar sånna man kan få av ex myrbett eller getingstick som kliar och svider. Är de nått jag behöver bli orolig för har inte fått de tidigare kvällar möjligtvis lite röd igår.
Åh så fruktansvärt, kan inte föreställa mig. Hoppas verkligen att detta är gången för oss båda <3. När har du VUL? Vad har din klinik sagt om Lutinus? Min sa att jag skulle ta en vecka till och att jag inte behöver stödet efter det då min kropp nu själv producerar det den behöver. Är dock livrädd att sluta. Han typ tre kartonger kvar och funderar på att ta det jag har. Borde räcka fram till VUL?