Vi som startar ivf behandling 2021
Hej. Har precis hittat till denna tråden och spenderat några dagar att läsa igenom den. Måste säga att ni härinne är så himla fina mot varandra, vilket stöd ni ger! Hoppas det är okej att jag delar min historia.
Jag och min sambo har försökt i snart fyra år och påbörjade vår första behandling i augusti i år. Vi går privat via Livio Falun pga lång väntetid i vår hemkommun. Fick ut 7 ägg efter äggplock men var egentligen bara två som såg bra ut. Det ena sattes in på dag två 10/9, det andra överlevde inte till dag fem. Började tjuvtesta så fort jag räknat ut att ovitrellen skulle vara ur systemet och på rd8 fick jag ett svagt plus. Plusset har sedan dess blivit starkare och på testdagen igår visade cb digital gravid 2-3 veckor. Har nu kontaktat kliniken och bokat in VUL 19/10. Lycklig men totalt livrädd för att det inte ska finnas ett hjärta som slår. Har mig veterligen aldrig varit gravid innan men när man läser verkar det vara ganska vanligt med MA och tidiga missfall. Hur ska man stå ut med ovissheten i tre veckor till? Så svårt att inte tänka framåt och börja hoppas.