• helle88

Vi som startar ivf behandling 2021

Hej på er! Jag ansluter mig till denna tråd för jag har precis börjat min första IVF behandling. Det är så spännande! Jag och min kille är oförklarligt barnlösa och har försökt bli gravida i snart två år. Idag var det första ultraljudet. Läkaren kunde se 12 äggblåsor, men verkade lite bekymrad över att äggblåsorna var i väldigt varierande storlek...? ska höja dosen lite och nytt UL på onsdag.. Nån annan som haft väldigt stor variation på äggblåsorna?

• helle88
    Inalina skrev 2021-09-13 19:12:55 följande:
    Hej! O välkommen :) vad roligt att du tycker det är spännande, det är ju verkligen en häftig process egentligen så klart man ska vara förväntansfull :) det är rätt vanligt att man hittar några i samma stl och en del mindre, men de brukar växa till sig när man kommer närmare ÄP! Man vill ju gärna ha många i samma stl då storleken även är en bra indikation på mognaden av äggen vid äggplock. Stort lycka till, det går nog fint och de växer på bra om du höjer dosen lite. Vad får du för dos?
    haha, ja, spännande kanske är fel ord, för egentligen har det ju varit en fruktansvärt jobbig resa hit liksom. Men jag känner ändå en pepp på ett helt annat sätt nu inför IVF än att fortsätta hemma med försök 30 nånting som uppenbarligen inte funkar för oss... Men nu händer det ju någonting NYTT!! 

Jag har tagit 100 gonal f och så ska jag höja idag till 112,5. Och så blir det äggplock i början på nästa vecka men ännu inte bestämt vilken dag!

Och kul att så många plussat i tråden!! Det känns hoppfullt <3<3
  • helle88

Hej igen!! Jag är på ruvardag 13 idag och har officiell testdag på onsdag. Men jag har såklart inte kunnat hålla mig utan redan tjuvtestat tre gånger. en gång orimligt tidigt, vilket var negativt såklart. I måndags morse på ruvardag 8 var det ett svagt, svagt streck, och igår på ruvardag 12 på kvällen var det helt klart två tydliga streck!!! Så än så länge verkar jag faktiskt vara gravid!! Har haft ett tidigt missfall i somras och allt kan hända, men det här känns så roligt och överraskande <3<3<3 hade lite halvtaskiga resultat på ägguttaget och var inte överdrivet positiv.. MEN det här kanske går bra ändå??!!!

• helle88
    Always choklad skrev 2021-12-27 15:24:19 följande:

Hej

Har varit på inskrivningsamtal hos Bm nu och om 2 v blir det Nipt test. Börjar kännas som jag kanske ska söka mig till en annan tråd..fanns en jag följde gravid efter IVF men dit kom ett troll som förstörde. Vilket gjorde att tråden dog. Försökt puffa lite för att den skall komma igång. Annars nån som har nått tips? Följer nån annan tråd. Nu V10, helt overkligt..

Hej! Jag är gravid efter IVF men fortsätter följa den här tråden för jag känner så mycket gemenskap av att läsa om andras ivf processer <3. Kan tipsa dig om att vi är ett litet gäng i tråden "plussat efter IVF okt 2021". Vi är inte jättemånga som är med och jag välkomnar gärna fler. Själv är jag i vecka 17 och tycker inte att det är så viktigt att alla plussat exakt i oktober. Tror jag plussade redan i september till exempel. haha, det är inte så viktigt och jag tror att det är flera som plussat vid lite olika tidpunkter. Ivf-resan delar vi ju <3
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021