Inalina skrev 2021-11-02 08:24:45 följande:
Åh jag förstår :( men fasen va tråkigt o vara på halloweenfest och INTE klä ut sig, vad fasen gör man där då? Man måste ju inte vara djävulen själv kanske men herregud... jag tycker det var bra att du gick ALL IN! man måste ju leva lite

! deppigheten slår till när man minst anar det när man gör IVF, man är ju lite proppad med diverse hormoner också, men det mesta gör ju att man blir påmind om hur svårt det är för en själv och hur enkelt det verkar vara för alla andra. Viktigt att man hittar andra saker i sitt liv man är tacksam över, som man aldrig i världen skulle byta bort

mensen gör ju alltid att man halkar ner i ett slukhål typ så jag förstår din skitdag igår. jag minns inte hur ert resultat var, fick ni något till frysen? Styrkekram, du är i rätt forum här i alla fall, folk brukar vara duktiga på att stötta och skriver inte bara 'ryck upp dig' typ.

Ja men så sa min sambo med! Läskigast på Halloweenfesten vinner!

Vi gick all in, vi bjöd på oss själva men jag kände mig som en mycket ful variant av Bridget Jones när jag satt där med blod i mungipan och kände hur deppigheten slog till. Min sambo känner inte av samma deppighet som jag, men det är tufft att vara kvinna i den här processen. Hormonerna gör sitt och när blödningen kommer så sätter beskedet avtryck både psykiskt men också fysiskt. Vi får liksom dubbelt!
Slukhålet befinner jag mig i även idag, har så nära till tårar här på jobbet och jag brukar verkligen kunna bita ihop. Men IVF- processen har varit tuffare än ett vanligt försök för mig. Det byggs upp så mycket förväntan, trots att jag försöker hålla mig kall och inte hoppas på för mycket.
Vi har gjort ett äggplock i oktober, ett till mig och fyra till frysen. Hoppas på återföring nu i november. Hoppas, hoppas, hoppas.
Tack för ditt svar, känner mig mindre ensam