• Längtartillvår

Vi som startar ivf behandling 2021

Steeph skrev 2021-10-23 14:25:15 följande:

En nybörjarfråga.

Jag ska som sagt göra äggplock på tisdag och ska ta ovitrelle och Suprefact kl 21 imorgon och sen vara på kliniken kl 09 på tisdag. Nu nojar jag mig över att äggen kommer släppa innan?! Det blir ju precis 36 h tills vi kommer till kliniken och då ska jag hinna få port i armen, slungande och förberedas bla bla så då hinner det ju gå över 36 h tills äggen väl plockas. Vill verkligen inte att mina ägg ska släppa innan

För mig var det exakt samma. Tog dual trigger klockan 20, och var på kliniken klockan 08. Väl där så satte de port I armen, prata med mig, och så innan jag Skövdes. Tror äggplocket var klockan 09 om jag inte minns fel, och det var absolut inga problem. Var också orolig att äggen skulle släppa innan, men det gick bra. De har bra koll på sådant så borde verkligen inte vara något problem.
  • Längtartillvår
    Steeph skrev 2021-10-23 16:08:34 följande:

Åh tack för att du svarade! Vad skönt att allt gick bra, det känns tryggt <3

Vilka läkemedel tog du som dual trigger?

Har inte hört så många som tar det.

Man läser så mycket på internet så det är klart man lätt blir orolig. Men det kommer gå bra för dig ska du se!

Inte heller hört så många som tagit det, jag fick suprefact och gonasi. Jag började förbereda båda typ 15 min innan jag skulle ta dem, så jag tog dem exakt 20.00! Men några minuter tidigare eller senare hade nog gått bra också :) Lycka till
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021