Vi som startar ivf behandling 2021
Tildasafira skrev 2021-10-26 23:14:11 följande:
Tack snälla!:)
Jag har säkert gått till 4 olika läkare som skakar bort allt jag säger om det, just för att dom aldrig går så långt att de blir bekräftade av vården! Så har inte fått någon hjälp alls, tyvärr. Längsta jag kommit är ca. En vecka efter bim, vilket inte kunnat bekräftas av ultraljud..:/
Ja dom har försvunnit inom ett par dagar. Tror du jag vågar avvakta tills på fredag när jag ändå ska dit på ultraljudskoll?
Läste fort om hur lätt du har att få plus men att mensen sen kommer. Rekommenderar dig att läsa i tråden vi som snart är gravida efter utredning i Aten. Handlar om immunologiska orsaker till infertilitet. Jag hade precis samma som dig. Plussade typ 95% av alla återföringar men sen kom mensen, ett sent missfall har jag oxå i bagaget och det var efter det allt började. Läkarna bara skyllde på äggen/embryon men jag köpte inte det utan letade vidare. Fick hjälp av en dr i Aten som kan sin sak och vips var jag gravid på första försöket och fick en son. Missfallsutredningar i Sverige visar nästan aldrig något, jag skulle nog gå direkt på immunomogspåret. Finns Marie på fertilitetsplus i Stockholm som jobbar immunologiskt. Hon kan både hjälpa till med allt eller delar av behandling. Hon har t ex hjälpt mig med blodprov, mediciner och dropp utifrån de ordination jag fått från Athen. Lycka till!