• Emma1b

Vi som startar ivf behandling 2021

Grattis alla som plussat!

Jag plussade i oktober på mitt livs första ivf, ET av blastis. 18 nov konstaterades det att det blivit ma. På julafton kom äntligen mensen, så nu testar jag med äl test och fem dagar efter blir det FET, har 2 blastisar i frysen. Så nu vill jag bara få positivt ÄL test! Vet dock inte om jag kommer kunna glädjas om det fäster, eftersom det inte gick så bra sist ändå...

• Emma1b
    Always choklad skrev 2022-01-11 10:59:47 följande:

Kansliga VARNAS!!

Hej hade förstoppning natten mot idag och tryckte mot underlivet och magen och gjorde inte jätteont men kändes. Nu på mrg så var det en blodpol i trosskyddet sen kom en stor klump med levrad blodmassa. Fick akut tid på ultraljud, konstaterat missed abortion v8 just efter ultraljudet..Nu på sjukhuset och inväntar tabletter for att stöta ut det. Fan jag är så arg och besviken..ska de aldrig gå! Planerade just nu hur vi skulle berätta. Och nu låter det på sambon som han vill ge upp..vet inte riktigt vad jag ska göra. Vill inte ge upp min kamp.

Åååå vad jag känner med dig! Jag blev gravid på mitt livs första ivf i oktober, 18 nov på VUL konstaterades MA och jag skickades hem med cytotec. Jag kände mig så fruktansvärt lurad av min kropp. Jag hade ju haft ömna bröst och mått illa och allt, till avsolut ingen nytta!! Bittert kände jag att jag hellre inte blivit geavid alls än att det slutade så här! Nu har det gått snart 2 månader och jag har hämtat mig ganska bra. Och på fredag är det dags för FET. Känns just nu hopplöst dock, som en på miljon att man först ska bli gravid och att det sen inte blir ma....skuckar en massa varma kramar! Och ge sambon lite tid, så ändrar han sig förhoppningsvis. Min absolut första reaktion var att tänka "fuck this, jag struntar i det" men tedan nån vecka senare kände jag annorlunda.
  • Emma1b

Svårt att se, men i fredags sattes denna fina lilla blastis in! 2 långa veckor till testdag nu...
  • Emma1b

Svårt att se, men i fredags sattes denna fina lilla blastis in! 2 långa veckor till testdag nu...
  • Emma1b
    Alltså ruvardagarna är ju sååå sega. Tjuvtestade idag men visste ju egentligen att det var för tidigt, rd 5. Förra gången plussade jag inte ordentligt förrän rd10. Ni som plussat vilken dag gjorde ni det? Båda mina gånger var blastis.
  • Emma1b

Svårt att se på bild,men ingen tvekan i verklighrten,
    , idag på rd 6 plussade jag!! Blev så förvånad, vid förra Insättningen plusade jag inte förrän rd10, blastis båda gångerna. Förra gången slutade i MA så hoppas detta är en föraning om att det kommer gå bättre denna gång. Men är livrädd att historien ska upprepa sig och det på vul ska ha avstannat långt tidigare... Jag hade trott att jag inte skulle kunna glädja mig alls åt ett pluss, men det gör jag faktiskt. En dag i taget. Min officiella testdag är inte förrän nästa fredag,så detblir första målet  att plusset håller i sig till dess!
  • Emma1b

Men fy vilken resa!! Hoppas verkligen det blir bebis, för då är det ju ändå värt det! Tänk att det kan vara så olika, jag hade 165 gonal-f och svarade dåligt så fick höja dosen. Tillslut fick vi ut 8 ägg, tre blev blastisar, 2 frystes och en är den som precis gett mig pluss :) idag gock det att få det på bild också!

• Emma1b

Åh nej Silverdarling! Exakt samma hände mig i november, mina bröst var så ömma att jag skrek rätt ut när en av mina hundar klev på dem när jag låg i soffan (de väger ca 6 kilo så i vanliga fall kan de klampa runt bäst de vill). Mina barn frågade förskräckt vad som hänt, och då blev det till att dra en vit lögn. Och sen kom jag till vul v 8 och får veta att det avstannat 4+4, bara dagar efter att jag plussat alltså!! I min journal skrev läkaren "ofrostig graviditet". Kände mig så fruktansvärt grundlurad av min kropp!!

Jag var så glad att jag inte sagt något till mina barn, jag hade fullt upp med mina egna känslor. Däremot hade jag sagt det till mitt jobb, eftersom vi jobbar med cytostatika (fosterskadande) måste man berätta dag 1 för att bli satt på kontorstjänst istället.  Och det kändes apjobbigt att behöva dela detta högst privata djupa sår med dem.

Jag meddelade min chef och bad honom meddela alla andra. Sen sjukskrev jag mig i en vecka och satt hemma och bölade medans jag blödde ut mina förhoppningar. 

Jag försökte verkligen ta fasta på att jag läst i en artikel att de som blivit gravida och fått missfall med ivf har högre chans att bli gravida vid nästa försök, än de som inte blivit gravida alls. Och det var även vad kliniken verkade tycka, de var väldigt tydliga med att det var ett positivt tecken att jag blivit gravid alls. Så försök ta med dig det, hur jävligt det än är nu så har denna upplevelse faktiskt gett dig lite ökade chanser vid nästa ivf. <3 

Här är länken om du vill läsa 

www.huffingtonpost.co.uk/entry/miscarriage-ivf-hope_uk_59c10c5de4b0f22c4a8c6fbf

• Emma1b

Förra gången (som tyvärr blev ma, såg jag en skugga av ett streck rd8, helt blankt rd9 sen tydligt plus rd10! Så nej, det behöver inte vara kört!

Denna gång testade jag tydligt positivt redan rd6.

• Emma1b

Izza, min slemhinna var bara 6 mm vod återförandet. Jag blev orolig, hafe läst att den skulle vara MINST 6-7 och gärna 10 mm. Men det blev ju ett pluss, så det verkar funka med 6 mm också...

Hoppas det blir pluss nästa gång!

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021