• Frida123123

Vi som startar ivf behandling 2021

Inalina skrev 2021-09-12 13:18:29 följande:

Så spännande, välkommen till ruvargänget! Jag är på RD 4 idag med min lilla 2dagars, fick reda på igår att inget av de andra klarade sig till blastocyst så nu är det allt eller inget med denna lilla.

Jag har ju förhoppningar att det ska gå bra såklart men ingen plan B om det inte funkar :/ försöker inte tänka på det scenariot utan försöker leva på som vanligt och inte tänka så mkt..

Tråkigt att höra. Nu får du vårda den du har i magen och försöka tänka positiva tankar!
  • Frida123123
    Kakelugn skrev 2021-09-12 23:15:41 följande:

Ja, tänka sig? Spottingen, som såg precis ut som den jag brukar få från en vecka innan mens, försvann efter några dagar, och jag är gravid!! Vi har inga embryon kvar och har inte råd eller styrka nog att göra en ny omgång, så hoppas hoppas att det går vägen denna gång. <3

Åh, stort grattis!! Vad roligt att höra!
  • Frida123123
    Anonym1Ha skrev 2021-09-13 14:38:36 följande:

Haha det var du helt rätt i att det är för er och få följa också ;)

Nu är vårt första embryo på plats och jag ruvar!! Vi känner oss bara nöjda och glada! Ingen större undersökning om ev överstimulering, inget ultraljud bara prat och sen in med embryot! Ett fint sådan! Och 2st till frysen <3

Heja heja! Men Wow va roligt!!! Håller tummarna att det faktiskt är er tur nu!! Och alla andras så klart! Vilken känsla! Jag har aldrig fått se två streck, men vem vet, idag är jag hoppfull!

Grattis <3

Men vilket bra resultat jämfört med första gången! Härligt. Är det en liten blastocyst du har i magen nu då? Och två till frysen. Ni måste vara jätteglada!
  • Frida123123

Nu har jag fått tid för vul efter konstaterad graviditet vilket blir den 6 oktober, som vanligt känns det ju som en evighet. Har ni andra fått någon tid? Symptom? Själv är jag grymt trött bara.

• Frida123123
    Clemmentina skrev 2021-09-14 17:08:54 följande:

Nu är även jag ruvare! Ett toppembryo enligt embrylogen så nu är det bara att hoppas på det bästa! Tack för tumhållningen!

Inalina: ja det är supertidigt! Håller tummarna för ett plus inom kort!

Dibella: hoppas du snart är igång med behandlingen!

Grattis Clemmentina! Kul, nu är du ruvare på allvar. Jag håller tummarna för dig!
  • Frida123123
    Izza8511 skrev 2021-09-14 13:45:25 följande:

Hej tjejer!

Har hållt mig här ifrån ett tag, inte mått så bra.

Gjort en nu ivf o satte in en blastocyst förra måndagen.

Ruvardag 8 nu och allt känns hopplöst igen ????

Testdag på lördag men jag känner mig helt säker på att det inte är något denna gången heller.

Suck va detta är svårt

Hej och välkommen tillbaka. Tråkigt att du mått dåligt. Ja vad säger man, toppar och dalar som en riktig bergochdalbana. Så länge mensen inte kommer så försök att hålla dig borta från negativa tankar (skitsvårt jag vet). Dag 8 är hyfsat tidigt och som du ser i tråden är det inte alla som får symptom på att det fäst. Är detta ditt 3 ivf? Att du fick en blastocyst är med väldigt positivt!
  • Frida123123
    Clemmentina skrev 2021-09-14 21:28:35 följande:

Tack Frida! Hoppas det tar sig nu. Hur mår du?

Tack, Jag mår okej. Fruktansvärt trött och ont i ryggslutet just nu. Men ingen mens iaf. Efter jobbet är jag så trött att jag nästan springer hem för att lägga mig ner. Förstår att det är vanligt men rätt jobbigt. Men det går över och blir det ett barn så är det självklart värt det. Jag har haft återkommande järnbristanemi så jag äter extra järn, men får hålla lite extra koll på det för det påverka tröttheten.
  • Frida123123
    Izza8511 skrev 2021-09-14 21:06:50 följande:

Nej precis, man kan tyvärr inte göra så mycket mer.

Denna gången lyckades jag få 6 st till frysen så jag är väldigt tacksam. Problemet är att min slemhinna inte blir så tjock =(

6 st till frysen! Underbart resultat ju! Grattis
  • Frida123123
    Iväntanpåivf skrev 2021-09-15 17:52:45 följande:

Hej

Va ett tag sen jag va inne och skrev här men följer tråden fortfarande och håller tummarna för och hoppas alla får plus snart. Blir så glad varje gång jag ser att det går bra för nån, vare sig det är lyckat ÄP, fina embryon och insättning och såklart plus.

Tänkte ge en liten uppdatering och hoppas det kan ge lite hopp eller iaf nåt positivt för alla som kämpar.

Fick äntligen mitt första plus någonsin i början på sommaren vid mitt andra FET. och efter mycket oro så känner jag nu att jag kan andas ut lite. Är i v18+6 och har idag varit på RUL där allt såg normalt ut och vår lilla tjej rör sig och växer för fullt. I februari är jag förhoppningsvis äntligen mamma.

I våras trodde jag aldrig jag skulle vara här och då va det så skönt att läsa om andra som lyckades så det kändes lite mindre hopplöst. :)

Jag hejar på er alla med hela mitt hjärta. <3

Hej vad roligt att få en återkoppling och att allt flyter på bra med graviditeten. Februari är ju ändå rätt snart! Wow! Jag är igång med mitt första FET och är gravid. Då det gick så hemskt förra gången vid vul, där hjärtat inte slog så vågar jag har inte glädjas för mycket ännu. Önskar dig allt gott i framtiden!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021