• Frida123123

Vi som startar ivf behandling 2021

Always choklad skrev 2021-11-24 20:05:07 följande:

Hej tackar nä de var tydligt faktiskt. Tog två på raken efter varann. Tänkte om den första var en blindgångare. Kliniken fick också dyrt och heligt säga/förklara imorse att inga av mina alla hormoner kan ge ett falskt positivt gravtest. Fick UL nu om exakt 3 veckor. Nu är det nästa countdown. Får ses som mental intervallträning, typ..

Yeah, så kul! Hade en känsla av att det skulle gå bra! Nu är du gravid på riktigt! Avis :) fast på ett självklart glädjande sätt! Nu ska det gå vägen, eller hur!!
  • Frida123123

Nu börjar det närma sig återföring för mig med fryst embryo. Hoppas hoppas att den klarar sig. Fått lite förhandsbesked att amh värdet minskat med hälften sedan mitt senaste test som var för två år sedan. Nåja, de var väntat. De behöver göra nytt ultraljud mm för att göra en bedömning inför ett ev nytt ivf försök. Iof blev jag överstimulerad förra gången så hoppet är inte ute ännu iaf. Annars går vi vidare med äggdonation.

• Frida123123
    Steeph skrev 2021-11-26 12:30:19 följande:

Hej på er!

Var på VUL cd 15 och hade en follikel på 12 mm och en på 10.5 mm så ägglossningen blir garanterat sen. Slemhinnan var dock redan på 8 mm. Spelar det någon roll om ägglossningen sker runt dag 20-21 och FET 6 dagar senare?

Blir lite stressad att ägglossningen aldrig kommer och att det blir inställt

Får hoppas att ägglossningen kommer om ett par dagar och att slemhinnan håller sig tjock och fin.

Segt! Går det inte att styra med Ovitriell? Men det verkar vara på gång iaf och en fin och tjock slemhinna!
  • Frida123123
    Frida123123 skrev 2021-11-26 17:32:38 följande:

Nu börjar det närma sig återföring för mig med fryst embryo. Hoppas hoppas att den klarar sig. Fått lite förhandsbesked att amh värdet minskat med hälften sedan mitt senaste test som var för två år sedan. Nåja, de var väntat. De behöver göra nytt ultraljud mm för att göra en bedömning inför ett ev nytt ivf försök. Iof blev jag överstimulerad förra gången så hoppet är inte ute ännu iaf. Annars går vi vidare med äggdonation.

Skulle tillägga att återföringen blir på söndag, så i övermorgon. Jättenervös!
  • Frida123123

Hej alla! Efter många nervösa dagar, timmar så är jag äntligen idag igen en ruvare av en 6-dagars blastocyst som börjat kläcka. Testdag 11/12. Nu börjar nästa nedräkning.

• Frida123123

Jaha, har var det en till som åkt på förkylning. Detta har nu hänt på samtliga tre återföringar. Märkligt.

• Frida123123

Välkommen hit tedlin! Kul att du vill bra med i tråden och dela med dig av din resa. Jag har med en choklacysta vilket var anledningen till att vi hade svårt att få barn. Jag har aldrig hört om att embryot inte tinat fullt ut. Intressant om någon annan i tråden hört om det! Kul att följas åt, jag gjorde ett FET återföring den 28/11 av en 6-dagars. Min femte återföring.

• Frida123123

Till Dibella: Nämen vilken osis, jäkla förkylning då! Var det ni som avbokade eller blev det på klinikens inrådan? Typiskt. Så det blir krock då i december. Det där är jobbigt när det även blir krock på ledigheter, som att det inte är tillräckligt ändå. Hur känns det? Det var inte du som hade sökt in till utbildning eller blandar jag ihop det ha ha. Virrig. Nåja, tråkigt att höra!

Till Tedlin: När det har lyckats för mig, dvs fått positivt graviditetstest så har jag känt lite småhugg i sidan av magen. Det är allt. Har känt det lite nu med, men det är inget säkert tecken. Har du känt av något?

• Frida123123
    Always choklad skrev 2021-11-30 21:24:08 följande:

[quote=81514446][quote-nick]SilverDarling skrev 2021-11-28 21:13:56 följande:[/quote-nick]

Åh jag håller tummarna så för dig! Det där är ju drömmen. 

Ja du, jag hade ju en insättning 9 november som dessvärre slutade i tidigt missfall (kemisk, v 5) så det kändes lite småjobbigt. Men mitt i det jobbiga så vet jag i alla fall att jag KAN bli gravid, och i IVF-sammanhang så är det positivt att ha det eftersom det bådar gott för framtida insättningar. 

Nu måste jag vänta med ny stimulering till januari, eftersom labbet stänger i december. Så nu är det bara att vänta typ. Januari är inte så långt bort, men man vill ju bara köra på direkt på en gång 

//

Hej kemisk graviditet har jag också. Haft nästan värre än missed abortion på så sätt att kroppen tror ftf man är gravid länge fast knoppen vet om det. Blödde länge efteråt. Tog ett bra tag innan den var på banan igen. Njut av att kunna äta och dricka allt i jul så kör du stenhårt sedan i jan. Kram!

Till Alwayschoklad; Nej, så tråkigt att höra!! men samtidigt som du skriver, nu vet du att din kropp klarar av att bli gravid och det är stort steg. Så positivt! Själv känner jag att det lossnade lite psykiskt med. Nu få du se fram emot nästa ivf i januari och som någon annan skrev så får du njuta, äta, dricka gott nu till jul.
  • Frida123123

Oj, tror att det blev fel inlägg där som ej skulle vara till Always choklad. Det gällde inte dig eller hur. Sidan ser så märklig ut nu för tiden. Ursäkta missförståndet

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021