• Bejby2021

Vi som startar ivf behandling 2021

Inalina skrev 2021-04-30 11:50:07 följande:

Hej! Så spännande! Vilken dos har du fått? Mellan dag 11-15 verkar vanligast :) jag har gjort på dag 12 och 14! Nu är du igång!! :)

Tack!

112.5 Bemfola :)

På 87.5 fick jag tre äggblåsor som växte därför avbröt vi och gick över till IVF.

Jag är i riskzoon för överstimulering.
  • Bejby2021

Åh...

Jag är sååå besviken just nu...

Äggplock på onsdag, mitt första..

Och tydligen så ska de göra totalfrys?

Inte fått info om det tidigare, var sååå inställd på återföring..

Jätte jätte besviken just nu.... :(

• Bejby2021
    Annna84 skrev 2021-05-10 15:51:09 följande:

Förstår besvikelsen! Det hände mig också nu senast, men det som var positivt var att det gick ganska snabbt att få mensen vilket gjorde att cykeln inte blev fullt lika lång. Tänker att det kan vara bra för kroppen att vila lite emellan äggplock och insättning också. Har du många äggblåsor? Det i sig är ju väldigt positivt!

Problemet är att jag har ingen egen mens alls. Och de hinner nog stänga för sommaren innan jag kan få Fet :(

Har ca 10st, så känns konstigt att det är risk för att bli överstimulerad.
  • Bejby2021
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-10 15:57:53 följande:

jag förstår att du är jättebesviken. Detsamma hände mig. 

Jag tröstade mig med att många påstår att det tillochmed kan vara bättre att få tillbaka en fryst blasto och större chans att det funkar. 

Tyvärr funkade det inte för mig på första FET men nu är jag snart på väg till min andra då vi fick tre blastisar till frysen. 

Mensen kom tillbaka ganska fort efter ÄP. 

Hoppas du får många ägg och flera fina till frysen. <3

Tack! Jg tror ju dock att ET hade varit bäst för oss då slemhinnan är ovanligt fin hela 10mm.

Så inbillar mig att det kan ha varit en faktor som spelat in när jag fått ägglossning utan att blivit gravid.

Jag har ingen egen mens så de hinner nog stänga innan vi kan få FET :(

Ska deppa idag och nya tag imorgon.
  • Bejby2021
    Jill92 skrev 2021-05-10 18:59:13 följande:

Oj vad tråkigt. Är det pga pandemiläget eller nått sånt?Vilken klinik är du på? Vi kommer köra på SU göteborg. Är också helt inställd på att det blir insättning om allt går som det ska..

Nej pga att de tror jag ska bli överstimulerad men det tror inte jag.

Har ca 12 ägg. Inga andra symptom som skulle tyda på att jag blir överstimulerad.
  • Bejby2021
    Jill92 skrev 2021-05-10 18:59:13 följande:

Oj vad tråkigt. Är det pga pandemiläget eller nått sånt?Vilken klinik är du på? Vi kommer köra på SU göteborg. Är också helt inställd på att det blir insättning om allt går som det ska..

Glömde svar :) att jag ska till Akademiska Uppsala.
  • Bejby2021
    Jill92 skrev 2021-05-11 10:50:06 följande:

Jaha, jag som trodde att risken att bli överstimulerad bara var under ?spruttiden? innan äggplock. Så att om allt gått bra ska man kunna fortsätta med insättning. Men då kan man alltså råka ut för det även efter ÄP? Hmm. Någon skrev även att det kan ta tid innan mensen kommer tillbaka efter behandling, är det pga att man ?mixtrat? så mkt med ägglossningen kanske?

Skriver detta också som en öppen fråga, någon annan kanske har ett klokt svar. Så skönt att många är så insatta här inne... :)

Den största risken och när man upptäcker överstimulering är efter ÄP och Om man blir gravid, graviditet kan trigga igång det hela som jag förstått det.

Ja, verkar som det kan ta tid men även gå snabbt. Verkar klurigt!

Om det tar tid så har det med att göra om man fått ägglossning spruta eller ej.

Jag fick ta 2 Gonapeptyl iställetför Otrivelle :)
  • Bejby2021

Precis kommit hem från mitt första ÄP.

Ingen dans på rosor direkt men mer psykiskt påfrestande än fysiskt.

Gör mer ont nu än under själva ingreppet.

18 blåsor som resulterade i 8 ägg.

Total frys.

Är det någon som vet ungefär hur många veckor innan man kan göra en återföring?

• Bejby2021
    Efterregnkommersolsken skrev 2021-05-14 07:07:04 följande:

Någon här som gör ivf i Västmanland?? Ska på samtal i juni och vill veta vad de har för kriterier. Är det 2 års försök eller är det 1 år? Man hör så olika

Jag går i Västerås.

Tror det är 1år.

Jag har Pcos (ingen egen ägglossning) så vi visste direkt att jag behövde hjälp så då får man hjälp direkt!

De är jätte bra i Västerås iaf.

Jag har precis gjort min första IVF i Uppsala som har samarbete med Västerås.
  • Bejby2021

Jag behöver er och era erfarenheter!!

Vi fick ut 8 ägg i onsdags och 6 var mogna.

3 befruktade fick jag veta nu.

De odlar vidare till måndag för att sen göra totalfrys.

Någon som vet hur stor chans att faktiskt någon av dessa 3 överlever?

Så ledsen över att vi ej fick göra ET... Min magkänsla är att hade vi fått gjort det så hade det tagit sig.. :(

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021