• dasj

Vi som startar ivf behandling 2021

Bejby2021 skrev 2021-05-14 20:21:29 följande:
    Gör det! :)

Vet inte. Inte fått någon info om vi hinner. De stänger över sommaren så har vi otur får vi vänta till hösten.

Jag har ingen egen mens så måste få hjälp.
    Så jobbigt och behöva vänta över sommaren Skäms

3 dagars embryo är nu insatt för vår del. Hoppas på att den utvecklas vidare och fäster sig nu Glad

Dem andra två embryon ska få utvecklas vidare och förhoppningsvis frysas in.
  • dasj
    Nykär15 skrev 2021-05-16 07:57:43 följande:

Jag är just i vår andra IVF. Fick endast ut 3 ägg, VUL hade visat 4 men dagen för plock fanns bara 3 blåsor så det kändes rätt ledsamt och blev väldigt uppgiven. Första IVF fick vi ut 6 ägg, men bara 2 befruktades men bara ett dugligt för återföring på dag 3, inget till frys...

Denna gången blev det ICSI och dagen efter plock fick vi besked att 2 var normalt befruktade och det tredje kunde de inte riktigt se än om det skulle bli nåt. På dag 2 fick vi insatt dessa två fina 4-celliga embryon, sååå tacksam det blev två så fina av endast 3 ägg och att jag får lov att ruva på båda. Är idag på ruvardag 4 :) officiella testdagen 26/5.

Så kul!!

Innebär det tvillingar när man för in 2 embryon?

Vi har testdag 30/5Glad
  • dasj
    Bejby2021 skrev 2021-05-17 13:49:32 följande:

Av 3 befruktade ägg så har vi fått 2 st 5 dagars till frysen! :)

Den tredje skulle de odla tills imorgon.

Så möjlighet för FET finns, dock inte före V34 pga sommaruppehåll :(

Så kul!! Grattis :)

Är det någon som vet hur landstinget räknar "antalet försök?"

Vi är inne på andra försöket nu och ruvar på 3 dagars embryo. Men, om vi lyckas få något befruktad ägg, utöver den insatta till frysen - räknas FET som ett helt försök då? även om man inte har gått igenom samma process utan hoppar till insättning direkt?
  • dasj
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-17 14:50:24 följande:
    Försök är med stimulering och äggplock och efterföljande ET och FET's. Så eventuella FET räknas till samma försök som tillhörande äggplock. :) 
    Jaha okej.
    Men om man lyckas göra en insättning efter ett äggplock, utan att bli gravid. Räknas FET från den insättningen till nästa cykel som ett försök?
  • dasj
    Clemmentina skrev 2021-05-18 07:17:26 följande:
    Nej, alla embryon från ett ägguttag ingår i ett försök. Så nästa försök blir först när/om du gör ett nytt äggplock.
    Vilka bra nyheter! Nu hoppas jag att vi får några till frysen så har vi fler försök kvar att nyttja :)
  • dasj
    jgren skrev 2021-05-19 11:21:43 följande:

Alltså det är helt otroligt. 
    I lördags PLUSSADE jag! På ruvardag 8. Hade varit kissnödig konstant hela dagen men tog ändå ett test på kvällen som visade ett svagt svagt streck. Tog ett till morgonen efter, något starkare, och sen ett digitalt som visade Gravid.

Känns som det ännu inte har gått in att vi faktiskt är gravida. 
    Tror jag kommer fatta det först när vi gör det tidiga ultraljudet i v8. Om tre veckor. 
    Bara hålla tummarna att allt ser bra ut och att dom ser och hör ett hjärta som slår! Glad

Stort grattis!Skrattande

Så kul och se att det går bra för så många här inne. Hoppas alla får sin egna familj i framtiden.Nalle
  • dasj

Woho!

Vi fick precis hem ett brev med information om att 2 nedfrysta embryon efter ett äggplock.Skrattande

Men nu till min fråga. Hur ser processen ut vid en FET och upptining av nedfrysta embryon?

• dasj
    Estelle011 skrev 2021-05-20 15:31:12 följande:
    Jag har gjort det två gånger, kan skriva hur det var för mig. Kanske olika beroende  på kliniken. 

Jag ringde när jag har fått mens. De har bokat in vul dag 9 och en till tre dagar efter för att kolla hur allt ser ut. FET en vecka efter den andra vul. Tre ovitrelle sprutor - en samma dag som den andra vul (eller dag efter, beroende på vad dem såg), en efter 5 dagar och en efter fet. Sen är det bara att vänta och hoppas på det bästa Flört
    Okej! Tinar man upp alla för att säkerställa att man får med sig en som klarar upptiningen? Om ja, kan man frysa in dem igen, efter en upptining? Så många frågor haha!
  • dasj
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-20 16:15:37 följande:

På tisdag är det dags för min andra FET. Börjar bli lite nervös. 
    Vågar knappt hoppas nåt denna gången. 
    Ska faktiskt få progesteron nu så hoppas det gör skillnad. 

Tack för ditt tidigare svar!

Lycka till. Håller tummarna! :)
  • dasj
    Lillaälta skrev 2021-05-23 22:11:27 följande:
    Satte in en 3-dagars och var öm några dagar efter och det drog till också. Vet inte om det var kvar sen Äggplocket eller ifrån insättningen.. plussade svagt RD7 och starkare RD8, är nu på RD13 och strecket blir starkare för varje dag. På tisdag (RD15) ska jag äntligen ringa Livio. Så det kan absolut vara bra att det gjort lite ont nu.
    Kul att ni plussade. Hoppas att det går hela vägen nu!

Vi är i samma sits. 3 dagars embryo och är inne på 10e dagen.
    Vi har inte vågat ta något tidigt test, lite feg och orolig över resultatet.
  • dasj

Vi kunde inte hålla oss 15 dagar.
    Första testet, 10 dagar efter 3 dagars embryo.

Ni som har lite mer erfarenhet, vad säger detta er? Andra sträcket är extremt svagt Förvånad

Vi kommer fortsätta att testa imorgon.
  • dasj
    Inalina skrev 2021-05-25 09:26:13 följande:
    STORT grattis!!! det där skulle jag inte kalla ett svagt streck ;) det syns ju hur tydligt som helt på bilden! =) så underbart!!!Solig
    ohhhh så kul!! man vågar ju aldrig tro något i dagsläget Skäms

nu hoppas jag att strecket håller i sig och blir starkare kommande dagar Skrattande
  • dasj
    Inalina skrev 2021-05-25 10:29:51 följande:
    så härligt, är det ert första plus nånsin?Glad
    Ja, det är första gången vi får ett plus - efter 3 års försök har vi äntligen fått ett plustecken Skrattande

Vi började med IVF 2020 december och blev förklarade "ofrivilligt barnlöshet" + endometrios.
  • dasj

Ruvardag 12, och andra gravtestet visade ungefär samma resultat som igår.
    Strecket är fortfarande väldigt "ljus".

Dock kom det en liten blödning idag, något nervös för missfall? Någon som har erfarenhet av detta och vad ska man förvänta sig?

• dasj

God morgon!

Sist jag var inne här var vi inne på RD13 tror jag. Mycket som har hänt sen dess.

Kortfattat så blir teststrecken starkare för varje dag, vilket är jättebra! Men det har också kommit små blödningar (senast igår, RD16) vilket oroar oss väldigt mycket.

Vi hade våran första blödning för en vecka sedan, RD 10. Då misstänkte vi nidblödning och var inte lika oroliga.

Hur vanligt är det med små blödningar under tidig graviditet? Ett missfall ska väl resultera i mer blod, och "svagare" streck på graviditetesstickan då hCG värdet sjunker?

Bifogar en bild över våra tester, vi är helt galna. Vi är inne på dag 17.

• dasj
    Inalina skrev 2021-05-31 09:14:36 följande:
    hej!! stort grattis till att testen blir starkare, vad härligt!! =) jag vet att det är tungt med blödningar i graviditeten, jag hade också så den gången jag var gravid och det gick hela vägen. väldigt jobbigt psykiskt, men om din partner inte får jätteont i magen och blöder väldigt mkt får ni nog försöka ha is i magen.

Sedan kan de ju ändå inte se något på ultraljud så här tidigt ändå så ingen ide att åka in nånstans, men jag skulle råda er att boka in ett VUL med kliniken när de tror att de kan se hjärtslagen så att ni får se pyret om några veckor! tror de brukar rekommendera från v 8 i Sverige =)
    okej! tack för svaren. vi väntar på att kliniken ska ringa upp oss :)

Hoppas att det går hela vägen denna gång
  • dasj
    Chajsa skrev 2021-05-31 18:15:27 följande:
    Det där ser ut som en perfekt stegring. Grattis! När jag fick tidigt missfall blev strecken svagare/varierade i styrka i några dagar och sen kom mensen som vanligt som en störtflod. Blöder du inga mängder kan det vara genombrottsblödning eller vad som helst. Är officiell testdag nu? :)
    Tråkigt och höra att ni fick ett missfall Gråter

Officiella testdagen var igår. Då använde vi en annan teststicka som vi fick från kliniken. Den visade något svagare "streck".

Nu har vi fått VUL om ca 4 veckorFörvånad
    ace86 skrev 2021-05-31 20:34:04 följande:
    Stort grattis! Jag förstod att när jag blödde vid min senaste (och första) återföring att det var väldigt vanligt med små blödningar under de första veckorna och fick höra massa solskenshistorier. Dessutom kunde även lutinus även skapa det. Tyvärr blev det ett utomkveds för mig (jag hade väldigt tydligt ont på ena sidan från V6) men jag håller alla tummar för att strecken blir starkare och blödningen minskar. <3

Ps. Haha jag testade mig också säkert 7 ggr förra gången! Tills det inte fanns tester kvar som kunde visa på ?mer? :) jag förstår er!
    Tack!!
    Efter samtalet med kliniken idag blev vi något lugnare. De förklarade också att blödningar under graviditet är vanligt och kan bero på olika saker.

Vi ska sluta testa varje dag. Det är inte normalt Skrikandes

Tack för stödet.

• dasj

Hej alla,

Längesen jag uppdaterade. Tänkte bara ge samtliga här energi, och hopp!

Kör så länge ni orkar, och hoppas på det bästa. För oss har det äntligen gått hela vägen, och vi är för första gången gravida, vecka 8 (!) och gjort första UL där vi fick se ett hjärta Skrattande

Nu har vi bokat ett NIPT test för att utesluta allt.

Jag hoppas innerligt att det går bra för alla här. Heja!

• dasj
    dasj skrev 2021-06-22 12:50:57 följande:

Hej alla,

Längesen jag uppdaterade. Tänkte bara ge samtliga här energi, och hopp!

Kör så länge ni orkar, och hoppas på det bästa. För oss har det äntligen gått hela vägen, och vi är för första gången gravida, vecka 8 (!) och gjort första UL där vi fick se ett hjärta  // Skrattande

Nu har vi bokat ett NIPT test för att utesluta allt.

Jag hoppas innerligt att det går bra för alla här. Heja!

Hej alla,

nu har det väldigt längesen jag var inne här och kommenterade. Har inte hunnit läsa igenom någon och misstänker att det är nya användare här nu.

sist jag skrev här var vi gravida i v8. 6m senare har vi en fullt frisk pojke och är världens snällaste. han har två syskon i frysen och vi kommer sätta igång nästa IVF vid årsskiftet 

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021