IVF2021 skrev 2021-12-17 21:47:59 följande:
Hej,
Kan också verkligen relatera till frustrationen över väntan. Skönt att du mår lite bättre igen. För min del gav jag upp landstinget efter 2 av 3 skattebetalade försök och gick över till privat. De där väntetiderna knäcker en ju totalt och skapar så mycket ohälsa hos oss som är i processen. För mig har de enda som fått mig att hålla näsan över vattenytan varit att träna, så kroppens eget glada system får jobba och ge hjärnan en chans att må bättre. Har också succesivt passat på att renovera mig igenom min bostads olika rum. Sett till att ha annat att distrahera mig med. Kram om omtanke! Sörj först och försök sedan distrahera dig!
Hoppar in lite här, men jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att vänta. Har gått privat pga måste, men en jättestor psykisk fördel är ju att slippa vänta. Första besök i november, äggplock nu i december. troligtvis FET i januari, februari, osv tills grav eller tomt i frysen. Läkaren har maxat chanserna att få mycket till frysen genom att ge höga doser, kört ICSI på hälften och fryst 2 2-dagars. Ingen himla "testomgång" som de verkar köra i regionen. Ifall någon funderar på att gå privat av den anledning <3
Träna och renovera låter som en bra hantering tycker jag!